Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, takker SVD. Det visste jeg ikke. Da må jeg jo ikke kjøpe det 512-kortet nei.

Har de få MHz'ene man ofrer nå til fordel for MB noe å si? På det ene 4870-kortet?

Det er ikke noen stor forskjell, og det er mulig og overklokke 1gb kortet til akkurat den samme frekvensen uten noe stort problem, du kan for eksempel bruke rivatuner til det.

men hvis du ikke føler for og overklokke så er det langt fra nødvendig da det er veldig mye kraft i 4870 uklokket uten de ekstra 50mhz, det er uansett ikke store forskjellen. ;)

Ok, takker SVD. Da er det 1GB av dette som teller. Rivatuner? Aner ikke hva du snakker om...hehe. (etter et lite søk skjønner jeg at det er software for tuning/klokking). Men jeg får prøve å sette meg inn i denne overklokkingsverdenen etterhvert når evt. behovet kommer. Håper ikke det blir nødvendig med det første.

Lenke til kommentar
Gode nyheter at RBE 1.4 har fan control justeringer for HD4870x2
, kan du forklare litt mer forstod jeg ikke noe av og får ikke treff på rbe 1.4 når jeg googler.

edit

sett at der er et lite programm, bare å finne siste versjon da.

RBE = Radeon BIOS Editor

Man modifiserer VGA biosen i kortet sitt og reflasher det.

Jeg postet at RBE 1.4 var released igår (med link):

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11838477

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Sitter og skal kjøpe pc rett om hjørnet. Hadde i utgangspunktet tenkt på 4870 1GB kort.

Så har jeg vært inne på tanken om 4870x2. Men dette er fortsatt litt dyrt, synes jeg. Og nå begynner dere å snakke varmt om 4850x2 som kommer om litt. Søren :). Kanskje jeg skal vente littegrann med innkjøp.

Problemet med å tenke på å vente på ting, er jo at man da aldri får kjøpt noen ting....hehe

Men:

Vil det være slik at 4850x2 blir et mye bedre kjøp enn 4870x2, i forhold til pris/ytelse?

Noen som har noen ide om hva startpris på 4850x2 kommer til å bli? Og evt. hvor mye kommer 4870x2 til å falle i pris når 4850x2 kommer?

Det blir jo litt gjetting dette, men det er sikkert folk her som har sett prisutvikling ved lignende releaser tidligere, som har en ide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...