Giallorossi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ser det har kommet en del fikse kjøleløsninger på disse kortene nå, er vell ingen som har lyst å lage en tilsvarende tråd kun om OC av 48xx? Bruker ikke forumet så mye lengre selv, så hadde sikkert blitt sjeldent oppdatert Nizzen her på forumet har en egen slik tråd. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 LeGranDuc : fint med ny kjøler. jag hadde samme kort som deg, jeg tok bare av viften fra kjøleren og satte på en 14cm @ 7V det funka fint det også, nermere 70 load da men men Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Spørsmål: På ett 4850, hjelper det noe særlig på ytelsen å overclocke minnet? Jeg har det nå på 1150mhz, og merker at Core temp stiger litt. Er det verdt det? Er det mulig å stille opp spenningen på kjernen uten å volt-modde det? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Fikk sannelig mitt kort jeg også i dag. Reiv av stock kjølingen med en gang og la det under vann. Idle temps på 30ish. Har ikke noe stabilt OS å teste med atm, så load temps kommer senere. Gadd ikke jalle til noen løsning på vrms, la bare en 80mm vifte til å blåse på, funker fint. Et par-tre dårlige bilder: [attachm nt=255843:4.JPG] Endret 1. oktober 2008 av Uglegutt Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Oi, for en kabelsalat du har der. Det var vist mange CPU-temperaturer der (Feiltemp's?). trodde ikke 4870 fantes med blå PCB Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hehe kabelrot er fint 2 prosessorer, 8 kjerner. Opteron (og Phenom) har for øvrig bare en temp diode, så kjernetempene er tull Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Aha, såpass med CPU'er jah. Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 klarte og lage et hakk i PCB nære den ene minne brikka på mitt 4870,får ikke opp bilde og driverene klikker hvis jeg kjører med det i CF,noen som har en ide hva jeg kan gjøre? tegne med bly penn i hakket kanskje? hakket er rett over en ledning som går fra core og inn i minne brikken. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 klarte og lage et hakk i PCB nære den ene minne brikka på mitt 4870,får ikke opp bilde og driverene klikker hvis jeg kjører med det i CF,noen som har en ide hva jeg kan gjøre? tegne med bly penn i hakket kanskje? hakket er rett over en ledning som går fra core og inn i minne brikken. Høres ut som om du må frem med loddebolten (eller er jeg kanskje helt på jordet ). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tja, blyant kunne jo kanskje gjort trikset. Men kan jo raskt skje en liten kortslutning som i værste fall kan gjøre vondt værre. (PSUen slår som regel ut på overspenning eller kortslutning, om den er av litt standard, men kan jo aldri være sikker) Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 vi prøver blyant trikset så ser vi hva som skjer,psu'n min slår ut på overspenning ja. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hva er det som egentlig gir mest effekt ? Klokket minne, eller klokket GPU ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 GDDR5-minnet synes jeg følger opp greit. Så jeg ville nok tro kjernen er det som er "viktigst". Ivhertfall sist jeg prøvde å overklokket et HD 4870. Men igjen, det varierer litt fra spill til spill. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Inntrykket jeg har etter å ha lest litt om både 4850 og 4870 så gir minne clocking lite effekt i praksis pga båndbredden er så høy i utgangspunktet. Noen som vet om det går å stille opp kjernespenningen uten å måtte fysisk volt modde kortet? Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg vet på 4850 så er minne du tjenter mest på Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Er det noen som vet hvor i "landskapet" stiller 4670 seg i forhold til andra skjermkort? Jeg ser at komplett har et kort som har mye kraftigere GPU vifte enn andre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375495 Endret 2. oktober 2008 av statsviter Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Ser det har kommet en del fikse kjøleløsninger på disse kortene nå, er vell ingen som har lyst å lage en tilsvarende tråd kun om OC av 48xx? Bruker ikke forumet så mye lengre selv, så hadde sikkert blitt sjeldent oppdatert Radeon 4850, 4870 og 4870x2 Ytelse og OC egenskaper https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=976378&hl= Endret 2. oktober 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har testa Catalyst 8.10 RC2 driver på 4870x2 økte med 6 fps i forhold til 8.8 driver Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hva er det folket har som viftehastighet på sine 4xxx-kort? Selv har jeg mitt 4870 per dags dato på 33 prosent Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Jeg vet på 4850 så er minne du tjenter mest på Høres jo logisk nok ut. Har selv ikke fått hendene mine i et HD4850, så jeg vet ikke av egen erfaring, men med tanke på at største forskjellen på HD4850 og HD4870 er minnehastigheten, så har det nok betydelig mer innvirkning på ytelsen å klokke minnet på HD4850. Hva er det folket har som viftehastighet på sine 4xxx-kort? Selv har jeg mitt 4870 per dags dato på 33 prosent Standard hastighet. (25 % eller noe) Edit2: Om jeg hadde hatt HD4870 i akkurat nå vel og merke. Nå står strengt talt et 9500GT i kassa, men det er nå så. Endret 3. oktober 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå