Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Si ifra om du klarer å bruke alle 8gb med RAM. Det fikk nemlig ikke jeg, og tror crossfire er grunnen. Men er ikke sikker enda.

Skal nok innrømme at 8GB er litt "blingbling"...

Hvor mye får du brukt?

 

4gb, ved mer så blir det bluescreen i oppstart.

 

EDIT: Neeeeeeeeeei!? PCen krasjer, får streker tvers over skjermen og hvite ruter på svart bakgrunn. Hva skjer?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Si ifra om du klarer å bruke alle 8gb med RAM. Det fikk nemlig ikke jeg, og tror crossfire er grunnen. Men er ikke sikker enda.

Skal nok innrømme at 8GB er litt "blingbling"...

Hvor mye får du brukt?

 

4gb, ved mer så blir det bluescreen i oppstart.

 

EDIT: Neeeeeeeeeei!? PCen krasjer, får streker tvers over skjermen og hvite ruter på svart bakgrunn. Hva skjer?

 

Høres ut som en GPU som holder på å dø :roll:

Lenke til kommentar
Si ifra om du klarer å bruke alle 8gb med RAM. Det fikk nemlig ikke jeg, og tror crossfire er grunnen. Men er ikke sikker enda.

Skal nok innrømme at 8GB er litt "blingbling"...

Hvor mye får du brukt?

 

4gb, ved mer så blir det bluescreen i oppstart.

 

EDIT: Neeeeeeeeeei!? PCen krasjer, får streker tvers over skjermen og hvite ruter på svart bakgrunn. Hva skjer?

 

datan er på fylla? :hmm:

Lenke til kommentar
Forstår ingenting, det går fint når jeg spiller, men ikke på skrivebordet.

Det er jo godt mulig det er noe drivertull inn i bildet, siden det går fint under spilling. Har du prøvd å fjerne din nåværende driver, og prøvd en annen? Bruk gjerne Driver Cleaner eller lignende program når du har avinnstallert driveren.

Lenke til kommentar

Skal prøve det.

 

Ah, så på PCen nå og den har skrudd seg av..

 

EDIT: My bad, det var hvilemodus tror jeg. Men den klikket totalt når den skulle tilbake til skrivebordet. Og der, etter masse rutemønster så står det på bluescreen at jeg bør skifte driveren til skjermkortet.

Endret av co2
Lenke til kommentar
Da var MSI 4870 overklokka versjon levert inn på poskontoret og jeg betalte bare KUN 1441,- Nå er kortet i postens hender så Amentio kan jo bare prøve å forlange mere nå...:D

 

Hvordan fikk du til det?:p det er jo ikke på lager:S Har lyst til å bestille et slikt selv, er jo ikke no vits å vente på prisfallet som kommer med 4850x2 om man kan får det nå for 1441kr nå:) Når bestilte du det?

Lenke til kommentar
Da var MSI 4870 overklokka versjon levert inn på poskontoret og jeg betalte bare KUN 1441,- Nå er kortet i postens hender så Amentio kan jo bare prøve å forlange mere nå...

 

Trolig er det 4850 de har sendt, passer perfekt med prisen hehe

 

Lite kjipt om det viser seg da:P

Lenke til kommentar

Lite spørsmål... noobish, men er lite bevandret i ATI's skjermkort-verden.

 

Jeg holder på å laste ned diverse drivere og annet snacks som skal inn på ny-maskina når jeg får satt den sammen.

 

Som tidligere nevnt så skal jeg til med Sapphire Radeon HD4870x2 (må si det flere ganger :cool: ) og kjøre Windows Vista 64bit.

 

Så jeg leter etter drivere og kommer hit:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.../common-vista64

Ganske nye også ser det ut som... 20.august 2008.

 

Er det Display Driver og Catalyst Control Center jeg trenger... eller er Catalyst Software Suite det jeg bør velge?

 

 

 

På siden:

Håper det ikke ble noe feil med lagerstatus til Komplett... I morges så satt jeg å så på at lagerbeholdningen gikk nedover. Jeg bestilte når den dukket under 50, men nå ser jeg at den er utsolgt... forventet 298 i oktober... :ermm:

Men det som taler for er at i ordrestatustingen jeg finner på min konto så står det:

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

2 stk har forventet sendingsdato 2008-08-26 (2 stk. fordi jeg skal bygge to identiske maskiner...en til meg og en til en kollega/kompis)

Det er i morgen det :fun:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...