Sindre Aleksander Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Asus 4870X2 TOP-bios ute. Denne skal ha mulighet for å justere volt i bios, samt at den har forbedret viftestyring, og høyere limit i CCC. Har testet denne et døgn nå, men virker ikke som at volten øker. Skal teste mer senere ikveld, eller i morgen. Asus_4870X2_TOP.zip Endret 8. september 2008 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Timster Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Timster: Om du har prøvd forskjellige drivere å det fortsatt ikke fungerer, så kan jo det være en feil med skjermkortet. Mulig du kan RMA skjermkortet og få et fra en annen produsent. Har du oppdatert din bios til siste versjon ? Det er jo mulig det hjelper. Har bare prøvd 8.8 fra ati sin hjemmeside. Ska sjekke litt mer nå, spiller litt nfs carbon og skal se om den oppfører seg ekkelt nå å Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Her er et eksempel med redigering av vifte profil.Man kan også selvfølgelig gjøre andre ting i RBE (eks clock settings) føre man reflasher. 1) Åpne ATIWinflash , og lagre vgabiosen som ligger i kortet til filen bios.rom. 2) Start RBE 1.4 og åpne bios.rom fila (load BIOS) som du lagret vha ATIWinflash i pkt 1. 3) Gjør de modifieringer/endringer i RBE du ønsker. I dette eksempelet har vi endret vifte profil til "set all fan settings to recommended values" . Etter modifisering trykk på "save BIOS" og gi den et nytt unikt navn , eks min_editerte_bios.rom. Etter at den er "savet" kan RBE avsluttes med "exit". Fan settings føre: Fan settings etter trykket "recommended ..." : 4) Start opp igjen ATIWinflash. Bruk "Load Image" og browse deg til filen lagret under pkt 3 (min_editerte_bios.rom) 5) Programmer vgabiosen (min_editerte_bios.rom) ved å trykke på "Program" knappen. Windows bildet vil nå være "fryst" med gammel skjerminfo frem til kortet har fått ny bios flashet. Systemet ber deg restarte for å fullføre - gjør som anvist. Ønsker man å flashe tilbake til orginal følger man samme prosedyre med winflash i pkt 4 & 5 med forkjell at man loader image fil "bios.rom". Dette er den orginale fila savet under pkt 1. Er det noen forskjell i metoden når man har to kort? Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Vil det komme noen vifteløse low-end versjoner av 4xxx-serien som egner seg for HTPC og sender HD-lyd som LPCM? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Er det noen forskjell i metoden når man har to kort? Jeg har ikke to kort selv ,så det kan jeg ikke gi noe eksakt svar på. Du har jo muligheten til å midlertidig disable crossfire , ta ut et kort , og gjøre det one-by-one. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Timster: Om du har prøvd forskjellige drivere å det fortsatt ikke fungerer, så kan jo det være en feil med skjermkortet. Mulig du kan RMA skjermkortet og få et fra en annen produsent. Har du oppdatert din bios til siste versjon ? Det er jo mulig det hjelper. Har bare prøvd 8.8 fra ati sin hjemmeside. Ska sjekke litt mer nå, spiller litt nfs carbon og skal se om den oppfører seg ekkelt nå å Spilte litt nfs carbon og flatout ultimate carnage nå og ingen bugs eller restarts under spillingen. så skrudde jeg pcen av og gikk vekk fra den i 20 min. da jeg kom tilbake hadde den reboota. Da var det kun firefox som var på:S Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Timster: Kanskje din PSU holder på å ta kvelden, det er jo mulig du har fått en mandagsutgave som uansett hadde sluttet å fungere etter en stund. Du har ikke mulighet for å prøve en annen PSU ? Ligger fps nivået like høyt som andre med samme specs som deg? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Er det noen forskjell i metoden når man har to kort? Det anbefales å gjøre det med ett kort av gangen Lenke til kommentar
Timster Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Timster: Kanskje din PSU holder på å ta kvelden, det er jo mulig du har fått en mandagsutgave som uansett hadde sluttet å fungere etter en stund. Du har ikke mulighet for å prøve en annen PSU ? Ligger fps nivået like høyt som andre med samme specs som deg? Har fått intrykk av at fps ligger på samme niva ja, min legger seg feks. på 45 fps average i crysis med alt på high i 1680 x 1050. Men om det er PSU, burdte den ikke kutte ut under load da og ikke under Idle? Og har kanskje en annen 550 watts PSU jeg kan prøve med, men vil prøve allt annet først pga jeg må låne den av en kompis. Noen måter jeg kan utelukke diverse ting på? kanskje det vil lønne seg å reinstallere windows? Edit: kom dobbelt:S Endret 8. september 2008 av Timster Lenke til kommentar
koronag Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har også Sapphire HD 4870, og VET at noe er galt med kortet eller driverne. Jeg byttet ut mitt 8800GT (som har oppført seg feilfritt). Jeg kan spille rFactor så lenge jeg vil, mens feks CSS låser pc`en etter random tid. Alt henger, ingen reboot, mens bildet blir hakkete og "dradd" utover. Må da bruke svenskeknappen for å restarte. Sjekket litt på nett, og leste at flere med akkurat Sapphires HD 4870 har samme problem. Det ble sagt at ATI`s Powerplay (strømsparing) er problemet. Men å fjerne den virket så innviklet at jeg ikke har klart å psyke meg opp ennå. Jeg er skuffa over dette kortet. Jeg er ingen nVidia-fanboy, men de virker i hvert fall. I tillegg klarer jeg pokker ikke å få satt opp så tv`en tar imot signaler fra pc. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Timster: Kanskje din PSU holder på å ta kvelden, det er jo mulig du har fått en mandagsutgave som uansett hadde sluttet å fungere etter en stund. Du har ikke mulighet for å prøve en annen PSU ? Ligger fps nivået like høyt som andre med samme specs som deg? Har fått intrykk av at fps ligger på samme niva ja, min legger seg feks. på 45 fps average i crysis med alt på high i 1680 x 1050. Men om det er PSU, burdte den ikke kutte ut under load da og ikke under Idle? Og har kanskje en annen 550 watts PSU jeg kan prøve med, men vil prøve allt annet først pga jeg må låne den av en kompis. Noen måter jeg kan utelukke diverse ting på? kanskje det vil lønne seg å reinstallere windows? Edit: kom dobbelt:S Har du hatt drivere på dette systemet for nvidia kan det være en ide med "fresh install". Eller prøve driversweeper først. ( http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655 ) Endret 8. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har også Sapphire HD 4870, og VET at noe er galt med kortet eller driverne. Jeg byttet ut mitt 8800GT (som har oppført seg feilfritt). Jeg kan spille rFactor så lenge jeg vil, mens feks CSS låser pc`en etter random tid. Alt henger, ingen reboot, mens bildet blir hakkete og "dradd" utover. Må da bruke svenskeknappen for å restarte. Sjekket litt på nett, og leste at flere med akkurat Sapphires HD 4870 har samme problem. Det ble sagt at ATI`s Powerplay (strømsparing) er problemet. Men å fjerne den virket så innviklet at jeg ikke har klart å psyke meg opp ennå. Jeg er skuffa over dette kortet. Jeg er ingen nVidia-fanboy, men de virker i hvert fall. I tillegg klarer jeg pokker ikke å få satt opp så tv`en tar imot signaler fra pc. Du har avinstalert de gamle Nvidia driverene skikkelig? Lenke til kommentar
Timster Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har også Sapphire HD 4870, og VET at noe er galt med kortet eller driverne. Jeg byttet ut mitt 8800GT (som har oppført seg feilfritt). Jeg kan spille rFactor så lenge jeg vil, mens feks CSS låser pc`en etter random tid. Alt henger, ingen reboot, mens bildet blir hakkete og "dradd" utover. Må da bruke svenskeknappen for å restarte. Sjekket litt på nett, og leste at flere med akkurat Sapphires HD 4870 har samme problem. Det ble sagt at ATI`s Powerplay (strømsparing) er problemet. Men å fjerne den virket så innviklet at jeg ikke har klart å psyke meg opp ennå. Jeg er skuffa over dette kortet. Jeg er ingen nVidia-fanboy, men de virker i hvert fall. I tillegg klarer jeg pokker ikke å få satt opp så tv`en tar imot signaler fra pc. Du har avinstalert de gamle Nvidia driverene skikkelig? Kan ha noe med det å gjøre. Hadde 8800gts 320mb før og tok bare driver sweeper og fjerna det jeg fant. Strevde masse for den klarte det ikke med en gang. Hvis det holder med en reinstalering gjør jeg gjerne det pga jeg har en volumnøkkel for XP. (nei, den er ikke pirat:P) Har Sapphire jeg å om jeg ikke har nevnt det. Kan ta backup av alt i morgen og formatere begge diskene og reinstalere og se om det hjelper. Er absolut verdt et forsøk:) Lenke til kommentar
smy Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Asus 4870X2 TOP-bios ute. Denne skal ha mulighet for å justere volt i bios, samt at den har forbedret viftestyring, og høyere limit i CCC. Har testet denne et døgn nå, men virker ikke som at volten øker. Skal teste mer senere ikveld, eller i morgen. Asus_4870X2_TOP.zip Virksom asus bios har gansk mye bedre kontroller på viften.Kanskje skal legg biosen kunne det hm Quote ifra en reveiw om asus top kort. The card also runs between 10c and 20c cooler than the majority of X2's we have tested and this is sure to help the long term life. (andre kort de hadde med i testen er sapphire kort) Endret 8. september 2008 av smy Lenke til kommentar
koronag Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har også Sapphire HD 4870, og VET at noe er galt med kortet eller driverne. Jeg byttet ut mitt 8800GT (som har oppført seg feilfritt). Jeg kan spille rFactor så lenge jeg vil, mens feks CSS låser pc`en etter random tid. Alt henger, ingen reboot, mens bildet blir hakkete og "dradd" utover. Må da bruke svenskeknappen for å restarte. Sjekket litt på nett, og leste at flere med akkurat Sapphires HD 4870 har samme problem. Det ble sagt at ATI`s Powerplay (strømsparing) er problemet. Men å fjerne den virket så innviklet at jeg ikke har klart å psyke meg opp ennå. Jeg er skuffa over dette kortet. Jeg er ingen nVidia-fanboy, men de virker i hvert fall. I tillegg klarer jeg pokker ikke å få satt opp så tv`en tar imot signaler fra pc. Du har avinstalert de gamle Nvidia driverene skikkelig? Jepp, kjørte likegodt full reinstall av XP før jeg satte i kortet. Den eneste grafikkdriveren som er installert er Catalyst 8.8. Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Vil det komme noen vifteløse low-end versjoner av 4xxx-serien som egner seg for HTPC og sender HD-lyd som LPCM? Sannsynligvis HD4650/4670, som skal være like rundt hjørnet. Vet ikke spesifikt om de har samme lydkontroller som 4850/4870, men en skulle tro det i og med at de er i samme serie. En kinesisk webside har testet disse, og de skal yte litt under 3850 og bruke mindre effekt enn et 3650, hvilket vil si rundt 35-40w, ganske fantastisk på samme fabrikasjonsprosess! Det bør bli et ypperlig HTPC- kort, med såpass god ytelse at man t.o.m kan spille de fleste spill i 1365x720 på relativt billige, fysisk små kort uten ekstra strømtilkobling og lav effektbruk. Linken til sida med testen funka ikke nå, men her er en link til et sammendrag av testen. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Jeg fikk i går mitt Gainward HD4850 kort og ytelsen har jeg absolutt ingenting å si på. Jeg hadde også en Zalman kjøler liggende som jeg monterte på, og fikk temperaturer på rundt 50C idle og 70 ved load, noe jeg har skjønt at ikke er så gærent på dette kortet. Problemet er bare at så fort jeg prøver å overklokke kortet så henger maskinen seg. Det kan være kun 10mhz eller med en gang jeg trykker Autotune i CCC. Temperaturen er som sagt fin, og jeg har heller ingen artifacts/problemer ved stock hastighet, så det jeg lurte på var om det var noen mulighet for at kortet mitt er "låst" på noen måte? Har selvfølgelig prøvd med både stock og zalman-kjøleren.. Ellers er det upåklagelig, har en relativt dårlig maskin ved siden av, men når jeg nå kan kjøre Flatout i 1680x1050 med 4AA og High details så klager jeg ikke EDIT: Har ikke testet med annen driver, så kan være det som er problemet. Lurer også på om det er veldig viktig å ha god kjøling på de små chippene helt ytterst på kortet. Men har kjent på de, og de er ikke varme de heller. Så kan ikke helt skjønne hva det er.. Er det noe jeg burde bruke angreretten på? Endret 9. september 2008 av Luc1fer- Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Ikke om jeg vet har 4850 selv og tok av plastikken på kjøleren som er på og satt på kjøleren igjen, kjører fast på 700/1100 på 3d grafikk og klokker ned til lav hastighet i 2d. Har ikke sett skjermkortet over 60 grader siden jeg gjorde dette. Jeg brukte radeon bios editor til å forandre de forskjellige hastighetene og strøm innstillinger. Det gjorde susen for meg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Er det flere som syntes at det har luktet svidd når man kjører 4850 på full guff? Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 2mmy91: I følge denne karen så har han samme problemet, det er visst ganske kjent problem på HD4850. Om du googler litt så finner du en del informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå