Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om spillet er låst til 30fps max per sekund er det seff helt greit.

Om det er låst til 60fps og du har max 40, mister du da reaksjonsevne i spillet. Likevel kan en si at det er spillbart, men at en klarer å prestere sitt ytterste vil jeg ikke si.

Enig, det jeg legger i spillbart er at man rett og slett kan spille hele spillet igjenom uten spesielle problemer med både hakking og nedsatt raksjonsevne.

 

Skal du få en elt fin snurr 360 grader fort i Crysis burde det være minst 40fps. Alle vet også at Alien delen er fps killer og man kan regne med en ca 5-10fps lavere enn i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Alle vet også at Alien delen er fps killer og man kan regne med en ca 5-10fps lavere enn i begynnelsen.

I didn't know that :blush:

Spurte kona, men hu skjønte ikke spørsmålet... :hmm:

 

Derimot vet jeg (av erfaring)at

 

når du springer mot helikopteret helt mens det svære alien skipet kræsjer på hangardekket så stjeler det FPS så det holder. Kjørte på lave settings gjennom hele spillet (7800GTX og AMD 3500+) og det gikk greit...stort sett...men akkurat den siste løpeturen så var det så vidt jeg fikk sikta meg inn på helikopteret på en strekning uten hindre. Hadde vel 3 frames på vei til helikopteret... noe som kanskje utgjør 0.2FPS.

Hadde jeg måtte løpe sikksakk, så hadde jeg ikke hatt sjans til å runde spillet :roll:

Tenker dette blir litt annerledes når jeg får satt sammen nymaskina

 

Lenke til kommentar

Hey peepz!

 

Jeg er en av dem som har bestemt meg for at jeg "SKAL" ha et 4870x2 kort, MEN:

 

1) Hvem av 4870x2 utgiverene har den beste kjøle-løsningen på kortet? Finnes det noen tester på dette? (Som alle vet, 4870x2 korta blir mer enn bare litt varme!) Har mest lyst på Asus sin (EAH4870X2/HTDI/2G) fordi jeg er litt Asus fanboy, men er ikke helt sikker på om kortet deres holder helt inn på temp.! Om f.eks. HIS eller Sapphire sin versjon er kaldere... ja da vet jeg ikke.

 

2) På ASUS sine egne sider (og alle webshop'er som selger kortet) står beskrivelsen som ble gitt ut samtidig kortet ble lansert. Del av den beskrivelsen sier imidlertid....; (sitat)

 

Taipei, Taiwan, August 12, 2008

Additionally, the ASUS EAH4870X2 TOP will be released soon with impressive performance results to provide superb gaming performance; and both the ASUS EAH4870X2 TOP/HTDI/2G and EAH4870X2/HTDI/2G are slated to be upgraded soon – with both cardas being equipped with a specially designed fansink for efficient heat dissipation.

 

(sitat slutt). Hva betyr dette? At kortet kommer i en ny versjon snart med bedre kjøling? Eller snakker de om kortet som allerede er ute? Har prøvd å tråle nettet etter svar på dette men finner ikke ut av det. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Samtlige av de X2-kortene som er gitt ut nå følger meg bekjent referansedesignet, noe som tilsier at de i bunn og grunn er identiske med unntak av klistremerket på kjøleren.

 

Sånn jeg leser sitatet fra Asus, så er kort med bedre kjøling underveis - de er ikke lansert ennå. Antar vi får se noe ala deres HD3870X2

 

Skjønner, skjønner. Takk for raskt svar!

Det ante meg at dette var tilfelle, men var ikke sikker. Har forhørt meg litt rundt og noen mener det ER forskjell på kjøle-egenskapene til de forskjellige utgiverene selv om de ellers følger referansedesignet, men har ikke kunnet påvise/motbevise dette. De SER i alle fall like ut...

 

Så da blir jo spørsmålet: Skal jeg hoppe i det og kjøpe 4870x2 nå, eller vente på et kort med forbedret kjøling? Hum hum... valgets kvaler! Kjenner ingen som har greid å "svi" et 4870x2 kort enda da, så de funker vel sikkert greit... men jeg synes 80 grader på load høres mye ut!

Lenke til kommentar
Jeg tenker i allefall seriøst på å skifte kjøler når dette blir tilgjengelig i allefall.

Jeg har bestilt meg Sapphires versjon (kommer i morgen eller kanskje overmorgen) og det eneste som bekymrer litt er tempen.

 

Har i allefall planlagt for god lufting ellers i kabinettet...

 

Ja... det sies at om resten av PCen er godt kjølea så bør det gå fin-fint med dagens "stock" vifter på 4870x2 korta... men synes fortsatt 80 grader på load er MYE, så det hadde vært fint om dem fixa litt på dette.

 

Men det finnes andre løsninger for å hjelpe kjøling på GFX kort også, gjør det ikke?

Uansett.. jeg SKAL ha et 4870x2... men venter på at PS.no skal få inn Asus utgaven som de selger for 3490,- :)

Lenke til kommentar

hei. Har nå bestilt et 4850 med en ny pc. Oppløsninga nå er 1024x1080(?) og vil i fremtiden oppgradere til 1920x1080(?). Men over til spørsmålet, hvordan er det med temperaturen nå?

Har det blitt forbedret med de ny driverene(8.6?)

 

Hvor fort snurre vifta på når du kobler den til første gang.

 

Følger det med strømkabel til skjermkortet? så at det var en som ikke fikk det med :S

 

Jeg som ikke har så mye peiling på software, er det vanskelig å endre hastigheten på vifta?

 

Sikkert mange som har spurt om det før, men men.

Lenke til kommentar

Goodall: 4870 skjermkortet krever nok 2 PCI EX kontakter, du kan jo alltids prøve med èn, men tror det vil gå dårlig. Om viftehastigheten er fikset vet jeg ikke, men det er utrolig lett å styre hastigheten manuelt med f.eks Expert Tool V4.0, som du finner ved å bruke google.

 

Singh: Det er forskjellige bundler som følger med de forskjellige produsentene, så det er lurt å sjekke ut hva som er med i pakken før du kjøper (om du finner noe info om det). Har du ikke nok PCI EX kontakter fra din PSU ?

Lenke til kommentar

Da var (nesten) alt registrert i omlastingsterminalen i Stavanger *sitre*

Mangler bare CPU'en som ble sendt fra Danmark (når jeg bestiller fra Datakjeden?).

Den ble registrert forsendelse i går.

Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å sende noe fra Danmark og hit? Blir det som å sende innen Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...