Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nå bekrefte at at 4870 trenger 2 plugger ja :cry:

 

JAJA da bestilte jeg meg like greit en slik MIST kabel som har en plugg i psu og med 2 pci express plugger på

 

Dette ble jo et VELDIG IMPULS kjøp da jeg bare kjøpte det til 1441,- :D Det viktigste var jo å få et slikt kort til en billig penge og nå er kortet i huset :D

 

Noen som vet om clasohlson har sånn molex-->pci express kabel? Så får jeg brukt kortet mens jeg venter på den andre kabelen

Lenke til kommentar
Da var (nesten) alt registrert i omlastingsterminalen i Stavanger *sitre*

Mangler bare CPU'en som ble sendt fra Danmark (når jeg bestiller fra Datakjeden?).

Den ble registrert forsendelse i går.

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å sende noe fra Danmark og hit? Blir det som å sende innen Norge?

 

 

Eg bestilte ein 9450 for ei stond si, å den brukte øveraskande 2 dagar før an låg i posten, klar til henting:-)

 

Men ha ingen forhåpningar, plutselig kan an bli bortglemt ein plass;-)

Lenke til kommentar
Er nok bare max klokka i catalyst control center tror jeg, og på luft.

 

Dette lønner seg ikke eller? :s

 

Er det bedre å klokke med atitool el. ?

 

Overdrive har lav max klokk, så det er bedre å bruke atitool eller amd sitt klokkeprogram=)

Men hvis du er fornøyd med det Overdrive gir deg så er det jo greit, men hvis du vil lengre så bør du bruke noe annet=)

Lenke til kommentar

Da er kortet mitt i hus, ett MSI Radeon HD4870 OC utgave! Fikk det for 1566kr hos Amentio inkl frakt (Feilprisa)! :new_woot:

Hva bruker man til å overklokke og stille viftehastigheten på disse kortene med? På gamle 9600GT (nVIDIA) så brukte jeg RivaTuner, men det ser ikke ut til å fungere her.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Da var (nesten) alt registrert i omlastingsterminalen i Stavanger *sitre*

Mangler bare CPU'en som ble sendt fra Danmark (når jeg bestiller fra Datakjeden?).

Den ble registrert forsendelse i går.

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å sende noe fra Danmark og hit? Blir det som å sende innen Norge?

 

 

Eg bestilte ein 9450 for ei stond si, å den brukte øveraskande 2 dagar før an låg i posten, klar til henting:-)

 

Men ha ingen forhåpningar, plutselig kan an bli bortglemt ein plass;-)

No worries... alt kom i dag... :cool:

 

Blir lite å høre fra meg i kveld i allefall...

Lenke til kommentar
Hvilke instillinger kjører du?

 

1280x1024...alt som går an å sette høyest er satt, men det samme gjelder for alle spill jeg har spilt. STOR endring fra 2900xt,3870 OC eller 8800gts 320mb for å si det mildt=)

Kjører med en Q6600, stock nå...skal sette opp vannet snart og da får jeg kjørt den på rundt 4-4,2...blir litt bedre da.

 

Tror jeg kommer til å merke forskjell på 4870 (fabrikk oc versjon) vs 1650 xt i crossfire

 

bare strømkabelen kommer til lørdag blir det en real spill helg ja

 

Du burde det ja, siden 4870 kjører kraftig forbi 3870X2=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Klart du skal merke enorm forskjell på de oppsettene, må være nå rart ett sted, liten psu??

Så lenge du ikke fremdeles spiller i 1024x768 burde du vel minst merket enn dobling av ytelse, nå kjenner jeg ikke tittlene du nevner, men regner med de er innenfor ett par år. call of duty 4 er ett spill som virkelig klarer å utnytte gpu kraften og vil tro du hadde fått minst 3X bedre fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...