Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv har jeg socket 939 hk asus riktig nok. Lest på forumet at det hk jeg har hadde problemer med skjermkort i 3xxx serien, vil derfor tippe også 4xxx serien. En løsning som var nevn der var og sette opp pci express bussen eller hva f det heter fra 100 til 101 i bios. Han som gjorde det kjørte xp

Og noen innstalerte bare VISTA så var det SMOOTH SAILING :D

Kjører vista selv og null problemer :D

Så kan jo være bios som lager krøll for deg. Last ned nyeste bios, sjekk om du for gjort noe pci express innstilninger i bios.

Eller hvis du kjenner noen som har vista, prøv skjermkortet i den personen sin pc

Nå skal jeg prøve med oppdatert bios, men den muligheten med å sette opp pci-exbussen har jeg ikke i mitt bios.

Lenke til kommentar
Selv har jeg socket 939 hk asus riktig nok. Lest på forumet at det hk jeg har hadde problemer med skjermkort i 3xxx serien, vil derfor tippe også 4xxx serien. En løsning som var nevn der var og sette opp pci express bussen eller hva f det heter fra 100 til 101 i bios. Han som gjorde det kjørte xp

Og noen innstalerte bare VISTA så var det SMOOTH SAILING :D

Kjører vista selv og null problemer :D

Så kan jo være bios som lager krøll for deg. Last ned nyeste bios, sjekk om du for gjort noe pci express innstilninger i bios.

Eller hvis du kjenner noen som har vista, prøv skjermkortet i den personen sin pc

Nå skal jeg prøve med oppdatert bios, men den muligheten med å sette opp pci-exbussen har jeg ikke i mitt bios.

Du er nok litt ute å kjøre.

Dear ASRock America Customer,

The ATI Radeon HD 3850 PCIE VGA card is GEN2 mode VGA card. Unfortunately VIA ® ® ® chipset does not support GEN2 mode VGA card. The only solution is to set 3850 PCIE VGA card to GEN1 mode.

Please contact VGA card vender to get the VGA BIOS with GEN1 mode for your HD 3850 PCIE VGA card.

Se:

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=451328

Lenke til kommentar

Her er tilsvarende med PCI-Ex 2.0 nVidia kort:

and thats their offical e-mail:

Hello,

"The nVidia 8800GT PCIE VGA card is GEN2 mode VGA card.

Unfortunately, VIA PT880 PRO/Ultra chipset does not support GEN2 mode VGA card.

The only solution is to set 8800GT PCIE VGA card to GEN1mode by updating VGA BIOS.

We have tested ASUS 8800GT PCIE VGA card.

After flashing GEN1 mode BIOS for ASUS 8800GT, it works fine on PT880 PRO/Ultra chipset motherboard.

Please contact VGA card vender to get the VGA BIOS with GEN1 mode for your 8800GT PCIE VGA card."

Best Regards

ASRock Support

ASRock Europe B.V.

Bijsterhuizen 31-51

6604 LV Wijchen

The Netherlands

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=242278&page=2

Lenke til kommentar

Testet litt Crysis nå. :)

Vista DX9 64-bit:

Run #1- DX9 1680x1050 AA=No AA, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 52.75

Run #2- DX9 1680x1050 AA=4x, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 49.96

Run #3- DX9 1900x1200 AA=4x, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 45.79

Run #4- DX9 1900x1200 AA=No AA, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 51.18

Edit: DX10:

Run #1- DX10 1680x1050 AA=No AA, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 37.59

Run #2- DX10 1680x1050 AA=4x, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 35.73

Run #3- DX10 1900x1200 AA=4x, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 35.38

Run #4- DX10 1900x1200 AA=No AA, 64 bit test, Quality: High ~~ Last Average FPS: 37.81

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Day of defeat, insurgencymod, team fortress 2. Merker mer eller mindre ingen forskjell fra da jeg hadde x800, amd64 3500+, 2gb RAM.

Nå har jeg 4870x2, amd64x2 6000 og 4gb RAM.

Merkelig, jeg gikk fra 7600GS, XP 3200+ osv til HD3850 og X2 6000+ samt doblet minnet(XP) og merket stor forskjell i alt maskinen ble brukt til, også spill og ganske enkle spill som "The Sims 2" etc(Barebone).

Nå er både TF2 og CS greia du spiller forholdsvis ytelsesoptimalisert, så det var også noen merkelige spill du oppgraderte hardwaren kraftig for?

EDIT:

Jeg byttet ikke HDD og det er fortsatt en dårlig 1-Gen SATA Maxtor 160GB i den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Merket ganske stor forskjell fra 3500+ til 4200+ og deretter opp til Q6600. Når jeg nå prøvde å gå tilbake til 3500+ ble jo hele systemet nesten ubrukelig tregt, og selv 4200+ gjorde en relativt dårlig jobb i Vista. :p

fra 2 GB til 4GB DDR3 ram ble det en ganske fin ytelseforskjell. Selv om det ikke går under den største. (fra 1GB til 2GB var nok muligens større ja)

Ellers blir vel OS-HDDen hele tiden litt forbedret. Men vanskelig å bedømme forskjellene, da man gjerne sammenligner et nyformatert system mot et noe forsøplet. Det skal nevnes at alle har vært 7200 RPM disker, så det kan jo forklare at forskjellen ikke ble så altfor stor.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Merket ganske stor forskjell fra 3500+ til 4200+ og deretter opp til Q6600. Når jeg nå prøvde å gå tilbake til 3500+ ble jo hele systemet nesten ubrukelig tregt, og selv 4200+ gjorde en relativt dårlig jobb i Vista. :p

fra 2 GB til 4GB DDR3 ram ble det en ganske fin ytelseforskjell. Selv om det ikke går under den største. (fra 1GB til 2GB var nok muligens større ja)

Ellers blir vel OS-HDDen hele tiden litt forbedret. Men vanskelig å bedømme forskjellene, da man gjerne sammenligner et nyformatert system mot et noe forsøplet. Det skal nevnes at alle har vært 7200 RPM disker, så det kan jo forklare at forskjellen ikke ble så altfor stor.

litt OT:

Harddisk og ram er ofte det en merker den største forskjellen når det kommer til ytelse, En god rask harddisk kan gjøre mye for den totale ytelsen på systemet, men menge ser dessverre ut til og nedprioritere harddisk, og heller legge inn mer penger i cpu/gfx/ram. Noe av det viktigste i en PC er at komponentene jobber godt sammen, uten og oppnå for storr flaskehalser..

Når jeg ser hvor god ytelsen til 4870X2 er nå tror jeg nesten at meg meg ha meg et slikt så jeg kan sette det i CF med det 4870 kortet jeg har fra før...

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid skifte av HDD er nødvendig for å øke ytelsen i systemet ditt. Men jeg ser poenget ditt, folk tenker ofte ikke over DiskIO aspektet, men ser på det som ren lagringskapasitet. Ellers..

Og jeg lurer på om Dual core optimizer er nødvendig å installere med denne x2'n ?
Denne kan være grei å huske når man oppgraderer fra AMD SC til DC. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er ikke alltid skifte av HDD er nødvendig for å øke ytelsen i systemet ditt. Men jeg ser poenget ditt, folk tenker ofte ikke over DiskIO aspektet, men ser på det som ren lagringskapasitet. Ellers..
Og jeg lurer på om Dual core optimizer er nødvendig å installere med denne x2'n ?
Denne kan være grei å huske når man oppgraderer fra AMD SC til DC.

ja, i de fleste nye systemer så er disken grei nok for sitt bruk, og den holder i massevis for ola nordmann.

Men når jeg ser flere som skal ha seg nye gaming-PCer og det virker som om de ser på harddisken kun som ren lagringsplass mener jeg at et blir litt feil.

Selv har jeg 2x320Gb samsung disker i raid0 og det fungerer fint for min del, men jeg hadde gjerne byttet de ut mot en eller to raske SSD disker, om bare prisnivået kunne falle litt.

Ja, jeg vet dette bare er OT, men jeg måtte svare,,,

Lenke til kommentar
Høres bra ut. Da blir det Mist 1000W og HD4870X2 på meg også snart. Hvilket merke valgte du på skjermkortet, Dragavon? Vurderer Asus eller HIS selv.. Det er vel kanskje ikke så stor forskjell hva støy og kjøleegenskaper angår?

Club 3D, fordi det var det som var på lager :whistle:

Alle referansekort er uansett like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...