Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Jo - dette er OT, men det virker som Nvidia fanboysen med skinnende nye GTX280 vil kuppe tråden her uansett.

Hva gjør det deg da? ATi fanboy? :) Du er ikke så veldig saklig du heller.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Da var det kun minnekontrolleren som var 512bit og ikke minnebussen på de førstnevnte. Kontrolleren fikk mye oppmerksomhet.

Denne plasskrevende ring bus kontrolleren er forøvrig blitt tatt ut i RV770 og er nok delvis en forklaring til en høye økningen i antall enheter mot en så lav økning i transistorer.

Så lenge det er et fremskritt er det bra, og når den kom var det egentlig ikke behov for den.

En ting som taler mot å kjøre CF er at du bør ha et true 2*16x hovedkort og ikke 2*8x som de fleste er. Da må man fort ut med mye mer penger igjen. Veldig få som her snakker om CF har ekte 2*16 HK.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jo - dette er OT, men det virker som Nvidia fanboysen med skinnende nye GTX280 vil kuppe tråden her uansett.

Hva gjør det deg da? ATi fanboy? :) Du er ikke så veldig saklig du heller.

Synes jeg har mitt på det tørre jeg.

ATI fanboy? jeg er ingens fanboy, kikk litt på bilde så får du et lite hint av hva jeg sitter ved akkurat nå...

post-76129-1213986642_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er da likegyldig hva du sitter på. Jeg kan få en PS3 i julegave, bruke og beholde den, men fortsatt være X360 fanboy. Men det er nå som så. Kan godt være du ikke er noens fanboy, og bra er det. :) Bare spurte.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Vel jeg hadde tenkt fram til nå å kjøpe et 9800 GTX fra XFX klokka til 760 M, det er veldig dyrt sammenligna med det jeg har sett av priser på 4850.

Hørt at ATI noen ganger sliter mer enn Nvidia med spill, men synes alikevel denne lave prisen virka veldig interessant :p

Er det noen gode argumenter for å fortsatt sette kursen mot 9800 GTX eller bør jeg bare hoppe rett på 4850? (Evt 2 stk ettersom det fortsatt vil ligge bare litt over prisen på 9800 GTX)

Også hørt at Sli-hk ofte er et slit å få til å virke, mens å få i gang crossfire er lettere?

Lenke til kommentar

tmg: Har du Intel brikkesett med støtte for Crossfire ville jeg uten tvil valgt HD4850 ettersom den skalerer bra i Crossfire også.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Det er en ting jeg lurer på og det er om HD4870 har en eksakt lanseringsdato? Først var det jo snakk om 25.Juni, men så ble den utsatt til 6.Juli?

Eller kan vi forvente å få noen eksemplarer på lager før dette? Og hva med antall produserte? Har AMD/ATI problemer med å produsere nok kort (pga GDDR5) til lanseringsdatoen?

Håper bare ikke det blir sånn førstemann til mølla opplegg, og manglende antall :ermm:

Edit: leifeskriv

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
tmg: Har du Intel brikkesett med støtte for Crossfire ville jeg uten tvil valgt HD4850 ettersom den skalerer bra i Crossfire også.

Skal ha nytt hovedkort, prosessor, skjermkort og strømforsyning, skulle kjøpe før, men valgte å vente pga. disse nye korta blant annet :)

Om jeg skulle ende med 2 stk 4850 i crossfire og en Q9300 / E8400 prosessor, vil da fortsatt en 550 W dekke behovet?

Og er det et rimelig hovedkort som har crossfirestøtte for disse nye kortene med intel oppsett som også støtter nevnte prosessorer? :)

Lenke til kommentar

Om det er meg dere sikter til som fanboy er dette helt håpløst unødvendig personlig angrep. For det første har jeg ikke fått svar på tilltale(av personen som hintet til det) for det andre er jeg den første til å starte poster når ATI har Singlehighend kortet som yter best, om noen skulle være i tvil er det bare å søke i arkivet.

Skal ikke være lenge borte før det ulmer bak ryggen på folk gitt :!:

edit

hvar ikke ke myntet på meg gitt :blush:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Skal ha nytt hovedkort, prosessor, skjermkort og strømforsyning, skulle kjøpe før, men valgte å vente pga. disse nye korta blant annet :)

Om jeg skulle ende med 2 stk 4850 i crossfire og en Q9300 / E8400 prosessor, vil da fortsatt en 550 W dekke behovet?

Og er det et rimelig hovedkort som har crossfirestøtte for disse nye kortene med intel oppsett som også støtter nevnte prosessorer? :)

- 550W skal holde fint i CrossFire ja :)

- Alle kort som har X38/X48 brikkesett støtter full skalering i CrossFire, så ta en titt her(X38) og her(X48)

- Alle disse støtter også de nye 45nm CPU'ene :)

Lenke til kommentar
- 550W skal holde fint i CrossFire ja :)

- Alle kort som har X38/X48 brikkesett støtter full skalering i CrossFire, så ta en titt her(X38) og her(X48)

- Alle disse støtter også de nye 45nm CPU'ene :)

Forskjell på x48 og x38? :p Unnskyld for min uvitenhet :<

Forskjellen er omtrent ingenting. X48 er vel med støtte for 1600FSB, men noen av X38 kortene kun har dette som OC*. X48 har vel også rettet opp noen andre småfeil, Men jeg ville nok spart litt penger på et av de billigste X38 kortene :)

Abit og Gigabyte er gode. Selv har jeg Asus P5E og er veldig fornøyd, men andre anbefaler Gigabyte og Abit foran denne så da får vel jeg også gjøre det ;)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...