Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil jeg eeegentlig tjene noe på å kjøpe 4870X2 forran 4870 med mitt oppsett ?

E8400@3600

22" 1650x**** skjerm.

(Er vel det eneste som er av betydning.)

4870x2 er bortkasta penger når du kjører 1680x1050. 4870 single derimot, er et glimrende alternativ..

Hm.

Sikker på det ?

Lenke til kommentar
Regner med at Mist 600W også dualcore holder akkurat til 4870x2 ? :ohmy:

Ikke slik du har overklokket det! Jeg har klart å ta knekken på en 600W OCZ med en 9800GTX, fordi jeg hadde overklokket både CPU, RAM, FSB og GPU.

EDIT:

Jeg ser at du har 2 PSU, og hvis du skal bruke MIST 600w bare på CPU + GPU, da vil det gå, tror jeg.

Jupp det gikk nok akkurat på 600w.

Kjørt benchmarks, vantage med 12700 poeng og spilt flere timer uten problemer, ingen frysinger og ingen artifacts :)

Går som en drøm dette kortet :yes:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Samme kjøling, men forskjellige programvare. F. eks så synes jeg ASUS sin automatiske (og manuelle) muligheter for kortet er en del bedre enn HIS sitt.

Det Asus HD 4870 (var vel og merke en Overklokket "TOP" versjon) jeg testet var langt kjøligere enn tilsvarende HD 4870 HIS og Club 3D kortet jeg har. Dette kommer av bedre viftestyring, som jeg synes var langt bedre totaltsett.

Lav støy når du trenger det (IDLE), og noe høyere under last da kjøling er minst like viktig.

Lenke til kommentar
Samme kjøling, men forskjellige programvare. F. eks så synes jeg ASUS sin automatiske (og manuelle) muligheter for kortet er en del bedre enn HIS sitt.

Det Asus HD 4870 (var vel og merke en Overklokket "TOP" versjon) jeg testet var langt kjøligere enn tilsvarende HD 4870 HIS og Club 3D kortet jeg har. Dette kommer av bedre viftestyring, som jeg synes var langt bedre totaltsett.

Lav støy når du trenger det (IDLE), og noe høyere under last da kjøling er minst like viktig.

Nice, er Asus eneste kortet som kommer med Glacier viften? Det er vel den som utgjør forskjellen fra standard?

Lenke til kommentar
Vil jeg eeegentlig tjene noe på å kjøpe 4870X2 forran 4870 med mitt oppsett ?

E8400@3600

22" 1650x**** skjerm.

(Er vel det eneste som er av betydning.)

4870x2 er bortkasta penger når du kjører 1680x1050. 4870 single derimot, er et glimrende alternativ..

Hm.

Sikker på det ?

Er ikke bortkasta penger med et 4870x2 kort hvis du har penger til det og er villig til og bruke dem, og det HWBruker sier:

Variere i fra spill til spill. Er ikke en forhånds definert mal for skjermkort. Her må du selv sjekke tester i de spillene du liker og se om det lønner seg å oppgradere.
Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Kortet mitt (Sapphire HD4870) har kræsjet maskinen flere ganger i dag, uten noen spesiell grunn. Temperaturen ligger nå på 50-60 mens jeg spiller, så problemet skal ikke ligge der. Merket meg også under den kræsjen, at jeg fikk blåskjerm med parameter 0x10e. Søkte kjapt på den, og det viser seg at hele feilmeldingen sier så mye som "VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL".

Kun idag dette har skjedd (er på LAN, så spiller en del), men er dette en kjent feil som følge av f.eks. dårlige drivere? Alt har fungert ganske smertefritt i vel 3-4 uker nå.

Edit; Fant nettopp en Windows-oppdatering som kanskje skal løse problemet. Får prøve en time til, og se om problemet består.

Endret av jH-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...