Andrull Skrevet 11. september 2008 Rapporter Del Skrevet 11. september 2008 Hmm.. er det mulig å måle watt forbruket til PCen, via desktop/PC? Du trenger et eget måleinstrument. Med mindre du har en veldig spesiell strømforsyning som har en egen innebygget måler. Disse har som regel USB-tilkobling (på selve PSUen) + programvare for overvåking av strømforbruk. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. september 2008 Rapporter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Enkleste er kanskje å kjøpe en sånn watt-måler fra Clas Ohlson edit: Denne for eksempel http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=38213942 Endret 11. september 2008 av tacomodo Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Enkleste er kanskje å kjøpe en sånn watt-måler fra Clas Ohlson edit: Denne for eksempel http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=38213942 Slik bruker jeg, og det fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Er den noenlunde nøyaktig også? Oppdaterer seg fortløpende osv? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Hmm nå er det på tide at 4870x2 går ned i pris snart :S Noen som har hørt noe mer om 4850x2 som skulle komme denne måneden? Endret 12. september 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
TorOyvind Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Ser at 1gb versjonen av 4870-kortet har kommet i norske nettbutikker nå, bl.a komplett.no har det (sapphire el.n.) Koster rundt 2200 kr. Vil det lønne seg å kjøpe dette kortet til gaming dersom man har 24" skjerm(1900x1200)? Eller holder 512mb-versjonen? Lurer også på når 4850x2 kommer... Big-t Lenke til kommentar
kreimer Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Skal ha 4870x2 men klarer ikke bestemme meg for hvilket. Sto mellom Sapphire og Asus, hva tror dere? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Tror jeg sier Asus pga. Sapphire har hatt litt problemer med sine kort virker det som:S Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Kan det være en syltynn mulighet for noen user error? Har Sapphire 4870, og har ikke opplevd noe av de problemene som blir tatt opp her. At ati kan ha problem med noen spill, med visse drivere, er vel opengl trøbbel som gjelder ati generelt. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Tror du kan ha litt rett i det, jeg har Gigabyte...har ikke hatt et lite problem ennå. Men det er ikke Sapphire osv. da, men de skulle være det samme siden det er referanse-kort. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Har kjøpt meg en ny data (se sig.) og har da med et PowerColor 4870x2. Akkurat fått fyr i den (på første forøk og min første build(!)) og har da fått testa Crysis, men føler jeg fikk noe skuffende resultater... Bruker 8.8 driveren, men får bare ca. 19 FPS (uten AA) og 16 FPS (8xAA) med alt på Very High og en 1280x1024 LCD (Crysis Benchmark), noe som HW.no sin test viser er ganske så feil... Har jo en del dårligere prosessor og ram brikker, men føler at min score er ganske dårlig... Er kortet mitt flaskehalset av prosessor/ram? EDIT: Bruker 8.8beta driveren, laster ned 8.8 nå, så skal jeg se om det hjelper... EDIT igjen...: Går heller for 8.9beta driveren da det er denne de bruker i testen her:) Endret 12. september 2008 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Ser ut som HD 4650 kommer i vifteløs versjon: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374860? Men kommer ikke korta på lager før i november? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Nettopp kjøpt meg ny maskin, som inkluderer Sapphire HD4870. Litt blandede følelser så langt. I idle, med standard clocks, er GPU-tempen på 70 grader. Kjører jeg default profil, blir kortet for varmt når jeg spiller noe som er bitelitt krevende. Er det bare meg, eller er dette altfor høye idle-temperaturer? Har generelt god luftflyt i kabinettet, så problemet skal ikke ligge der. For at kortet i det hele tatt skal fungere optimalt når jeg spiller, må jeg fikse viftefarten manuelt. Men der ligger vel egentlig det mest irriterende punktet. Alt over 30% viftefart høres ut som en jetmotor. Antar jeg blir nødt til å bytte vifte for å løse den biten, så noen som har noen innspill på hva jeg burde velge? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Nettopp kjøpt meg ny maskin, som inkluderer Sapphire HD4870. Litt blandede følelser så langt. I idle, med standard clocks, er GPU-tempen på 70 grader. Kjører jeg default profil, blir kortet for varmt når jeg spiller noe som er bitelitt krevende. Er det bare meg, eller er dette altfor høye idle-temperaturer? Har generelt god luftflyt i kabinettet, så problemet skal ikke ligge der. For at kortet i det hele tatt skal fungere optimalt når jeg spiller, må jeg fikse viftefarten manuelt. Men der ligger vel egentlig det mest irriterende punktet. Alt over 30% viftefart høres ut som en jetmotor. Antar jeg blir nødt til å bytte vifte for å løse den biten, så noen som har noen innspill på hva jeg burde velge? Fælt som folk stresser over temperaturen. Det er helt normalt, kortet er laget for det og tåler det glatt. @ GamleErik1992: Tror jeg ville sjekka litt med drivere og diverse biosgreier kanskje. Jeg har dårligere maskin enn deg og jeg får mye bedre fps, og det på 1680x1050 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 tja burdet stille det opp, idle over 70 er for mye. 40 % idle 60 % load er en grei setting på viften. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Har kjøpt meg en ny data (se sig.) og har da med et PowerColor 4870x2. Akkurat fått fyr i den (på første forøk og min første build(!)) og har da fått testa Crysis, men føler jeg fikk noe skuffende resultater... Bruker 8.8 driveren, men får bare ca. 19 FPS (uten AA) og 16 FPS (8xAA) med alt på Very High og en 1280x1024 LCD (Crysis Benchmark), noe som HW.no sin test viser er ganske så feil... Har jo en del dårligere prosessor og ram brikker, men føler at min score er ganske dårlig... Er kortet mitt flaskehalset av prosessor/ram? EDIT: Bruker 8.8beta driveren, laster ned 8.8 nå, så skal jeg se om det hjelper... EDIT igjen...: Går heller for 8.9beta driveren da det er denne de bruker i testen her:) hva slags CPU har du da? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Leste du posten før du prøvde og svare på den? det står se sig, (signatur) der står det blant annet E8500. Endret 13. september 2008 av SVD Lenke til kommentar
Timster Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 tja burdet stille det opp, idle over 70 er for mye. 40 % idle 60 % load er en grei setting på viften. Syns også at 70 er litt høy, men er enig med det en sa over her. Alt over 30% er et jetfly og på 60% og oppeover kan man ikke være i samme rom uten hørselværn:P. Allt det andre i pcen min er stille og da merker jeg det så godt:( Får vel sette på en annen vifte etter vert. Men, er det nødvendig og avinstallere/ fjerne catalyst 8.8 når man skal installere 8.9 Beta? Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Catalyst driver roadmap Endret 13. september 2008 av ThePainx Lenke til kommentar
El Pistolero Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Er 80 grader altfor mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå