Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva tror folket of åssen far cry 2 vill kjøre på et 4870x2 kort?

Har selv dette kortet og gleder meg til det kommer:)

Full grafikk nonstop. Dersom det har dårlig støtte for CrossFire, noe jeg er redd for det blir, så kan du kanskje slite litt i de høyeste oppløsningene.

 

Det kreves selfølgelig at du har en CPU som ikke flaskehalser for mye og nok ram :)

Lenke til kommentar
Noen meninger om Gainward sitt 4870X2?

Fikke vite at de ikke hadde kortet på lager alikevel, så nå må jeg vente til 9.10 før de muligens kan sende det. Derfor lurer jeg på å få byttet til ett gainward som de har på lager istede.

Noen som har dette kortet ?

 

Anyone ?

 

 

Herre.... Det er SAMMA dritten! Likt kort, samme kjøler. Annen merkelapp

 

*masekopp*

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Noen meninger om Gainward sitt 4870X2?

Fikke vite at de ikke hadde kortet på lager alikevel, så nå må jeg vente til 9.10 før de muligens kan sende det. Derfor lurer jeg på å få byttet til ett gainward som de har på lager istede.

Noen som har dette kortet ?

 

Anyone ?

 

 

Herre.... Det er SAMMA dritten! Likt kort, samme kjøler. Annen merkelapp

 

*masekopp*

 

What he said :!:

selv om du var litt slem Nizzen :whistle:

Lenke til kommentar
Hva er det folket har som viftehastighet på sine 4xxx-kort? Selv har jeg mitt 4870 per dags dato på 33 prosent :)

 

Det er vel avhengig av om du spiller eller ikke og i hvilken oppløsning du spiller?

 

Jeg testet og fant ut at 24% holder fint til 2D desktop arbeid, mens 30-31% holder for spilling (HL2, Crysis, STALKER etc...) i 1440x900 i min maskin. Vel egentlig kunne jeg ha kjørt med lavere viftehastighet, men jeg ønsker at kortet ligger på rundt 50-55C så det ikke medfører at HK og CPU blir oppvarmet.

 

Jeg flashet 4870en min for å fikse viftene. Jeg likte ikke "recomended fan settings" da dette medførte at jeg fikk en jojo effekt på temperatur og viftebruk i 2D. Viftene slår seg nesten av og temperaturen stiger før de starter igjen panisk for å senke den. Så jeg endret litt på minimum viftehastighet og innslagspunkt. Ser ut til å funke bra. En bieffekt er at når jeg booter maskina til Vista (skjer ikke vanligvis når jeg booter Ubuntu) så kjører viftene på kanskje 50% og bråker en del, før de stopper når jeg logger inn. Vet ikke hvorfor dette skjer, men er ikke plagsomt... Skal dog fin-tune viftehastigheten noe mer.

 

NB: Om du skal flashe GPU BIOSen, så bruk GPU-Z og IKKE ATIWinflash for å hente ut original BIOSen. Grunnen er at ATIWinflash ikke lagrer alle de 128kb-ene som HD 4870 bruker, men kun 64kb. Uansett så bør du lese litt på nettet før du gjør det og ha en reserveløsning om det skulle gå dårlig.

 

Men det er vel snart på tide at man får et nytt HK og kabinettdesign enn ATX? Jeg skulle gjerne sett skjermkort med ei løsning som gjør at man får ledet bort varmen også på baksiden av skjermkortet da dette stiger rett opp til CPU... Hvorfor sitter ikke CPUen nederst i et kabinett f.eks?

Lenke til kommentar
Jeg regner med det er 1gb versjonen som er den beste å gå for ?

Jeg vil si det ja. Men det kommer ann på hvilkne spill du spiller og hvilken oppløsning og mengde AA du vil kjøre på. Men i det minste vil du være bedre utstyrt for fremtiden da minnebruken vil ikke gå ned.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3415&p=1

Merk at dette handler mer om du vil slippe store frame drops fremfor om du vil ha 5FPS høyere gjennomsnittlig framerate.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"overføre 7.1 kanals "lossless" lyd via en HDMI-kabel, som vi får koblet til med den medfølgende DVI-HDMI adapteret."

 

Støtter alle kortene dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...