Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

angående CPU hastighet så kjørte jeg en 3dmark test ved 2,1 og 2,5 ghz. på mitt 4870.

i orginal oppløsning økte jeg med 2400 poeng. mend i 1920/1200 med aa/af økte jeg kun med 200 poeng.

så moralen er at en cpu mellom 2.5-3.0 funker bare fint så lenge man har skikkelig oppløsning :)

er det flere som har problemer med 8.8 driver? fikk plutselige blåskjermer og til slutt ville ikke maskina inn i windows. hadde jeg ikke hatt intgrert grafikk hadde jeg måttet formatert hele greia. har en mistanke at det er CCC som roter. så la inn driver uten CCC og ting funker fint nå

Lenke til kommentar
jeg har vurdert et til HD4850, er fornøyd med den ene jeg har men kan jo alltids bli bedre :D men til spørsmålet: er det verdt penga og kjøpe en til? vil det bli merkbart i spill ytelse?

Ytelsen din vil bli bedre, hvor merkbart det er i praksis avhenger jo av spillene du spiller, oppløsning og mengden AA / AF osv..

Men HD4850 i Crossfire skalerer hvert fall sinnssykt bra! Kanskje de beste kortene å kjøre sammen av samtlige som har blitt sluppet noen gang! :D

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener det...hvis du ser på grafene så puster 2x4850 i nakken på 2x4870, noe som er ganske sykt siden du ser forskjellen på singel kort.

Eller du venter på 4850x2 så du får 3=)

men uansett ja til et kort til:D

Så jeg kan sette et singel GPU sammen med 2x GPU kort i crossfire? trodde man måtte ha helt likt kort!

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener det...hvis du ser på grafene så puster 2x4850 i nakken på 2x4870, noe som er ganske sykt siden du ser forskjellen på singel kort.

Eller du venter på 4850x2 så du får 3=)

men uansett ja til et kort til:D

Så jeg kan sette et singel GPU sammen med 2x GPU kort i crossfire? trodde man måtte ha helt likt kort!

Det gjelder SLi, mens Crossfire er ikke like kresent :)

Lenke til kommentar
8.8 fungerer ikke her. Får opp at jeg må installere en støttet driver, etter install og restart.

XP 32-bit.

var xp 32 her også, har du prøvd uten CCC??

hadde vært artig og visst HVORFOR.... det eneste som skiller kortene er 2000 MHz GDDR3 VS 3600 MHz GDDR5 og Vcore gpu.....som gir den extra MHZ

kan det være en driverting? eller bremser GDDR5 skaleringen? noen kloke hoder der ute??

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...