Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

PSU er på 1000w, så det burde ikke være noe problem.

 

Men det er en mulig fuckup faktor som kanskje spiller inn.. da jeg er så vant med xp så dreit jeg meg ut rett etter å ha installert vista(64bit ultimate,) da jeg installerte directx 9.0c, men vet ikke hvor mye dette har å si..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har kjøpt meg Hd4870 men det står bare ati radeon 4800 series.

 

Hvordan kan jeg sjekke hvilket kort som egentlig er?

 

Hei, jeg har kjøpt meg Hd4870 men det står bare ati radeon 4800 series.

 

Hvordan kan jeg sjekke hvilket kort som egentlig er?

 

Hei, jeg har kjøpt meg Hd4870 men det står bare ati radeon 4800 series.

 

Hvordan kan jeg sjekke hvilket kort som egentlig er?

 

Hei, jeg har kjøpt meg Hd4870 men det står bare ati radeon 4800 series.

 

Hvordan kan jeg sjekke hvilket kort som egentlig er?

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg sjekket temperaturen på et HD4870x2 kort? Det gikk pent i stå når jeg prøvde Call of Duty 4 på full spiker. Spilte helt uten noe lagging i 3-4 minutter så frøs bildet.

 

Vær oppmerksom på at HD4870x2 eller 2stk. HD4870 fort kan avsløre ustbilitet i en overklokk som virket så "fint" med et svakere skjermkort. Stresset på PCIe bussen kan også avsløre ett hovedkort som ikke takler denne O/C. Det bør stabilitetstestes på nytt når man får seg GPU som dobler eller tredobler grafikkytelse.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg sjekket temperaturen på et HD4870x2 kort? Det gikk pent i stå når jeg prøvde Call of Duty 4 på full spiker. Spilte helt uten noe lagging i 3-4 minutter så frøs bildet.

 

Vær oppmerksom på at HD4870x2 eller 2stk. HD4870 fort kan avsløre ustbilitet i en overklokk som virket så "fint" med et svakere skjermkort. Stresset på PCIe bussen kan også avsløre ett hovedkort som ikke takler denne O/C. Det bør stabilitetstestes på nytt når man får seg GPU som dobler eller tredobler grafikkytelse.

Har ikke overklokket noe...

Alt er nytt og satt sammen idag... :ermm:

 

Se signatur for spec...

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om jeg kan sette inn begge 4870 x2 kortene i en ny installasjon eller om jeg må ta ett kort av gangen?

Har prøvd med begge. og maskina er ikke stabil. Bare jeg skal åpne ei mappe tar det sinnsykt lang tid til tider.. vet ikke om det er skjermkorta som er årsaken eller noe annet.

 

Dette har jeg av hardware. Asus rampage extreme intel, intel core 2 quad extreme QX9650,

corsair dominator twin3x 1800mhz DDR3 4gb cl8-8-8-24, Velociraptor 300 gb hd og 2 stk Shapphire 4870 x2. med windows vista 64 home basic.

 

Blir smårar av det her og har mest lyst til å levere tilbake hele dritten..

Lenke til kommentar
Hei. Jeg lurer på om jeg kan sette inn begge 4870 x2 kortene i en ny installasjon eller om jeg må ta ett kort av gangen?

Har prøvd med begge. og maskina er ikke stabil. Bare jeg skal åpne ei mappe tar det sinnsykt lang tid til tider.. vet ikke om det er skjermkorta som er årsaken eller noe annet.

 

Dette har jeg av hardware. Asus rampage extreme intel, intel core 2 quad extreme QX9650,

corsair dominator twin3x 1800mhz DDR3 4gb cl8-8-8-24, Velociraptor 300 gb hd og 2 stk Shapphire 4870 x2. med windows vista 64 home basic.

 

Blir smårar av det her og har mest lyst til å levere tilbake hele dritten..

Jeg tror ikke at "åpne ei mappe tar tid" har noe med GPUene å gjøre. Det virker mer som du har en hardware konflikt. Ta en tit på "Device Manager" det skal ikke være noen gule eller røde merker der.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hvor lenge vil det ta før det kommer HD4870/50 kort som ikke er referansekort? Jeg mener med bedre vifte og mindre bråk? Skal ordne ny PC og vet ikke om jeg skal vente på bedre HD4870/50 kort eller kjøpe et 8800GTX nå...

 

4850\4870 bråker ikke, kjører vifta på 45% og det høres så vidt.jeg har ikke sidedørene på=)

Så så for 48xx.....ikke GTX

Lenke til kommentar

Skal jo sies at mitt 4870x2 kort er nok det som lager mest lyd i kabinettet... men det er ikke med så utrolig god margin... det var mye stillere enn jeg hadde trodd.

Når jeg har det i mitt P182 kabinett, så er det en lite "brumming" i den.

Installerte SixEngine fra Asus til å ta seg av viftestyringa... det må dere ikke finne på.

Måtte ha CPU vifta på full spiker hvis ikke gikk det rett i blått...

 

Men igjen... noen som vet hvordan jeg får lest av temperatur på GPU'ene?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Hvor lenge vil det ta før det kommer HD4870/50 kort som ikke er referansekort? Jeg mener med bedre vifte og mindre bråk? Skal ordne ny PC og vet ikke om jeg skal vente på bedre HD4870/50 kort eller kjøpe et 8800GTX nå...

 

4850\4870 bråker ikke, kjører vifta på 45% og det høres så vidt.jeg har ikke sidedørene på=)

Så så for 48xx.....ikke GTX

Vifte på 45% og uten sidedør for å få en grei temperatur er ikke akkurat drømmeløsningen. :p men jeg er enige at 8800GTX er et veldig dårlig valg idag.

Lenke til kommentar
4850\4870 bråker ikke, kjører vifta på 45% og det høres så vidt.jeg har ikke sidedørene på=)

Så så for 48xx.....ikke GTX

45% holy jezuz! Det ville jeg aldri tålt. Mitt er uklokka, så når jeg spiller går den på 36% og til vanlig 28%. Holder seg da mellom 50 og 60 grader i spill og litt over 60 på idle. Bra nok for meg.

Lenke til kommentar

hallo...

eehh. jeg skal ha meg ett 4870x2 seff.

men det jeg lurer på er om en 600watts psu er i stand til å drive ett slikt kort uten reduksjon av ytelse.

 

jeg har fra før i PCn:

Q6600

XFXnForce 680i SLI

320GB hd

4x1GB DDR2 RAM 800MHz

CD/DVD RW

kortleser

 

???

kjører vanligvis et 8800GTS 320MB, men det blir for lite ram for meg, som har en skjerm på 1680x1050...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...