Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner nesten med det...men Murphy vet du... han har det med å dukke opp når det passer minst... men det er ikke ett problem før det blir ett problem....

 

Derimot det som er ett problem da...eller mer flaut...

Jeg kjøpte spillet Call of Juarez i dag... over nett som download. Har prøvd spillet før og tenkte det fortjener å bli kjøpt da det er temmelig bra...og DX10, noe som jo passer meg for tiden...

Så fant jeg ut hva som ligger på den derre "Ruby Rom"'en i Sapphire's HD4870x2 bundle:

Ruby ROM", which contains the games Call of Juarez, Dungeon Runners, and Stranglehold

 

For to uker siden skaffet jeg meg 3DMark Vantage... denne maskinen skal benchmarkes skjønner dere... Dere kan jo da kanskje gjette om hvorvidt det også er med i bundlen

:hrm::ermm::blush:

Lenke til kommentar
men Murphy vet du... han har det med å dukke opp når det passer minst...

 

Dukker opp hver gang jeg skal bestille Highend kort, en forbannelse som følger meg, nesten vant med det (alt fra at de ikke har det på lager alikevel til browser feil slik at det er utsolgt når jeg prøver på nytt, listen er lang her)

 

Catalyst er et programm der du kan se div info samt gjøre justeringer, du kan også feks bare laste driver og bruke andre programmer i steden for Catalyst.

Lenke til kommentar
men Murphy vet du... han har det med å dukke opp når det passer minst...

 

Dukker opp hver gang jeg skal bestille Highend kort, en forbannelse som følger meg, nesten vant med det (alt fra at de ikke har det på lager alikevel til browser feil slik at det er utsolgt når jeg prøver på nytt, listen er lang her)

 

Catalyst er et programm der du kan se div info samt gjøre justeringer, du kan også feks bare laste driver og bruke andre programmer i steden for Catalyst.

 

Men Catalyst Control Center og Software Suite.... hva er forskjellen?

Jeg ser at filen(e) blir større dersom jeg velger Display Driver og Control Center kontra hvis jeg velger Software Suite. Betyr dette at jeg får med mest dersom jeg velger Display driver og Control Center?

Lenke til kommentar

Catalyst Control Center (CCC) er bare det (og uten skjermkort driver).

Software Suite er begge deler (CCC+Skjermkort driver).

 

At de blir større hver for seg er naturlig da begge har hver sin installer/setup rutine i hver sin download. Mens Software Suite kun har en installer/setup rutine.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Catalyst Control Center (CCC) er bare det (og uten skjermkort driver).

Software Suite er begge deler (CCC+Skjermkort driver).

 

At de blir større hver for seg er naturlig da begge har hver sin installer/setup rutine i hver sin download. Mens Software Suite kun har en installer/setup rutine.

 

Takker... da laster jeg ned Software Suite...

Lenke til kommentar

Valgets kvaler: 4870 eller 4870x2?

 

Skal kjøpe ny pc, og sitter og funderer over valg av skjermkort.

 

Det tyngste jeg kommer til å bruke pc'en til, er spill (som jo kan være tungt nok). Ønsker da at pc'en skal kunne kjøre de mest grafikkrevende spillene på "full pupp". Kommer til å kjøpe meg 2 stk 24" skjermer. Spille på en av de. Så oppløsning blir vel da 1920x1200.

 

Jeg skal ikke jobbe med heavy bildebehandling, filmredigering og slikt som også kan kreve mye av en maskin.

 

1.)

Vil et "4870 - 1GB" kort være tilstrekkelig for meg, både i dag og la oss si det nærmeste året? Er det noe dette kortet ikke fikser? Jeg mener, klarer det alle typer spill som finnes og kommer til å komme den nærmeste tiden? På "full spiker" grafikkmessig?

 

2.)

Hvis jeg kjøper et 4870x2 kort, vil jeg i det hele tatt få behov for det, og utnyttet det? Eller blir dette bare en stor "overkill" der halve kortet og kapasiteten på en måte aldri blir brukt. Dvs. bortkastet penger per i dag?

 

 

Det skiller vel omtrent 1.600,- på et 4870x1 og et 4870x2 kort. Pengene spiller ingen rolle slik sett, for jeg har råd til å kjøpe et x2 kortet dersom det har noe for seg. Eller dersom det er det mest fornuftige når det gjelder pris/ytelse. Men dersom det i praksis ikke vil være noen hensikt, så er det jo ingen vits i gjøre det.

 

Noen som har noen innspill og tanker om dette?

 

Et alternativ er jo å sitte på gjerdet og vente og se til etter at 4850x2 har kommet også. Men dersom man skal sitte og vente på nye ting (som jo kommer hele tiden), så får man jo aldri kjøpt noen ting heller :).

Lenke til kommentar
Er det slik at 4870x2 kjører dårligere på 1280x1024 enn feks 1920x1200?

Det kommer helt ann på prosessoren din.

1280x1024 er en ganske CPU-begrenset oppløsning, mens det er i 1680x1050-1920x1200 at 4870X2 virkelig viser skalering(pga. CPU-begrensningen).

 

Edit: Mitt Sapphire 4870X2 er også sendt fra PCUtstyr nå. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Tja, om ting var på lager da du bestilte, er jo antageligvis kortene holdt av til deg, og på vei i plukke/pakke/sendingskøen.

 

Jadda... Nå har jeg fått melding om at ting er på vei... alt utemom CPU'en som ble bestilt hos Datakjeden... Der står det bare behandlet ennu...

Det er den siden som er sist ut og hvor det står i kjøpsbetingelsene:

Ordrer blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du ønsker varene du bestiller før du bekrefter ordren.

 

Nettbutikken som bare skal sende et par CPU'er er sist ute...mens Nettbutikken som skal sende mest (kabinett, DVD-RW, CPU-vifte, PSU, HD, OS, Office og kabinettvifter...2 av alt) var raskest...

 

Menmen...ingen er treige ennå...unntatt dagene :ermm:

Lenke til kommentar
Drar 4870 i crossfire crysis på very high?

Da ett 4870X2 klarer det, vil nok to 4870 i Crossfire klare det helt fint også, med mindre du kjører en 30" skjerm.

Det kommer helt ann på hva vi legger under ordet "spillbart" eller om det kan "dra" det bra. Crysis har som alle vet et fantastisk dårlig kodet motor og har etter tiden klart å få folk til å tenke "woow! jeg får nesten over 40fps i avarage og det er så superspillbart". Det kan i noen tilfeller være spillbart ved de første kapitlene, men jeg vil ikke si at rundt 30-40fps er spillbart.

 

Så min mening er at HD 4870 CrossFire ikke er bra nok for Crysis very High i 1680x1050 eller høyere. Har du mindre skjerm er det nesten ikke vits å ha CrossFire.

Lenke til kommentar

Nå er da også oppfatningen av "spillbarhet" en svært individuell sak. Jeg spilte igjennom Crysis da det kom ut på mitt 8800 GTX-kort, og konfigurerte instillingene slik at spillet kjørte på mellom 30-40 FPS. Klart, det var et og annet tilfelle av lavere FPS, men for meg var spillet svært spillbart. For en annen person som er vant med CS og 1000000 FPS, så vil det helt sikkert ikke være spillbart... Men det er nå så. I min mening er likevel Crysis spillbart med alt på very high i 1680x1050 med 4870X2 -- iallfall så langt (jeg holder på og spiller på nytt).

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...