Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig irriterende at de ikke overklokker kortet mer når de skal teste ett slikt spesialkort med ekstra mye strøm. Her er 4870 GOLDEN SAMPLE : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351593 her overklokker de, men trodde det skulle være mer å få til på ett såpass bra nedkjølt 4870

Ja er enig med deg der, men det var vel fordi det programmet ikke støttet høyere hastighet. Det står jo at minnet er spesifisert for 1200mhz (2400 effektivt), så du kan anta å greie det ivhertfall. Det blir ikke så langt ifra 4870 stock ytelse da.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Har testet litt nå med mitt Powercolor 4870 "pcs"

 

først av allt, vifta suger rompe, den støyer masse, slår seg av og på, har en susing på lav og avslåd vifte som minnet om en radio som ikke er på stasjon. den ser ut som om den drar luft ut av kabinettet men jeg kjenner ingen luft som kommer.

 

har testet med modifisert orginalkjøler og en VF-900 som vel var litt etterlyst? kjørete 3dmark 2006 i 1920/1200 med x8/x8 for og få skikkelig belastning noe som gir 8800 poeng :)

 

vf -900 på lavest hastighet er stille/lydløst: coretemp er 60/93 og vrm 61/102 (idle/load)

 

på full fart. coretemp 52/82 og vrm 54/84

 

Modifissert orginalkjøler var en enkel sak, av med plastdeksel og en skrue på vifta. brukte en 14cm Yate loon til 25 kr.og 3 kabelstrips for og feste vifta. testet 2 hatigheter 600 og 1000 rpm. hvor 600 er lydløst og 1000 er mulig hørbart.

 

600 rpm : coretemp 49/72 og vrm 58/92

 

1000 rpm : coretemp 44/63 og vrm 55/82

 

ser unødvendig brutalt ut med den store vifta, men det funker meget fint.

 

så la jeg ved et anna bilde i tilfelle det blir diskusjoner om hvem som har best utsikt fra nerdebula :p

 

 

Dette så imponerende ut. Men du har 63 grader på load?

Lenke til kommentar
Noen som har sett? http://www.hardwarezone.com.au/reviews/vie...;cid=3&pg=1

 

HD 4870 1GB versus HD 4870 512MB

Nei ikke før du linka til det ;) Det var dessverre litt lite forskjell, bare i 1920 man ser en viss forskjell. Og det skjermkortet var i tillegg litt overklokket som gjør ytelsen bedre enn stock.

 

Viften tror jeg ikke har så mye og si, utenom at den får gode temperaturer under viftestøy, men det får jo man med 4870 stock-viften også om man skrur den opp noen hakk. Skulle gjerne satt en litt heftigere vifte på det skjermkortet.

 

Gainward sitt 4870 golden sample har jo en vifte som ser meget bra ut i forhold til støy/ytelse.

 

EDIT: Woho! Nå er mitt Sapphire 4870x2 sendt fra komplett! Da er det på tide å kjøpe noen spill og laste ned demo'er. Kommer det noe demo av Far Cry 2 kanskje ?

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Noen som har sett? http://www.hardwarezone.com.au/reviews/vie...;cid=3&pg=1

 

HD 4870 1GB versus HD 4870 512MB

Nei ikke før du linka til det ;) Det var dessverre litt lite forskjell, bare i 1920 man ser en viss forskjell. Og det skjermkortet var i tillegg litt overklokket som gjør ytelsen bedre enn stock.

 

Viften tror jeg ikke har så mye og si, utenom at den får gode temperaturer under viftestøy, men det får jo man med 4870 stock-viften også om man skrur den opp noen hakk. Skulle gjerne satt en litt heftigere vifte på det skjermkortet.

 

Gainward sitt 4870 golden sample har jo en vifte som ser meget bra ut i forhold til støy/ytelse.

Ja, 1GB hjelper kun ved høye oppløsninger og man så også bedre støtte for AA. gainward sitt kort er en mellomting medllom HD 4850 og HD 4870 :) + lavere temp. Jeg ville valgt den dersom man var usikker på om man vil ha HD 4870 eller HD 4850.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Hola hoppsann, kjører vista 64 og har et støyproblem med mitt CLUB 3D Radeon HD4870 512 MB GDDR5.

Den har tydlig et reguleringproblem på vifta. Den stopper helt og går på som en flymotor når kjøling er nødvendig og trapper ned noe 2-5 sekunder etter den har startet. Ser ut som den starter når temperaturen når 55/60 grader.

Tenker at jeg må få vifta på skjerm kortet til og gå mere stabilt og eventuelt en ekstra kjøler(kjøleribbe) på undersiden av kortet.

 

Kom med forslag til en som står og klør seg i hue... :hmm::w00t: jaja, her her. I NEED SOME GUIDENS..

Lenke til kommentar

Core2Dude: Hva mener du med en mellomting mellom 4850 og 4870 ? Mente du 1GB versjonen av 4870 ? Når det er overklokket, så yter sikkert 4870 "Golden Sample" skjermkortet bedre enn et 1GB skjermkort (med mindre det er 1920 oppløsning og mye aa).

 

Et 4870 er da ingen mellomting mellom 4850 og 4870 ? Den tok jeg bare ikke. Og "Golden Sample" skjermkortet overklokker sikkert litt bedre enn et med vanlig kjøling.

 

Var det et annet Gainward skjermkort du sammenlignet med ?

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal ha crossfire er det lite vits i og ha 1gb på en 22", så da ville jeg gått for 512 :)

 

Edit.

Jeg må begynne skrive fortere så jeg kommer først. :p

Men hvis jeg eventuelt skal få et skjermkort til til jul, og ha Crossfire, er mye vits da?

 

Og, er det egentlig vits med Crossfire på en 22"-skjerm/1680x1050?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal ha crossfire er det lite vits i og ha 1gb på en 22", så da ville jeg gått for 512 :)

 

Edit.

Jeg må begynne skrive fortere så jeg kommer først. :p

Men hvis jeg eventuelt skal få et skjermkort til til jul, og ha Crossfire, er mye vits da?

 

Og, er det egentlig vits med Crossfire på en 22"-skjerm/1680x1050?

 

Nei det er engetlig ikke mye vits i og ha crossfire på en 22", enda i allefall, for et 4870 yter som regel godt nok, men hvis du like vel skulle hatt crossfire ville jeg gått for 1gb, for 512mb blir fort en flaskehals på to 4870 skjermkort, siden det fremdelses i praksis blir bare 512mb og ikke 1gb. og det kan være fint og ha hvis du skal ha en 24" senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...