Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Tuppenx2: Du kan jo prøve ut Expert tool V4.0 som er meget enkelt å bruke for å stille viftehastigheten.

 

The_Free_Man:Siden HD4870 kommer i krympet utgave, så vil jeg tro at 4870x2 også kommer med mindre produksjonsprosess enn nåværende skjermkort. Siden ytelsen skal gå opp ca 20% på et 4870-singel, så vil vi se en ytelsesøkning for et evt. nytt 4870x2

 

Om det lønner seg å vente gjør det nok (noe det alltid gjør), men det kan nok bli meget lenge til vi ser de skjermkortene ute i nettbutikkene.

 

EDIT: Det er snakk om 40nm og ikke 45. Det spekuleres også i om at det blir 960 shadere og 24 ROP-enheter og 48 tekstur-enheter som er en ok økning i forhold til nåværende 4870 (om det stemmer). Navnet blir sikkert også forandret til et høyere nr ala 5870 eller lignende.

 

Jeg elsker heftig konkurranse i dette markedet! :D

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen resultater fra spill da? :)

 

Crysis, CoD4 osv? :)

Du sikter kanskje til x2'en...

 

men jeg spiller Crysis på High hvis jeg skal ha det hakkfritt. Får da 37fps i benchmark avarage 1680x1050 :)

 

Very High er rundt 25fps.

 

CoD4 er jo nesten ikke noe å snakke om på denne oppløsningen. kjører hele tiden smooth. Skal du få problemer med CoD4 med HD4870 må du opp i de høyeste oppløsningene.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får kjøpt molex til 8-pin PCIe strøm adapter? Dette følgte ikke med HIS sitt 4870x2 kort, kun molex til 6-pin.

 

Microplex har mener jeg på. Hvis du ikkje har 8 pin strøm ledning på psu`en din , så er det kanskje på tide med en ny? Strømforsyning er jo den viktigste komponenten i en datamaskin. Er ikkje den bra nok, så går det for til hekkefjell :p

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får kjøpt molex til 8-pin PCIe strøm adapter? Dette følgte ikke med HIS sitt 4870x2 kort, kun molex til 6-pin.

 

Microplex har mener jeg på. Hvis du ikkje har 8 pin strøm ledning på psu`en din , så er det kanskje på tide med en ny? Strømforsyning er jo den viktigste komponenten i en datamaskin. Er ikkje den bra nok, så går det for til hekkefjell :p

Corsair 620hx skal gå greit fra det jeg har lest fra forumer etc.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får kjøpt molex til 8-pin PCIe strøm adapter? Dette følgte ikke med HIS sitt 4870x2 kort, kun molex til 6-pin.

 

Microplex har mener jeg på. Hvis du ikkje har 8 pin strøm ledning på psu`en din , så er det kanskje på tide med en ny? Strømforsyning er jo den viktigste komponenten i en datamaskin. Er ikkje den bra nok, så går det for til hekkefjell :p

Corsair 620hx skal gå greit fra det jeg har lest fra forumer etc.

Kan bekrefte det, kjører HX620 selv helt smertefritt med 4870X2, også med godt klokket quad og skjermkort. :)

Den har forøvrig to 8-pin PCIe, så da trenger du ikke overgang.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Nå har ikke jeg lest igjennom alle 216 sidene med diskusjon, så ikke skyt meg om dette er besvart fra før :D

 

Jeg ser nå at fler og fler nettbutikker publiserer 4870 med 1GB minne, og de forventer å få de inn i begynnelsen av oktober. Denne uken er det også en meget god pris på 4870 512MB hos en av landets nettbutikker. Er det noen som har noe formening om jeg vil sitte igjen med en ytelsesforbedring som rettferdiggjør ventetiden og 6-700 kr mer hvis jeg velger å vente på 1GB versjonen?

 

MVH

Boffeloff

Lenke til kommentar

Her er en SweClockers artikkel om en kommende ny GPU kjøler/vifte for bl.a. 4870 kortet. Håper dette eller andre dugelig luftkjølere kan bestilles i Norge om ikke så lenge.

 

http://www.sweclockers.com/nyhet/8208-lovt...fikkortskylare/

 

En annen website om produktet:

http://www.techpowerup.com/69997/Scythe_Mu...ese_Stores.html

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Tuppenx2: Du kan jo prøve ut Expert tool V4.0 som er meget enkelt å bruke for å stille viftehastigheten.

 

Har selvfølgelig testet ExpertTool 4.0, også profiler i CCC, både i 8.7 og 8.8.. Eneste jeg ikke har prøvd er i RivaTuner, fresh XP-install eller i Vista..

 

Må feilsøke litt mer..

Endret av TuppenX2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...