Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Ja det er klart. Det krever mer og er en del bedre. Så hvorfor ikke bare skru på MSAA på Nvidia kortene?

Er jo fullt mulig det... "MultiSampled Anti-Aliasing".

Du kan også aktivere SuperSampled Anti Aliasing, som er enda et hakk bedre.

Offisielt i driveren ihvertfall kan man kun aktivere SSAA på alpha texturer (transparency anti-aliasing).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå en Q6600 på et eVGA 680i-hovedkort med 2x8800GT i SLI (mer detaljert i profil om noen er interessert). Jeg kjører Q6600 stabilt på 3,0 GHz, ikke fullt så stabilt (men kanskje dugelig likevel) på 3,2-3,4 GHz. Vil jeg merke stor ytelsesforbedring i f.eks. Crysis om jeg går vekk fra mine nåværende skjermkort og kjøper en HD 4870 X2 i stedet? (Jeg trenger vel ikke Crossfire-hovedkort for dette?)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Er alle disse forskjellige AA modellene noe som slås på i spill som ikke viser annet enn "high" på levels som ikke navngir slikt, eller må det da velges i drivere. Tenker eks. på MoH:Airborn ma. Tenker både på Nvidia og ATI.

99,9 % - 100 %: Nei

Når AA ikke står nevnt, så er det kun i noen få spill at du faktisk får AA overhode.

Som regel så må AA aktiveres i driveren, og spesielt med tanke på at f. eks multisampling/supersampling.

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Q6600 på et eVGA 680i-hovedkort med 2x8800GT i SLI (mer detaljert i profil om noen er interessert). Jeg kjører Q6600 stabilt på 3,0 GHz, ikke fullt så stabilt (men kanskje dugelig likevel) på 3,2-3,4 GHz. Vil jeg merke stor ytelsesforbedring i f.eks. Crysis om jeg går vekk fra mine nåværende skjermkort og kjøper en HD 4870 X2 i stedet? (Jeg trenger vel ikke Crossfire-hovedkort for dette?)
8800GT SLI yter likt eller mer med 9800GX2, 4870x2 Yter litt bedre (variere i fra spill till spill) en 9800GX2 personlig så hadde jeg ikke anbefalt det.

Okei, takk. :) Andre som har synspunkter?

Lenke til kommentar
8800GT SLI yter likt eller mer med 9800GX2, 4870x2 Yter litt bedre (variere i fra spill till spill) en 9800GX2 personlig så hadde jeg ikke anbefalt det.

Okei, takk. :) Andre som har synspunkter?

Evga 680i,e 6850(3,6ghz),4gb minne,2stk 8800gtx(bytte disse ut med 1stk 4870gx2).

Er kanonfornøyd med dette kortet.

Kjører det med 24"samsung 245b.skal si det ble en kraftig økning med tanke på fps.

Lenke til kommentar

4850x2 skal bli betraktlig billigere enn 4870x2, ene grunnen er at det blir brukt ddr3 og ikke ddr5.

Uansett det får komme seg ned på 2k før jeg kjøper det=)

For det skal et sånt sammen med 4870-kortet mitt ja.........

Jeg tipper 2500 i starten...de kan ikke starte med en pris på 3k eller mer.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke tror det blir 3k eller over er at 4850x2 skal være en billig variant av 4870x2. De bruker ddr3 minne for å få ned prisen foreks.

Dette blir bare synsing utifra det jeg har lest, men vi får se når det kommer=)

At det blir et bra kort til fin pris tror jeg.

Syar: Du sier noe viktig der, og siden 4850 koster rundt 1200, så tror jeg prisen du sier er ganske riktig.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...