Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det varmes opp til "fan-boy-krig". :ph34r:

Men det er vel å forvente at selvsikkerheten skyter i været nå som AMD klatrer opp igjen. Med tanke på hvor lenge ATI/AMD har ligget nede for telling, så er det vel rett og slett retferdig at AMD også gjør det litt bra. :yes:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
I motsetning til alle nVidia fanbois som venter på "vindundervåpenet" som ikke kommer, er ATi på skinnene med full damp.
Den var litt unødvendig..
Ehh...ok? Føler du deg truffet? :D

Nope. Sitter jo med et 8800 GTS men den er jo ingen sinke i spill ennå. Jeg er 50/50 for nVidia og ATI. nVidia-en er jo for de med råd mens ATI er litt mer lavbudsjett. Har også en AMD prosessor i maskinen så jeg har like mye amd/ati som nVidia.

Så for meg er det det samme.

Lenke til kommentar

Nvidia har vel muligens den kraftigste grafikkløsningen, uten at jeg tør å si det helt sikkert.

Og er også desidert best om du skal ha et rimelig godt skjermkort i en media-PC eller lignende. Strømforbruket er en del lavere ved IDLE, og varmer ikke opp PC'en like mye. Varmeproblemer er også langt lavere på Nvidia-siden.

Nvidia-kortene er også best om du skal drive med ting som tar i bruk CUDA.

ATI er ikke best for alle, de er bare som regel et noe bedre valg for de fleste.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
nVidia er pr. dags dato for de som ikke vet bedre, og ATi er da for de som vet at ATi er best.

Nå må du være klar over at maskinen ble kjøpt i romjula for snart ett år siden. Da var det en annen situasjon. Men neste skjermkort blir selfølgelig det beste jeg har råd til, går ikke etter merke.

Noen info om tempratuer på 4830-serien ennå? Har erfaringer med at ivertfall 4870-kortet til bruttern nådde krisepunktet med originale innstillinger og skrudde seg av. Må lure den opp noen prosent for å forhindre dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...