LockBreaker Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24310 http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24311 http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24312 Så at GPU-blokkene fra EK til 4870 X2 var lagt ut nå. Men lurer kanskje på om det hadde vært bedre med 4 stk. D-Tek Fuzion V2 GPU i stedet? Blir i alle fall billigere. http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=23993 Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 3. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Kan noen si meg hvorfor jeg får så lav score i 3dmark06?wheelman mente scoren var normal, men jeg mener den burde vært høyere? noen med lignende oppsett som kan poste sin 06 score til sammenligning? Får samme scoren som deg omtrent på mitt oppsett: - Powercolor 4870 PCS 512 - Core 2 Duo E8400 3.0GHz @ 3.6GHz - 3GB DDR2 800MHz RAM Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24310http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24311 http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=24312 Så at GPU-blokkene fra EK til 4870 X2 var lagt ut nå. Men lurer kanskje på om det hadde vært bedre med 4 stk. D-Tek Fuzion V2 GPU i stedet? Blir i alle fall billigere. http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=23993 Jeg er i nøyaktig samme situasjon... Ligger mellom D-Tek Fuzion V2 GPU og EK-blokkene (kanskje DD-blokkene og). Med D-Tek så må du jo stresse ramsinks osv, men tilgjengjeld så kan du bruke blokkene på nyere modeller. Heldekkende blokker gjør jo ting en del lettere, men.... Bah! Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) kk, daså. Men sliter jo på high også, burde jo ikke det... Likker ikke den flashing på avstand og når jeg ser på himmelen, vet du hva det kan komme av? Jeg tror problemene dine kan være relatert til at BIOSen i Gigabyte 4850 korta dine har ulik minnefrekvens i state 1 på low 3D og high 3D. Andre kort har kun gpu frekvens ulik men samme memory frekvens på clock info 1,2,og 3. Hei, er i militæret så er litt opp og ned når jeg har tid til å fikse pcen. Har akkurat kommet hjem på perm, så får se på dette når jeg kommer tilbake først kommende søndag. EDIT: "dette programmet":TechPowerUp Radeon Bios Editor v1.14 Men dette programmet, er det slik at jeg må finne fram bios filen til skjermkortene? Endret 3. september 2008 av bennybanan Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 kk, daså. Men sliter jo på high også, burde jo ikke det... Likker ikke den flashing på avstand og når jeg ser på himmelen, vet du hva det kan komme av? Jeg tror problemene dine kan være relatert til at BIOSen i Gigabyte 4850 korta dine har ulik minnefrekvens i state 1 på low 3D og high 3D. Andre kort har kun gpu frekvens ulik men samme memory frekvens på clock info 1,2,og 3. Hei, er i militæret så er litt opp og ned når jeg har tid til å fikse pcen. Har akkurat kommet hjem på perm, så får se på dette når jeg kommer tilbake først kommende søndag. EDIT: "dette programmet":TechPowerUp Radeon Bios Editor v1.14 Men dette programmet, er det slik at jeg må finne fram bios filen til skjermkortene? Jeg la inn et innlegg ->her<- om hvordan man benytter RBE ,gpu-z og ATI winflash for å modifisere VGA biosen i sitt kort. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Du kan fint bruke Rivatuner til å stille på viftehastighet, så slipper en å tulle med bios, om man ikke liker det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Du kan fint bruke Rivatuner til å stille på viftehastighet, så slipper en å tulle med bios, om man ikke liker det. Det er snakk om å endre memory hastigheten til clock info 01 og 02 i state 1 til samme som clock inf0 03 (ikke vifte profil). Da er RBE eneste muligheten. Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Herlig! Skal teste dette når jeg kommer opp på basen igjen. Gir deg en lyd om jeg får det til;) Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Kan noen si meg hvorfor jeg får så lav score i 3dmark06?wheelman mente scoren var normal, men jeg mener den burde vært høyere? noen med lignende oppsett som kan poste sin 06 score til sammenligning? Får samme scoren som deg omtrent på mitt oppsett: - Powercolor 4870 PCS 512 - Core 2 Duo E8400 3.0GHz @ 3.6GHz - 3GB DDR2 800MHz RAM Okei, men innstalerte xp på nytt i dag, og fikk mye bedre resultater Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Okei, men innstalerte xp på nytt i dag, og fikk mye bedre resultater Der ja. ^^ Derfor liker jeg ikke aa benche paa noe annet enn ferske OS installasjoner. Da er det virkelig kjekt med slipstreaming ja. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Skal ihvertfall teste 8600gt som fysikk-kort:DArtig for de som spiller UT3, Graw2 og flere=) Det skal funke for 2x4870 og et nvidia kort som fysikk, og det funker faktisk=) Åssen fungerer det, er det ikke noe driverkrøll ? kan kjøpe et 8600gt til 150kr, men må vite om det duger til fysikk først Lenke til kommentar
Timster Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 Bestilte ett Sapphire 4870 i dag for 1800, syns det var ok for det kortet. Vurderte Gainward versjonen men da måtte jeg ha ventet til fredag og det gidder jeg ikke:P Gleder meg til det ommer:D Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Skal ihvertfall teste 8600gt som fysikk-kort:DArtig for de som spiller UT3, Graw2 og flere=) Det skal funke for 2x4870 og et nvidia kort som fysikk, og det funker faktisk=) Åssen fungerer det, er det ikke noe driverkrøll ? kan kjøpe et 8600gt til 150kr, men må vite om det duger til fysikk først Det duger, man legger ikke inn Nvidia-driverne...du legger bare inn PhysX-driverne=) Det funker også med 2x4870 og et nvidia-kort...du må ha hk som har plass da vel og merke:P Men for å være helt sikker så skal du få vite før og etter scoren min i morra. Har ikke fått gjort noe siden posten der pga. jobb, men flere har testet det og det fungerer. Men tester i morra og poster scoren=) Endret 3. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
larsere Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Takk fluesopp, blir det gode resultater kjøper jeg det. Har et Asus Maximus Formula x38 hk så det med plass blir ikke noe problem. Timster: ser du hadde 8800gts320 før, det hadde jeg også, og jeg kan låve deg at det blir en STOR forskjell med 4780, du kan glede deg til at det "ommer" edit: Skriveleif Endret 3. september 2008 av lars_era Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Beta 8.9 Driver i omløp tar viss ned VRM temp i FurMark men knebler FPS noe. Endret 3. september 2008 av ThePainx Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Linket viser til Catalyst 8.8 Betaen. ? Endret 3. september 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Timster Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Takk fluesopp, blir det gode resultater kjøper jeg det.Har et Asus Maximus Formula x38 hk så det med plass blir ikke noe problem. Timster: ser du hadde 8800gts320 før, det hadde jeg også, og jeg kan låve deg at det blir en STOR forskjell med 4780, du kan glede deg til at det "ommer" edit: Skriveleif Nice, er slike ting jeg liker å høre:) Får håpe komplett pakker og slikt i morgen, å får sendt så fort som mulig:D Haha, så ikke leifen, selv om det var på en egen linje:P Endret 3. september 2008 av Timster Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 for folk som sliter med varme så er det jo viktig at kortet får tilførsel av kald luft. tok fram dremmelen i dag for og gjøre kabinettet klar for et 4870, så i den samenhengen satte jeg inn en 14cm vifte i front som rusler på 7V, dette gav 14 grader fall i idle temp. så sliter man med høye temps kan man komme langt med og sette inn ei vifte til, og jeg har erfart at jeg får bedre resultater av og montere friskluft inn enn en extra avtreks vifte Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Linket viser til Catalyst 8.8 Betaen. ? Jau... Leif var viss der Endret 3. september 2008 av ThePainx Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 3. september 2008 Rapporter Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Problemer med Crysis,har 4870x2 og spille henger seg når jeg kjører Crysis64 filen... lasta ned 1.2 patchen. noen ideer? Endret 3. september 2008 av Oppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå