Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amentio er en veldig god nettbutikk ja, men at XD virker "kjeksete" er en dårlig begrunnelse. Jeg ser ikke noe problem med å bestille fra den billigste nettbutikken, men om du ikke vil spare 500 kr er det opp til deg.

 

EDIT: Gikk litt mer i dybden på XD som nettbutikk og det viser seg at de slett ikke er så ille. Karakter 4.25/6 er rimelig høyt. I forhold har Amentio 5.2/6. XD virker lovende hvis du kan spare 500 kr på det. Kilde.

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar
Nope.

Tror nok du må ha CCC.

 

Er det noen grunn til at du ikek skal ha det ?

Et helvetes problem med å få installert driverene.. installer package error, MOM.implementatino error, må til med CCleaner, driver sweeper, sikkerhetsmodus, sletting av alt som heter ATI på maskinen og restarte hundre ganger for så å prøve å installere igjen. Fikk til å manuelt installere bare driverene, og bruke riva tuner til viftekontroll osv, men Crossfire funker ikke da..

 

Skal prøve igjen nå. En ting er sikkert: If it ain't broke, don't fucking fix it.

Lenke til kommentar
Joda.

XD er sikkert grei de, er ikke det.

 

Men jeg føler liksom ikke for å vente i 3 uker på en pakke, istede for 3 dager.

Det måtte jeg nemlig fra MPX.

 

Jeg er vel bare litt amentio fanboy ._.

 

Bestilte Sapphire HD 4870 fra XD i går, sendt i posten i dag. Jeg var og litt skeptisk, men den gode prisen gjorde susen.

 

Antar det er noen i denne tråden som vet om man må ha egen vrm kjøling på kortet hvis man hiver det under vann. DVS jeg antar det ikke er en egen liten heatsink til vrms på dette skjermkortet?

Lenke til kommentar
Joda.

XD er sikkert grei de, er ikke det.

 

Men jeg føler liksom ikke for å vente i 3 uker på en pakke, istede for 3 dager.

Det måtte jeg nemlig fra MPX.

 

Jeg er vel bare litt amentio fanboy ._.

 

Bestilte Sapphire HD 4870 fra XD i går, sendt i posten i dag. Jeg var og litt skeptisk, men den gode prisen gjorde susen.

 

Antar det er noen i denne tråden som vet om man må ha egen vrm kjøling på kortet hvis man hiver det under vann. DVS jeg antar det ikke er en egen liten heatsink til vrms på dette skjermkortet?

 

Jeg har ett 4850.

 

Hvordan nøyaktig ser en vrm ut? Er det de duppedittene på enden av kortet som er den under orginale kjøleribba? Nappet såfall av den orginale ribba, og da var det termisk-teip (av helt elendig kvalitet) på: GPU, Minnet og noen chipper av ett slag på enden.

 

Jeg har montert Zalman kjøler som bare dekker GPU(noe av samme "problemet" du får med vannkjøling antar jeg?), brukt de medfølgende kjøleribbene på minnet, og kjøpt en ekstra pakke med kjøleribber for de chippene på enden. Har clocket kortet en smule og merker ingen abnormaliteter.

 

Kan ikke tenke meg at det er mye på kortet som krever ekstra kjøling annet enn minne og GPU og de chipene, orginal kjøleren har jeg svæært lite tro på.

 

 

 

Jeg er storfornøyd med mitt 4850, har en a64 venice 3000+ og 2gb billig ram. Oppgraderte fra Nvidia 6600gt. 3Dmark 05 gikk fra ~4400 poeng til ~8800. Clocket CPU i samme slengen fra 1,8 til 2,4 og da var vi opp i 11.000 poeng++ :p Billig og effektiv oppgradering kan man si :D

Lenke til kommentar
Hvordan nøyaktig ser en vrm ut? Er det de duppedittene på enden av kortet som er den under orginale kjøleribba? Nappet såfall av den orginale ribba, og da var det termisk-teip (av helt elendig kvalitet) på: GPU, Minnet og noen chipper av ett slag på enden.

Ja riktig, det er de chippene på enden, volt regulatorer. Antar 4870ens stock kjøler dekker hele skiten slik som på 4850 (og sikkert alle andre skjermkort nå..) Takk for info :)

Lenke til kommentar
Joda.

XD er sikkert grei de, er ikke det.

 

Men jeg føler liksom ikke for å vente i 3 uker på en pakke, istede for 3 dager.

Det måtte jeg nemlig fra MPX.

 

Jeg er vel bare litt amentio fanboy ._.

 

Bestilte Sapphire HD 4870 fra XD i går, sendt i posten i dag. Jeg var og litt skeptisk, men den gode prisen gjorde susen.

 

Antar det er noen i denne tråden som vet om man må ha egen vrm kjøling på kortet hvis man hiver det under vann. DVS jeg antar det ikke er en egen liten heatsink til vrms på dette skjermkortet?

 

Oh well. Nå er de fri for kort på lager, samt det er jo bare en tyver eller no, billigere enn på amentio uansett.

Lenke til kommentar

Akkurat fått nytt system og har testa det litt i STALKER og Crysis Warhead nå. Syntes jeg fikk dårlig ytelse her så jeg kjørte Vantage test:

 

3D Mark Score H9433

 

GPU Score: 9143

CPU Score: 11502

 

Er ikke dette dårlig? Både CPU og GPU på stock. System ser dere i sig. Akkurat nå kjører jeg Catalyst 8.9 drivere. Hva synes dere?

 

Edit: Dette var på High Preset i Vantage

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...