Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det kommer noen nye revisjoner HD48xx serien?

Eventuelt noen HD49xx kort kanskje?

 

Skulle hvert fall ønske det kom noen med Displayport utgang?

Den nye S-IPS baserte LCD-skjermen jeg snart skal investere i vil antagelig ha Displayport og jeg skulle gjerne ha benyttet meg av det, men da trenger jeg logisk nok et skjermkort som støtter det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer nok.

4670 med to native (transmitter integrert på kort) display porter og en DVI-I

http://www.madshrimps.be/vbulletin/f22/ati...terfaces-56941/

 

 

4870 Sonic Dual Edition med displayport fra Palit

http://www.hardwarezone.com.au/news/view.p...=6&id=11511

 

 

HD4870 blir for snaut, så etter noe litt kraftigere, kunne vært aktuelt å parre mitt HD4870 med den Palit utgaven der (regner med at det går?) men den vil vell neppe selges i Norge?

Lenke til kommentar
Må man kjøpe med ekstra strømkabel når man kjøper 4870X2? I så fall hvilken?

 

4870X2 bruker 1x8pin + 1x6pin PCI-E kabel

Har ikke PSU 8p men 1.stk 6p kan du benytte overgang fra 4p molex -> 8p pci-e

Har PSU 2 x 6p kan du bruke en overgang fra 6p pci-e -> 8p pci-e for den ene.

 

hvis jeg kjøper Mist 1000W, vil det da følge med alt av kabler jeg trenger?

Lenke til kommentar
Den kjøleren ser jo konge ut! Synd at den sikkert aldri finner veien til Norge (?). :)

Palit = Gainward, som selges i Norge. Gainward slipper et helt likedan kort:

http://www.techpowerup.com/index.php?68887

 

 

Det skal i så fall kjøpes! :D

Så jo veldig sexy ut også, og den kjøleren gjør vell at jeg uten noen som helst problemer burde kunne kjøre på 800 / 1200MHz, og den parres vell greit sammen med mitt HiS HD4870 kort regner jeg med?

 

Bare litt synd at det er "kun" 1x Display-port så jeg kan ikke kjøre 2x HP LP2475w med Display-port, men det får duge med en på DVI-D - HDMI og en med displayport i første omgang da :) (eventuelt kjøpe 2x av det kortet og kjøre tre kort i Crossfire? Men det skalerer vell ikke så godt? Samt mitt P45 blir vell da en flaskehals da det siste kortet vil kjøre på 4x PCI-Express2.0, går jo også an å selge mitt HiS kort for å skaffe meg to slike, for se hva som skjer avhenger mye av når dette kortet eventuelt kommer og prisen på det!)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
hvis jeg kjøper Mist 1000W, vil det da følge med alt av kabler jeg trenger?

 

Har nettopp kjøpt Mist 1000w og HD4870X2, eg fikk med alle kabler eg hadde bruk for :)

 

Høres bra ut. Da blir det Mist 1000W og HD4870X2 på meg også snart. Hvilket merke valgte du på skjermkortet, Dragavon? Vurderer Asus eller HIS selv.. Det er vel kanskje ikke så stor forskjell hva støy og kjøleegenskaper angår?

Lenke til kommentar

Ja her er saken. Jeg har kjøpt et MSI Radeon 4870 og jeg får det ikke under noen omstendighet til å fungere uansett hva jeg prøver på. Hver gang XP har lastet inn, stopper maskinen helt etter cirka 5 sekunder. Total frys. Når jeg prøver å installere XP på nytt, skjer akkurat det samme i menyen hvor jeg velger hvor XP skal installeres. Jeg har kjøpt en ny PSU i håp om at det var min forrige som ikke leverte nok strøm til kortet, men det er ingen forskjell på det. Jeg har prøvd en gammel HD med XP på også og det samme skjer der.

 

Noen som har tips?

 

Hovedkortet mitt er et ASRock dual SATA II S939, cpu er Opteron 165, 2x1024 MB minnebrikker, Hitachi 250 GB HD. Hovedkortet har en stk PCI Express 16x-port. Det har ikke noe å si om maskinen er overklokket eller ikke. Akkurat det samme skjer. Dette begynner å bli frustrerende. Det forrige skjermkortet fra ATI jeg hadde døde uten videre og dette fungerer ikke så langt. ACH, noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
......

 

Noen som har tips?

 

Hovedkortet mitt er et ASRock dual SATA II S939, cpu er Opteron 165, 2x1024 MB minnebrikker, Hitachi 250 GB HD. Hovedkortet har en stk PCI Express 16x-port. Det har ikke noe å si om maskinen er overklokket eller ikke. Akkurat det samme skjer. Dette begynner å bli frustrerende. Det forrige skjermkortet fra ATI jeg hadde døde uten videre og dette fungerer ikke så langt. ACH, noen som har noen tips?

 

Selv har jeg socket 939 hk asus riktig nok. Lest på forumet at det hk jeg har hadde problemer med skjermkort i 3xxx serien, vil derfor tippe også 4xxx serien. En løsning som var nevn der var og sette opp pci express bussen eller hva f det heter fra 100 til 101 i bios. Han som gjorde det kjørte xp

 

Og noen innstalerte bare VISTA så var det SMOOTH SAILING :D

 

Kjører vista selv og null problemer :D

 

Så kan jo være bios som lager krøll for deg. Last ned nyeste bios, sjekk om du for gjort noe pci express innstilninger i bios.

 

Eller hvis du kjenner noen som har vista, prøv skjermkortet i den personen sin pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...