Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men 2x4850 er vel igjen en del bedre en et single 4870 håper jeg, selv med de begrensnigene man får med CF på et P45 hk?

 

4850 i CF er merkverdig bra når du ser hvor mye ytelsen øker i forhold til singel kort..uansett du mister ikke mye av båndbredden på P45, har P45 selv og har tenkt å kjøre CF selv etterhvert og det lille man mister bryr jeg meg ikke om.

Lenke til kommentar

Du mister ikke noe merkbar ytelse med P45 kortet, tester viser jo at P45 fort kan finne på å yte 1-2FPS bedre enn X48 og i andre tilfeller 1-2FPS svakere, det er bare tilfeldigheter som spiller inn for den tapte båndbredden har ikke noe å si ettersom PCI-Express 2.0 8x holder i massevis uansett, blir som å si at en SATA disk blir tregere på en SATA150 kontroller enn en SATA300 kontroller.

 

Og ja, 2x HD4850 skalerer farlig bra! Og er jo nesten på høyde med 2x HD4870 / 1x HD4870X2!! Så det vil gi deg endel bedre ytelse enn 1x HD4870 :)

Lenke til kommentar
Du mister ikke noe merkbar ytelse med P45 kortet, tester viser jo at P45 fort kan finne på å yte 1-2FPS bedre enn X48 og i andre tilfeller 1-2FPS svakere, det er bare tilfeldigheter som spiller inn for den tapte båndbredden har ikke noe å si ettersom PCI-Express 2.0 8x holder i massevis uansett, blir som å si at en SATA disk blir tregere på en SATA150 kontroller enn en SATA300 kontroller.

 

Og ja, 2x HD4850 skalerer farlig bra! Og er jo nesten på høyde med 2x HD4870 / 1x HD4870X2!! Så det vil gi deg endel bedre ytelse enn 1x HD4870 :)

 

Å her skjønner vi mye! Det må jeg si:P

Lenke til kommentar
Du mister ikke noe merkbar ytelse med P45 kortet, tester viser jo at P45 fort kan finne på å yte 1-2FPS bedre enn X48 og i andre tilfeller 1-2FPS svakere, det er bare tilfeldigheter som spiller inn for den tapte båndbredden har ikke noe å si ettersom PCI-Express 2.0 8x holder i massevis uansett, blir som å si at en SATA disk blir tregere på en SATA150 kontroller enn en SATA300 kontroller.

Hvis det er 512MB kort han har tenkt å gå for kan man komme i situasjoner der grafikk data svømmer over i system minne og her har den ekstra PCIe båndbredden noe å si.

 

Og ja, 2x HD4850 skalerer farlig bra! Og er jo nesten på høyde med 2x HD4870 / 1x HD4870X2!!

Vel og merke i situasjoner med spill, innstillinger eller CPU der den ekstra ytelsen til 2x4870 eller 4870X2 ikke kommer til nytte.

Lenke til kommentar

Monterte ny vannblokk i dag men da jeg skulle starte opp var det ett av de 4 led lysene som fortsatt lyste og jeg fikk ikke bilde på skjerm. Led lyset har markeringen D601.

Noen som vet hva det betyr??

Tok av kjøleren for og fant ut at under halvparten av gpu hadde kontakt med kjøleren...

 

Har prøvd å montere den flere ganger men får ikke skikkelig kontakt med gpu og ikke noe bilde.

 

ER kortet dødt? Har prøvd med 2 forskjellige psu`er også

Lenke til kommentar
HD4870 LEDs

 

D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault

 

D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed

 

D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed

 

D601 - Red LED On, shows critical Core power fault

 

takk:) hmmm.... kan ikke si jeg likte critical core power fault... høres ut som dette blir dyrt:(

Lenke til kommentar
HD4870 LEDs

 

D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault

 

D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed

 

D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed

 

D601 - Red LED On, shows critical Core power fault

 

takk:) hmmm.... kan ikke si jeg likte critical core power fault... høres ut som dette blir dyrt:(

høres ut som om du bør skru standardkjøleren forsiktig på igjen og søke om rma på skjermkortet ditt ja.

Lenke til kommentar
Ser for meg ut til at du må bruke thermal pads istedet .

 

PÅ gpu mener du? er jo ett ganske stadard 4870 kort jeg har og kjøleren er jo lagd for akkurat dette kortet så skjønner ikke hvorfor det skule være nødvendig. Det fulgte jo ikke med noe sånnt heller. Er i kontakt med aqua computer nå. Mulig ett kompabilitets problem ute å går..

Endret av amiga600
Lenke til kommentar
Ser for meg ut til at du må bruke thermal pads istedet .

 

PÅ gpu mener du? er jo ett ganske stadard 4870 kort jeg har og kjøleren er jo lagd for akkurat dette kortet så skjønner ikke hvorfor det skule være nødvendig. Det fulgte jo ikke med noe sånnt heller. Er i kontakt med aqua computer nå. Mulig ett kompabilitets problem ute å går..

Det er vanlig å bruke Pads på alt utennom selve GPU-kjernen, der man bruker Goop (Meg bekjent). Du bruker vell også Goop på de andre også? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...