Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4850x2

Ser ut som ATi lar det være opp til produsentene å slippe 4850x2 kortene . Når snittprisen på 4870x2 er ca 50$ over "suggested retail price" skjønner jeg at kanskje produsentene vil melke markedet litt før de slipper.

"With questions & rumours flying around surrounding the possible launch of the HD 4850 X2, we contacted Pete "Kombatant" Vagiakos, AMD Tech PR Manager Southern Europe, for the real scoop:

At the time AMD launched the 48xx X2 series, we enabled our AIB partners with GPUs and design guidance for the ATI Radeon HD 4850 X2. From that point, our partners understood they were free to bring the ATI Radeon HD 4850 X2 design to market in a manner and timeframe that supported their business strategy. It is our understanding that the first ATI Radeon HD 4850 X2 cards are in the final stages of validation with our AIB partners, however for further information and specific dates please contact our AIB partners."

Hele artikkelen her:

Klikk

(Egentlig bare sitatet, men..)

Lenke til kommentar
Får jo kortet til 3470 fra netonnet ;)

Ja, hvis du bestiller nå så kommer det vel etter jul, det er vel Asus fra netonnet også, og som nevnt for for noen sider siden hadde jeg ventet en måned på å få mitt fra ps.no, nå er jeg oppe i oppe i halvannen måned med venting. En bra pris til tross (ser at prisen er høyere nå en den jeg har på min ordrebekreftelse), dette begynner å bli litt irriterendes.

Lenke til kommentar
Har jeg aldri hatt noen problemer med.

Bruker selv Vista 64, og bruker hovedsakelig skjermkonfigurasjonen i OSet.

Plugger jeg til prosjektoren min (via HDMI) så kobler den seg automatisk på.

Hei, takk for feedback. Fint for deg at det virker umiddlebart. Jeg bruker også Vista 64. Jeg har ikke prøvd hverken med XP, Linux eller Vista 32bit, men jeg har prøvd de fleste innstillingene jeg har funnet som jeg tror kan være relatert til problemet. Forskjellige kabler, innganger osv har jeg også testet.

Er det andre som har hatt problemer med ATI HD4870, HD3200, eller andre AMD-brikker og tilkobling til TV via HDMI? Mitt problem er som jeg beskrev lenger opp at jeg ikke får bilde hvis jeg skifter signalkilde på TV'n fra PC til noe annet og tilbake igjen. TV'n klarer ikke å registerer at den har bilde inn. Jeg går ut i fra at dette skyldes at skjermkortet ikke sender noe synkroniseringsignal eller noe slik fordi det virker hvis jeg booter eller sender pcn i sleep. Jeg tror dette skyldes at skjermmodus endres ved feks oppstart og Windows innlogging.

Andre beskriver lignende problemer i amds support forum. (nå også med riktig lenke).

Lenke til kommentar
Ja, mener det har vært problemer med det på tidligere ATI produkter også. Mobility 9000 serien for å være spesifikk, man må nesten boote maskinen med kabelen i for å få bilde på sekundærskjerm/tv

TV'n er min eneste skjerm. Jeg vet ikke om det har noe å si. Jeg må som sagt boote eller sende den i sleep/hibernate for å få bilde igjen etter at jeg har skiftet inngangsignal på TVn. Noe som er relativt irriterende (les helt ubrukelig).

Endret av brukernavnerkjipt
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en 4850 og installerte 8.10 drivene og CCC. Det jeg stusser litt på nå er at dette står i My computer, altså en unknown device. I tillegg så lurer jeg litt på hvordan overklokkingsprogrammet CCC funker? Er det slikt at det er kun når skjermkortet jobber at den stiller seg opp i hastighet?

post-11172-1224629315_thumb.jpg

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Her lekt litt med tanken om å bytte ut kjøleren på mitt Sapphire Radeon HD 4870.

Hvilken kjøler anbefales? (Støysvak)

Thermalright komme snart med en ny kjøler til Ati 4870, det er Denne det er snakk om.

Jeg har kontaktet Microplex/Netshop, men de sier at Thermalright må få produsert nok til å levere - så jeg tror det kan ta litt tid.

Men se litt på testene, ca 45 grader load med et 8800 gt er bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...