Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Det der med max og minimum volt på 4850 og 4870 kort har jeg funnet ut at setter jeg volten for høyt eller for lavt, blir ikke spenningen så lav eller så høy som om jeg hadde satt den til den riktige volten manuelt med en gang.

Asus 4870X2 TOP-bios ute. ;)

Denne skal ha mulighet for å justere volt i bios, samt at den har forbedret viftestyring, og høyere limit i CCC. :)

Har testet denne et døgn nå, men virker ikke som at volten øker. :huh:

Skal teste mer senere ikveld, eller i morgen. :)

Asus_4870X2_TOP.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2mmy91: I følge denne karen så har han samme problemet, det er visst ganske kjent problem på HD4850. Om du googler litt så finner du en del informasjon.

Wow. Leste litt rundt og det kan se ut som at problemet er rett og slett er at det kun er akkurat punktet hvor selve chippen er på kjøleren at de er kobber, resten av kjøleren er malt og det er visstnok denne som lukter svidd. :ohmy:

Lenke til kommentar
Som jeg sa i posten min over her så kan det virke som om at selve kjøleren kun er malt og at det kun er akkurat selve kjernen som har kobber. Også når skjermkort blir 80+ så begynner det å komme gasser fra malingen som forårsaker den svi lukten.

Slapp av det er bare giftig PCB som du snuser inn... ATI syns det er bedre at kundene blir litt forgiftet.

Har du endret hastigheten på viftene så du kjøler kortet mer?

Lenke til kommentar
Jeg har også Sapphire HD 4870, og VET at noe er galt med kortet eller driverne. Jeg byttet ut mitt 8800GT (som har oppført seg feilfritt). Jeg kan spille rFactor så lenge jeg vil, mens feks CSS låser pc`en etter random tid. Alt henger, ingen reboot, mens bildet blir hakkete og "dradd" utover. Må da bruke svenskeknappen for å restarte.

Funnet noen fiks på dette enda? Jeg har nøyaktig samme problemet. Ting bare bare fryser og blir på sett og vis dratt litt fra hverandre, så må det reset til. Dette skjer tilsynelatende litt random. Noen ganger når jeg spiller WoW, noen ganger når jeg spiller Spore.

Noen som vet hva det kan være? Gått fra et 8800gt kort jeg og, og det funka i alle fall knirkefritt. Det her var noe drit :(

Lenke til kommentar
Åja, bra det ikke er verre da :tease:

Nei, den er standard. Var eneste støynivå som passet meg :p

OK, da får sikkert svidd av malinga etter ei stund ;)

Håper ikke kortet støyer så mye... Har et 4870 på pulten, men venter på resten av PC-delene før jeg kan teste det... Hadde tenkte å kjøre opp vifta...

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Jeg kjører alle delene i maskinen min helt stock for tiden og med alle vifter satt så lavt som mulig i bios. Jeg ble utrolig imponert over hvor stille den ble. Veldig behagelig, og ettersom jeg ikke spiller Crysis like mye som før så er det ingen andre spill jeg har som flaskehalser PC'en.

En stille gamer PC er nais :love: HD 4870 er den viften som bråker minst. Ligger på 78 grader IDLE.

Lenke til kommentar
Jeg har også Sapphire HD 4870, og VET at noe er galt med kortet eller driverne. Jeg byttet ut mitt 8800GT (som har oppført seg feilfritt). Jeg kan spille rFactor så lenge jeg vil, mens feks CSS låser pc`en etter random tid. Alt henger, ingen reboot, mens bildet blir hakkete og "dradd" utover. Må da bruke svenskeknappen for å restarte.

Funnet noen fiks på dette enda? Jeg har nøyaktig samme problemet. Ting bare bare fryser og blir på sett og vis dratt litt fra hverandre, så må det reset til. Dette skjer tilsynelatende litt random. Noen ganger når jeg spiller WoW, noen ganger når jeg spiller Spore.

Noen som vet hva det kan være? Gått fra et 8800gt kort jeg og, og det funka i alle fall knirkefritt. Det her var noe drit :(

Litt ot. men dere som har gått fra 8800gt til 4870 merker dere stor forskjell i ytelse ?

Vurderer dette selv, men er lite gaming om dagen så tenker vel egentlig å vente en stund til før jeg bytter skjermkort.

Lenke til kommentar

ticket2fly: Jeg tenkte akkurat det samme, da jeg har et 8800GT fra før, men jeg gadd ikke den lille ytelsesboosten, så jeg kjøpte 4870x2 i stedet. Det er dessverre en smule dyrt - 3600,- inkl frakt. Det holder lenge for meg som sjeldent spiller på 1920 oppløsning, men liker mye eyecandy :)

Komplett har ikke sendt skjermkortet enda, som skal/skulle komme på lager i dag, og tror jeg var en av de som fikk "lagt av" et heldigvis.

Det finnes jo tester som sammenligner 8800GT med HD48xx serien, slik du kan få en god pekepinn på hva du kan forvente av skjermkortet.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Jeg kjører også Sapphire kort... 4870x2.

Jeg sliter litt med Call of Duty 4 (stort sett det jeg har prøvd også).

Når jeg blir flashet så blinker skjermen relativt voldsomt...men går raskt over...

Sitter jeg for lenge å spiller, så begynner det å blinke åkke som og jeg må restarte maskinen.

Iflg. CCC og Rivatuner så kommer ikke temperaturen over 71 grader på skjermkortet...

Noen som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...