Harribo Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Om du skal greie å feilflashe et skjermkort, så er det vel mulig å sette i et gammelt PCI skjermkort å starte opp din PC for å så flashe tilbake til den opprinnelige bios'en. Har en følelse på at det ikke er lenge før vi ser 4870x2 ned mot 3000KR, jeg skal ivhertfall vente til 4850x2 er lansert og mulig å få tak i. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Wohoo! Så var 2 stk HD4870 på vei (ja, jeg veit jeg henger etter, men måtte få lønn fra sommerjobben først. Og jada!, 1 stk HD4870X2 hadde sikkert vært mer fornuftig, men har lyst til å teste CF ) Er det fortsatt sånn at man må velge custom-profil for viftestyring hver gang man restarter PCen (jmf guiden i første post)? Og hadde det vært mulig å legge en link til guide for flashing av BIOS i første post og evt. links til de BIOSene som er blitt lagt ut i tråden? Kjekt å slippe å rote seg gjennom 198sider (regner med at det blir fler etter hvert også...) Endret 23. august 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Kobla til crossfire kabelen da? Har nok det ja Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Kan være en innstilning i bios også! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Har en følelse på at det ikke er lenge før vi ser 4870x2 ned mot 3000KR, jeg skal ivhertfall vente til 4850x2 er lansert og mulig å få tak i. Tror selv det er veldig tvilsiomt, kortet knuser all konkuranse og det er ikke lett å få tak i. så lenge det ligger an slik kan prisen holdet seg like godt som GTX gjordet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Vi må nok få noen flere gode Nvidia produkter på banen får x2 synker ned til 3000,-. Men rykter om GTX260 med flere SP og derav muligens en 55nm GTX 280 med flere SP vil sette litt fart i konkuransen igjen. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 Da har jeg bestilt ett HD4870 også! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Kobla til crossfire kabelen da? Har nok det ja SMIIIIIL Gigabyte har fremdeles ikke kommet med x2-kort Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Kobla til crossfire kabelen da? Har nok det ja SMIIIIIL Gigabyte har fremdeles ikke kommet med x2-kort Sjølom eg smiler, så fikser ikkje det problemet mitt, desverre Lurer litt på om det ene kortet er defekt Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Asus er i vinden ang gode klokke kort for tiden, hvorfor ikke hoppe på der. Ble club3d for meg denne gangen, håpet på en vantage key men null ekstra i den boksen. Kortet kutter også ut om jeg prøver meg på mer en 950 på minnet. Bruker expertool for å få satt viften på 100 prosent, flott lyd gitt hehe. Håper for guds skyld Catalyst kommer med et skikkelig vifte styring så jeg for laget en egen profil der gradene bestemer hvor mye vifte hastigheten skal økes. ps: haddet 83 idle før jeg limte den på 100 prosent med expert tool, nå ligger idler den på 36. Endret 24. august 2008 av simalarion Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Neeh, Robert, prøv å kjør det andre kortet som primær-thingie. Endret 24. august 2008 av datating Fjernet OT-kommentar Lenke til kommentar
Timster Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Da har jeg bestilt ett HD4870 også! ~ Mortis360 Hvilken sjappe har dere kjøpt det fra? er jo ingen som har det inne:( Endret 24. august 2008 av Timster Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Hvilken sjappe har dere kjøpt det fra? er jo ingen som har det inne:( Ingen butikker har det inne nå, men jeg prøver meg på MSI Radeon HD4870 OC, hvis jeg ikke får det bestiller jeg ett Gainward Radeon HD4870! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Fikk høre tidligere at en E6600 var flaskehals for et hd4870x2, ikke så mye men ble anbefalt en e8***... Men de jeg lurer på, hvor mye vil det ha og si igrunnen? Har enda til gode å se cpu ligge rundt 100%, selv om jeg spiller og kanskje har andre småprogrammer igang. Crysis som skal være det verste spiller når det gjelder maskinkrav har enda til gode å knekke cpu'en min Ser bort ifra viss jeg leker meg med map-editor og sprenger 100 tønner osv. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 Fikk høre tidligere at en E6600 var flaskehals for et hd4870x2, ikke så mye men ble anbefalt en e8***... Men de jeg lurer på, hvor mye vil det ha og si igrunnen? Har enda til gode å se cpu ligge rundt 100%, selv om jeg spiller og kanskje har andre småprogrammer igang. Crysis som skal være det verste spiller når det gjelder maskinkrav har enda til gode å knekke cpu'en min Ser bort ifra viss jeg leker meg med map-editor og sprenger 100 tønner osv. "Crysis appeared to benefit more from a faster clock speed and/or a faster FSB speed than it did from having four processing cores (instead of just two). At the higher resolutions, this is a completely moot point as Crysis was CPU-limited from the E6550/E6540 onwards." _ link Her er fin oversikt: Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) I et spill så skal prosessoren jobbe på 100 %, uansett om den er en falskehals eller ei. (vi ser bort fra ekstreme skjermkortflaskehalser) Hvis den ikke går til 100 %, så er det heller et tegn på dårlig utnyttelse av begge kjernen, noe som betyr at den i teorien blir en enda større flaskehlas. Men igjen så kommer det mye ann på om du kjører med AA og/eller hvor mye, samt hvor høy oppløsning du har. Nå yter jo HD 4870X2 veldig dårlig i Crysis generelt sett da, og ytelsen virket ikke ut som den var noe særlig bedre enn et HD 4870. (av hva jeg har sett av benchmarks) Men det er nok klart at du tjener en god del på å øke prosessorhastigheten din ja. Endret 24. august 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) HIS 4850 IceQ 4, håper det kommer sånn til 4870x2 også Edit: mer info her. Endret 24. august 2008 av Iceman22 Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) The_Free_Man: Det er jo en mulighet for at du kan overklokke din CPU slik du slipper å bytte til en bedre/raskere. Kjør den opp til 3 - 3,2 ghz, da vil den yte en del bedre i spill med et 4870x2. iceman22: Det skjermkortet der så veldig pent ut me den kjøleren! Antar den kjøleren er en god del bedre enn stock, vet du hvor mye bedre? Endret 24. august 2008 av Harribo Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) 3,6 skulle den klare ganske greit, hvis det er en grei batch. Og da skulle det være bedre. Og igjen stock kjølern på 4870 serien er ganske så bra...så lenge du ikke lar den kjøre på 20%( som den gjør ). Men nå begynner det å komme programmer som støtter vifte styring på 48xx serien...så det har blitt litt lettere. Det jeg vil finne mer ut av er å få tak i en bios som er godt klokket og flashe kortet. Endret 24. august 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. august 2008 Rapporter Del Skrevet 24. august 2008 (endret) The_Free_Man: Det er jo en mulighet for at du kan overklokke din CPU slik du slipper å bytte til en bedre/raskere. Kjør den opp til 3 - 3,2 ghz, da vil den yte en del bedre i spill med et 4870x2. iceman22: Det skjermkortet der så veldig pent ut me den kjøleren! Antar den kjøleren er en god del bedre enn stock, vet du hvor mye bedre? His skryter om denne med "FREEZING COOL!" slagord, og hevder at den er minst 11'C bedre på GPU, (EDIT: og i tillegg slipper varmen ut av kassen og synker system-temperaturen betraktelig.) _ Link Endret 24. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå