Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Nokon som forresten har forslag til ein god luftkjølar til 4870? Hadde vore eit pluss om den ikkje blokkerar slik at det ikkje gjeng an å kjøre to kort i Crossfire. :)

Lenke til kommentar
Nokon som forresten har forslag til ein god luftkjølar til 4870? Hadde vore eit pluss om den ikkje blokkerar slik at det ikkje gjeng an å kjøre to kort i Crossfire. :)

Duo Orb er vel et alternativ om jeg ikke tar helt feil. :)

En Slik en. :)

 

Er bare oppført 4850 under compability (om det har noen betydning).

http://www.thermaltake.com/product/Cooler/...2/cl-g0102.asp#

 

En annen ting er at det ikke er eksos slot kjøler som stock kjøleren så den blåser ikke varm lufta ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Har endelig fått 4850-crossfiren til å fungere, men ikke helt optimalt. Når jeg spiller f.eks. crysis og ser på himmelen, blinker det. Det samme skjer hvis jeg ser ting på avstand. Ikke alltid jeg ser tingene heller, før jeg kommer nærmere. Noen som har forslag til hva som kan forårsake dette?

 

Systemet jeg kjører nå er:

Asus P5Q deluxe

2x OCZ DDR2 PC2-8500 Reaper HPC Dual Channel 2GB

2x Gigabyte HD4850 512mb

Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz

OCZ GameXStream 700W PSU SLI Certified

 

Burde jeg klare å kjøre alt på very high og med en oppløsning på 1680x1280 i Crysis? Slik det er nå, fungerer det ikke helt. Bildet reagerer litt treigt, hvis jeg beveger siktet fort til en side, blir det skurrete...

Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på om jeg kan sette inn begge 4870 x2 kortene i en ny installasjon eller om jeg må ta ett kort av gangen?

Har prøvd med begge. og maskina er ikke stabil. Bare jeg skal åpne ei mappe tar det sinnsykt lang tid til tider.. vet ikke om det er skjermkorta som er årsaken eller noe annet.

 

Dette har jeg av hardware. Asus rampage extreme intel, intel core 2 quad extreme QX9650,

corsair dominator twin3x 1800mhz DDR3 4gb cl8-8-8-24, Velociraptor 300 gb hd og 2 stk Shapphire 4870 x2. med windows vista 64 home basic.

 

Blir smårar av det her og har mest lyst til å levere tilbake hele dritten..

Jeg tror ikke at "åpne ei mappe tar tid" har noe med GPUene å gjøre. Det virker mer som du har en hardware konflikt. Ta en tit på "Device Manager" det skal ikke være noen gule eller røde merker der.

 

Har ingen konflikter. Vi snakker kansje opp mot ett minutt bare for å åpne ei mappe.

Er det Vista som tøyser det til her? kansje jeg skal bruke xp istedet?

Lenke til kommentar
kk, daså. Men sliter jo på high også, burde jo ikke det... Likker ikke den flashing på avstand og når jeg ser på himmelen, vet du hva det kan komme av?

de "flashing" du snakker om er det sånn lyn lignende streker eller hvite flash over hele skjermen? hvis "lyn" så leste jeg om det på et OC topic her et sted, tror det kunne være av for varmt kort.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på om jeg kan sette inn begge 4870 x2 kortene i en ny installasjon eller om jeg må ta ett kort av gangen?

Har prøvd med begge. og maskina er ikke stabil. Bare jeg skal åpne ei mappe tar det sinnsykt lang tid til tider.. vet ikke om det er skjermkorta som er årsaken eller noe annet.

 

Dette har jeg av hardware. Asus rampage extreme intel, intel core 2 quad extreme QX9650,

corsair dominator twin3x 1800mhz DDR3 4gb cl8-8-8-24, Velociraptor 300 gb hd og 2 stk Shapphire 4870 x2. med windows vista 64 home basic.

 

Blir smårar av det her og har mest lyst til å levere tilbake hele dritten..

Jeg tror ikke at "åpne ei mappe tar tid" har noe med GPUene å gjøre. Det virker mer som du har en hardware konflikt. Ta en tit på "Device Manager" det skal ikke være noen gule eller røde merker der.

 

Har ingen konflikter. Vi snakker kansje opp mot ett minutt bare for å åpne ei mappe.

Er det Vista som tøyser det til her? kansje jeg skal bruke xp istedet?

 

Er det slik at når du åpner min datamaskin går det tregere enn noen gang og musen *lagger*? en venn av meg hadde dette problemet med WD Raptor og X48, men han fiksa dette ved å oppdatere hovedkortdriveren. Prøv det:)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på om jeg kan sette inn begge 4870 x2 kortene i en ny installasjon eller om jeg må ta ett kort av gangen?

Har prøvd med begge. og maskina er ikke stabil. Bare jeg skal åpne ei mappe tar det sinnsykt lang tid til tider.. vet ikke om det er skjermkorta som er årsaken eller noe annet.

 

Dette har jeg av hardware. Asus rampage extreme intel, intel core 2 quad extreme QX9650,

corsair dominator twin3x 1800mhz DDR3 4gb cl8-8-8-24, Velociraptor 300 gb hd og 2 stk Shapphire 4870 x2. med windows vista 64 home basic.

 

Blir smårar av det her og har mest lyst til å levere tilbake hele dritten..

Jeg tror ikke at "åpne ei mappe tar tid" har noe med GPUene å gjøre. Det virker mer som du har en hardware konflikt. Ta en tit på "Device Manager" det skal ikke være noen gule eller røde merker der.

 

Har ingen konflikter. Vi snakker kansje opp mot ett minutt bare for å åpne ei mappe.

Er det Vista som tøyser det til her? kansje jeg skal bruke xp istedet?

 

Må bare spørre, siden du har en ekstremt rå pc.

Hvorfor kjører du en så ribba versjon av vista som home basic?

Lenke til kommentar
Fikk nettopp 10073 i 3D MarkVantage med mitt nye HD 4870x2. Hva har andre her på tråden fått med samme skjermkort? Nysgjerrig på hva som er vanlig. Min første test med 3DMark...:)

P10073?

 

Jeg fikk P11299 :tease:

 

GPU Score: 14542

CPU Score: 6769

 

Blir greit å sammenligne når jeg har tilegnet meg nok kunnskap til å våge litt overklokking...

Lenke til kommentar
kk, daså. Men sliter jo på high også, burde jo ikke det... Likker ikke den flashing på avstand og når jeg ser på himmelen, vet du hva det kan komme av?

 

 

Jeg tror problemene dine kan være relatert til at BIOSen i Gigabyte 4850 korta dine har ulik minnefrekvens i state 1 på low 3D og high 3D.

Andre kort har kun gpu frekvens ulik men samme memory frekvens på clock info 1,2,og 3.

post-35394-1220223602_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...