Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Vet ikke helt om jeg orker blåse bort rundt 3,5k på et skjermkort samt rundt 1000 for en strømforsyning Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Er MIST 1000w et godt valg for to stk. 4870 X2? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Er MIST 1000w et godt valg for to stk. 4870 X2? tror du må ha ny prossesor og hvis du skal ha to stykk... flaskehals så det holder! Endret 5. oktober 2008 av Submit Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Tenkte mer på om PSU var en flaskehals. Men man trenger vel ikke 1200w PSU for å drive et oppsett med en uklokket firekjerner og to stk. 4870 X2? Og 4870 X2 kortene skal inn i en ny stasjonær PC. Det som står oppskrevet i signaturen min er en laptop som forøvrig skjermen tok kvelden på. Endret 5. oktober 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 http://game.amd.com/us-en/crossfirex_compo...0HD%204870%20X2 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 For det meste er det visst strømforsyninger på 1000w som står der. Tror nok MIST'en klarer det fint. Den har nå fått "anbefales" fra HW's testpanel. Tror ikke den er av noe dårligere kvalitet enn mange av de som står på den listen. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Er MIST 1000w et godt valg for to stk. 4870 X2? Eg tror Mist sin 1000-watter er ett meget godt valg, har akkurat kjøpt en slik sjølv Men eg tror ikkje at 2 stk 4870X2 er noe godt valg, eg synest ikkje det skalerer godt nok til å forsvare prisen eg Bedre å kjøpe ett kort nå, også oppgradere når neste generasjon kort kommer. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 5. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2008 Eeeventuellt kan du jo kjøpe X2+single 4870. Ettersom 3 way crossfire scaler bra. Lenke til kommentar
firkantspiker Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Er det andre enn meg som venter på 4870x2 fra ps.no, bestillte for en måned siden og synes det har drøyd drøyt lenge nå. Vet at de får inn 120 stykker og at 60 av de allerede er reservert, men for guds skyld er det virkelig så manko på kort at det er umulig å få inn disse... Ser for såvidt at komplett har hatt inne noen, og har bekrefta dato på neste leveranse, men de er jo mye dyrere... Begynner å bli noget utolmodig... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Dragavon: problemet nå til dags er mikrostuttering. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ser det er litt snakk om strømforsyninger. Vet ikke om jeg nevnte dette i tråden her men jeg ga jo NorthQ en kjangs, som førstegangs kjøp av merket til tross for at det har dårlig rykte osv. Den tok kvelden etter en knapp måned. Var av nyeste typen 850watter med flex kabler, som forsåvidt var fantastiske å jobbe med i kabinett (tynne som papir nesten). Så mao det ryktet trenger ingen forandring iom selv nyere produkt ikke holder mål. For referanse kjørte jeg kun ett 4850 med x2 am2, 4x2gb, og ett par disker. Likevel ble det for mye.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 To av kameratane mine sa til meg at kort som 4870 og 4870X2 er meint for å kjøre på dei høge temperaturane som oppstår når korta er fabrikknye, og at stor variasjon i temperaturane ikkje er godt for korta. Stemmer dette? I mine øyrer virkar det heilt og holdet feil, sjølv om eg veit at plasten tål varmen. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 To av kameratane mine sa til meg at kort som 4870 og 4870X2 er meint for å kjøre på dei høge temperaturane som oppstår når korta er fabrikknye, og at stor variasjon i temperaturane ikkje er godt for korta.Stemmer dette? I mine øyrer virkar det heilt og holdet feil, sjølv om eg veit at plasten tål varmen. Ørene dine har nok rett. Helt ulogisk at de skal opperere bedre på høy temperatur. Lavere temperatur gir lavere strømforbruk, mindre varmeutvikling og om noe, bedre ytelse. At AMD skal begynne å lage GPUer som pluteslig liker seg best over 70 grader er neppe sannsynlig, heller det at de er designet for å tåle høye temeraturer Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 To av kameratane mine sa til meg at kort som 4870 og 4870X2 er meint for å kjøre på dei høge temperaturane som oppstår når korta er fabrikknye, og at stor variasjon i temperaturane ikkje er godt for korta.Stemmer dette? I mine øyrer virkar det heilt og holdet feil, sjølv om eg veit at plasten tål varmen. Når temperaturen forandrer seg, så forandrer også materialene ett skjermkort er laget av seg. Når temperatur går ned, trekker materialer seg sammen, når temperaturen øker, så utdvider ting seg. Dette kan over tid føre til at ett skjermkort blir ødelagt. Noen påstår at grunnen til at AMD har konfigurert kjølerene på 4870-kortene slik det har gjort, er fordi de mener at det å ha jevn temperatur hele tiden er bedre enn at temperaturen varierer. Påstanden om at lavere temperatur gir lavere strømforbruk og høyere ytelse er bare tull. Strømforbruk er bestemt av arkitektur og spenning, ytelse er bestemt av arkitektur og klokkefrekvens. Det blir ikkje annerledes om temperaturen er lavere. At man kan oppnå høyere klokkefrekvens med bedre kjøling, er en annen sak. Og at lavere temperatur gir mindre varmeutvikling er ganske logisk Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har to stk 4870 produsert av Sapphire og disse er satt opp i Crossfire og er vannkjølte. Kjølingen er gjort ved hjelp av to stk Swiftech MCW60 samt noen kjøleribber for minne og spenningsregulatorer. Funker greit det, men ikke optimalt. Kjøpte derfor etpar Aquagratix 4870 vannblokker, men etter montering av disse så tok begge korta kvelden Det var flere plasser på GPU og kjøler som ikke hadde kontakt samt at det ser ut for at den kan kortslutte spenningsregulatorene. Noen som vet noe om Sapphire følger AMD's referansedesign? Blir vel til å gå over til 4870X2, men hadde vært greit å vite litt om designet på de forskjellige produsentene? Noen som har testet en slik kombo? Mvh Lenke til kommentar
anordne Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) To av kameratane mine sa til meg at kort som 4870 og 4870X2 er meint for å kjøre på dei høge temperaturane som oppstår når korta er fabrikknye, og at stor variasjon i temperaturane ikkje er godt for korta.Stemmer dette? I mine øyrer virkar det heilt og holdet feil, sjølv om eg veit at plasten tål varmen. Når temperaturen forandrer seg, så forandrer også materialene ett skjermkort er laget av seg. Når temperatur går ned, trekker materialer seg sammen, når temperaturen øker, så utdvider ting seg. Dette kan over tid føre til at ett skjermkort blir ødelagt. Noen påstår at grunnen til at AMD har konfigurert kjølerene på 4870-kortene slik det har gjort, er fordi de mener at det å ha jevn temperatur hele tiden er bedre enn at temperaturen varierer. Påstanden om at lavere temperatur gir lavere strømforbruk og høyere ytelse er bare tull. Strømforbruk er bestemt av arkitektur og spenning, ytelse er bestemt av arkitektur og klokkefrekvens. Det blir ikkje annerledes om temperaturen er lavere. At man kan oppnå høyere klokkefrekvens med bedre kjøling, er en annen sak. Og at lavere temperatur gir mindre varmeutvikling er ganske logisk Mye rett i dette, men vil rette deg litt, ved lavere tempratuere bruker utstyret mindre strøm på samme klokkefrekvens, mindre motstand og noe elektronikk greier gjør det slik. Jeg mener at store variasjoner i tempratur sliter mest på utstyret, uten at jeg at jeg har noen forskningsrapport på dette. Endret 7. oktober 2008 av anordne Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Så lenge klokkefrekvens og spenning er konstant så er reduksjonen i strømforbruk så liten ved 10-20 grader lavere temperatur at man kan se helt bort ifra det. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Har et irriterende problem med at skjerm nr2 plutselig går fra extenden til clone modus helt av seg selv? Når strømsparingen aktiveres (skjermene går i hvile modus) og jeg vekker dem igjen så er plutselig skjem nr2 i clone modus og ikke extended, hva i all verden kan det komme av? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvilket skjermkort har du? Kan det være at sjerm "1" slår seg av først så maskinen tror du bare har skjerm "2" koblet til så (så da endrer innstillingene seg) eller noe i den retning?? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2008 Har HD4870, hadde ikke dette problemet når jeg kjørte 1x Sony GDM-F520 og 1x IBM C92, men nå kjører jeg 1x HP LP2475W og 1x Sony GDM-F520, mulig at det er sparemodusen på LCD-skjermen som lurer catalyst? Men problemet startet idag, har ikke hatt det de foregående dagene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå