Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

hey, noe her som har hatt noe problemer med at maskinen ble ustabil etter at dere satt in 4870? Har problemer med at sjkermen bare blir svart og maskinen bare står slik. Dvs bilde skjermen får er bare svart. Det skjer helt random, sjedde mens jeg spilte i går og mens jeg ikke satt ved den idag. Tror hdden har noe med det å gjøre muligens, fikk melding om at HDD'en hadde noen skadede sektorer eller no i går. Men så ingen ting med chkdsk. Hadde ingen problemer før jeg slang inn 4870:S

Edit: Nå sjedde det igjen, akkurat i det jeg la ned medal of honor ble alt svart og den restarta seg:( Tok bilde av feilmeldinga, kan se om jeg kan få lagt den opp.

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det ville vert rart da det ikke har noe å si om pcen er under load eller ikke. Og nå nettop, etter en restart, prøvde den 4 ganger på å boote og fikk bluescreen alle gangene. Så jeg skrudde den helt av og ventet litt før jeg bootet og da hang den seg opp rett etter den hadde lastet inn windows. Tror ikke det er PSU det er noe galt med i og med at den ble kjøpt rett før sommeren og er en Corsair HX1000 watter.

Mistenker at det er HDD'en i og med at da pcen kjørte chkdsk igjen nettop, fant den masse rart som den "rettet" på.

Edit: blir oppgitt her ass, prøver å ta backup av itunes biblioteket mitt men det er lettere sagt en gjort når pcen skrur seg av jevnlig. Fatter bare ikke hva som er galt, den virker ikke for varm eller noe:S

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Edit: blir oppgitt her ass, prøver å ta backup av itunes biblioteket mitt men det er lettere sagt en gjort når pcen skrur seg av jevnlig. Fatter bare ikke hva som er galt, den virker ikke for varm eller noe:S

Prøv å boot systemet med en live Knoppix CD/DVD. Om det er stabilt kan du muligens ta backup av Itunes om du har en annen harddisk å kopiere til.

Lenke til kommentar

Prøv å boot systemet med en live Knoppix CD/DVD. Om det er stabilt kan du muligens ta backup av Itunes om du har en annen harddisk å kopiere til.

Takk for tipset, tenkte faktisk på det selv å, men det ser ut som det holder lenge nok til backup nå:) Men.. er det noe program som kan sjekke disken for feil?

Edit: i det jeg sa den kanskje klarte overføringen, gikk det skeis. Nå står den bare stille uten å gjøre noe som helst:(

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Når jeg legger ned spill eller avslutter et spill henger pcen seg, den blir bare svart og restarter seg. og når den kommer på igjen står det at registret er gjenomrettet av en backup og at systemet ble gjenoprettet etter en alvorlig feil. Dette har kommet ange ganger siden jeg satt in radeon kortet på lørdag 6. Noen som har forlsag til hva det kan være?

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Kan du juster viften på 4870x2 i rivatuner ? elns

Ellers er ikke vits som du skal ha kort på stock ?

For et kjøligere kort er det vits ja. :)

Fulgte selv denne guiden for å få justert vifta etter temperatur.

Litt jobb, men funker strålende. :)

En ting jeg ikke skjønner i den guiden din...

De første parametrene du skal legge inn i Rivatuner så står det F:\Files\55.Ink

Når jeg prøver å linke til de shortcuts'ene som lages i CCC, så kommer det opp:

C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLI.exe

Hva er det for noe? Er det noe som lages selv?

Når jeg manuelt velger de shortcuts'ene så skifter hastigheten på vifta...glatt...

Men Rivatuner virker ikke som den ønsker å jobbe med disse. Ingenting skjer. Jeg starter opp med "feil" profil og uansett hvordan jeg krysser diverse temperaturer, så skjer ingen verdens ting...???

Og hvordan få Windows Defender til å slippe igjennom Rivatuner ved oppstart... Må innrømmes at Defender er ganske irriterende.

Så langt det eneste irriterende jeg har funnet med Vista...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Takk for tipset, tenkte faktisk på det selv å, men det ser ut som det holder lenge nok til backup nå:) Men.. er det noe program som kan sjekke disken for feil?

Edit: i det jeg sa den kanskje klarte overføringen, gikk det skeis. Nå står den bare stille uten å gjøre noe som helst:(

Hva slags filsystem har du på disken?

Lenke til kommentar
Når jeg legger ned spill eller avslutter et spill henger pcen seg, den blir bare svart og restarter seg. og når den kommer på igjen står det at registret er gjenomrettet av en backup og at systemet ble gjenoprettet etter en alvorlig feil. Dette har kommet ange ganger siden jeg satt in radeon kortet på lørdag 6. Noen som har forlsag til hva det kan være?

Har du et annet mindre krevende kort å teste med?

Lenke til kommentar
Kan du juster viften på 4870x2 i rivatuner ? elns

Ellers er ikke vits som du skal ha kort på stock ?

For et kjøligere kort er det vits ja. :)

Fulgte selv denne guiden for å få justert vifta etter temperatur.

Litt jobb, men funker strålende. :)

En ting jeg ikke skjønner i den guiden din...

De første parametrene du skal legge inn i Rivatuner så står det F:\Files\55.Ink

Når jeg prøver å linke til de shortcuts'ene som lages i CCC, så kommer det opp:

C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLI.exe

Hva er det for noe? Er det noe som lages selv?

Når jeg manuelt velger de shortcuts'ene så skifter hastigheten på vifta...glatt...

Men Rivatuner virker ikke som den ønsker å jobbe med disse. Ingenting skjer. Jeg starter opp med "feil" profil og uansett hvordan jeg krysser diverse temperaturer, så skjer ingen verdens ting...???

Og hvordan få Windows Defender til å slippe igjennom Rivatuner ved oppstart... Må innrømmes at Defender er ganske irriterende.

Så langt det eneste irriterende jeg har funnet med Vista...

Dette lille problemet hadde jeg også.

Du har lagd snarveier på skrivebordet, ja?

Da limer du bare inn noe som dette i mål-boksene:

C:\Documents And Settings\*Ditt brukernavn*\Skrivebord\*Navn på vifteprofil* (evt. ".lnk" til slutt)

Edit: Om C:\ er din Windows-partisjon, og du har Vista på norsk, såklart.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Har du et annet mindre krevende kort å teste med?

Har det, kan enten prøve et 8600gts eller et radeon x850 pro, tror du det er grafikkortet som er problemet?

Lenke til kommentar
Timster: Har du overklokket systemet, og hvilket spill er det snakk om?

Hadde overklokket før, men klokket ned da den klikket første gang. Den var på fail safe sttings alle de andre gangene etter. Det jeg syns er rart er at når jeg spiller, pleier den ikke restarte, men når jeg legger ned/avslutter spillet sier det et lite knepp og skjermen blir svart og så restart.

Det er snakk om både medal of honor airborne og crysis. Skal prøve Nfs carbon og flatout senere idag.

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...