Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som hvet om det skal bli en annen type kjøler på 4870x2 ?

sitter og venter på dette jeg også, har ikke sett noen enda. hadde/har 3870 x2, prøvde og bytte vifter på dette selv men det var vansklig og få skikkelig .

både powercolor og gecube kom med alternativ kjøler til 3870 x2 så det er vel størst sansynelighet for at de kommer med noe til 4870 X2

Lenke til kommentar

Hei, kjøpte meg ny pc nå nettop med bl.a. asus P5Q deluxe HK og 2x Gigabyte Radeon 4850 512MB. Sliter med å få skjermkortene til å yte optimalt, er noe gale med drivene jeg bruker tror jeg. Er det noen som har en anbefalt driver jeg bør installere når jeg kjører de i crossfire?

Hvis jeg installerer driveren som fulgte med får jeg masse røde prikker som kommer og går på svarte områder. Antar dette har noe med driverene å gjøre?

Så en siste ting, klarer crysis å takle CF av de skjermkortene jeg har? Virker ikke sånn i vært fall....

Lenke til kommentar

Mitt 4870X2 holder 90*C under load, 70*C idle. Dette kan da umulig være sunt?

Kanskje jeg burde skaffe en ordentlig kjøler.

Kjører med standard klokk.

edit: Skaffe kjøler til dette kortet viser seg å være lettere sagt en gjort. Utvalget ser veldig begrenset ut. :(

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med POWERCOLOR Radeon HD 4850 "PCS" 1GB, GDDR5?

Er det DDR5 på HD 4850 forresten eller er det en trykkleif?

Ser at det kortet har en annen kjøler...

Ellers ser dette kortet morsomt ut. Blir nok ikke plass til noe annet i de øvrige PCI slottene dog ;)

Det er trykkleif ( av flere butikker også tydligvis). Ser nok aldri no til 4850 med GDDR5.

Powercolor 48xx serier : http://www.powercolor.com/Global/products_...asp?ModelID=560

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tenker på å vannkjøle mitt HD4870, men har ikke en fullsize-blokk som dekker hele skjermkortet, slik at RAM-brikker og diverse andre "chips" blir stående uten noen form for kjøling. Funket uten problemer på mitt gamle 8800GTS, men hvordan tror dere det vil funke på HD4870? Er vel kjernen som avgir mest varme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...