Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Ble P13763 her, med CPU(Q6600) på 3.6GHz.

 

 

Går det an å ha 3 skjermer på 4870X2? Den har jo 3 video outputs, 2 DVI og 1 HDCP (?). Bør ikke dette da i teorien fungere?

Ingen referansekort av 4870X2 har mer enn 2 DVI-utganger.

 

HDCP er en måte å kryptere HD-materiale på, så er kanskje HDMI du tenker på?

Isåfall er det ikke direkte utgang for det heller, men det fåes via overgang fra DVI som vanligvis følger med i bundle(gjorde hvertfall det på mitt Sapphire 4870X2).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg lurer på om jeg kan sette inn begge 4870 x2 kortene i en ny installasjon eller om jeg må ta ett kort av gangen?

Har prøvd med begge. og maskina er ikke stabil. Bare jeg skal åpne ei mappe tar det sinnsykt lang tid til tider.. vet ikke om det er skjermkorta som er årsaken eller noe annet.

 

Dette har jeg av hardware. Asus rampage extreme intel, intel core 2 quad extreme QX9650,

corsair dominator twin3x 1800mhz DDR3 4gb cl8-8-8-24, Velociraptor 300 gb hd og 2 stk Shapphire 4870 x2. med windows vista 64 home basic.

 

Blir smårar av det her og har mest lyst til å levere tilbake hele dritten..

Jeg tror ikke at "åpne ei mappe tar tid" har noe med GPUene å gjøre. Det virker mer som du har en hardware konflikt. Ta en tit på "Device Manager" det skal ikke være noen gule eller røde merker der.

 

Har ingen konflikter. Vi snakker kansje opp mot ett minutt bare for å åpne ei mappe.

Er det Vista som tøyser det til her? kansje jeg skal bruke xp istedet?

 

Er det slik at når du åpner min datamaskin går det tregere enn noen gang og musen *lagger*? en venn av meg hadde dette problemet med WD Raptor og X48, men han fiksa dette ved å oppdatere hovedkortdriveren. Prøv det:)

 

Det har jeg allerede gjort. ingen endring i problemet.

Lenke til kommentar
Ble P13763 her, med CPU(Q6600) på 3.6GHz.

 

 

Går det an å ha 3 skjermer på 4870X2? Den har jo 3 video outputs, 2 DVI og 1 HDCP (?). Bør ikke dette da i teorien fungere?

Ingen referansekort av 4870X2 har mer enn 2 DVI-utganger.

 

HDCP er en måte å kryptere HD-materiale på, så er kanskje HDMI du tenker på?

Isåfall er det ikke direkte utgang for det heller, men det fåes via overgang fra DVI som vanligvis følger med i bundle(gjorde hvertfall det på mitt Sapphire 4870X2).

 

Tenkte på den lille runde sorte saken som man kan putte inn et RGB (komponent) adapter inn i :blush:

 

Men leste et sted noe om at hvis man tok i bruk denne så ville en av DVI utgangene slutte å fungere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ser for meg at du ikkje kjem til å ha nokon problem, überGoliath, med mindre du har ein strømforsyning på 150W.

 

 

:p

 

 

Og Epsilon-:

 

4870X2 er jo 2stk. 4870-kjernar på eit kort?

Utan at eg skal sei at eg veit langt meir enn fleire her inne, så betyr vel det sånn reint teoretisk dobbel ytelse i forhold til eit enkelt 4870-kort?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Noen som ville tro at min maskin med

 

- Vista x64

- P5B Deluxe (PCI-e 16x)

- 4Gb PC-6400

- C2D E6400 (stock 2,1GHz, kjører 2.8GHz)

 

vil kjøre et HD 4870 greit nok eller setter kortet enorme krav til maskinvare?

 

Det går helt fint med din maskin, det bare å fyre opp med høy oppløsning og mye eyecandy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...