Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja er en grunn til jeg sa: Ikke godt å vite hvor lenge den prisen holder seg. Ordrebekreftelsen min jeg fikk på mail nå matcher 1441 så de kan vel ikke belaste meg for mer nå??? ELLER???

Skulle det skje så sier jeg bare OK greit jeg trenger ikke det kortet nå og avbestiller

De kan ikke kreve mer. Dette er nok prisen, på flere grunner. Først og fremst fordi hype-perioden er over, og deretter kanskje flere ikke-referanse kort er på vei (f.eks 1GB med custom-kjøling el.). Da er det normalt at flere av disse prisene vil falle, men uansett kr. 1400 er veldig bra pris på dette.

Når vil 4870X2 gå for 2999 tro?

Lenke til kommentar

Hei,

Må spørre dere her inne på denne tråden. Håper noen kan hjelpe.

Skal kjøpe meg ny pc. Ønsker at den skal kunne dra det meste av spill på "full pupp". Både nå og i den nærmeste fremtid. Skal også kjøpe meg 2 x 24" skjermer. Spilling blir derfor på en 1920x1200 skjerm (Benq).

Vil bare si at jeg ikke har så veldig greie på dette, og har ikke greie på overklokking. Har heller ikke lyst til å prøve meg på det med det første. Vil at pc'en skal funke bra som den er, i hvertfall en god stund fremover.

Har brukt Netshop sin "dinside-pc" som utgangspunkt: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106840

Så har jeg planlagt noen forandringer. Håper de er smarte forandringer.

Bestemt meg for å bytte kabinett til P182. Bytter PSU til MIST 650W, bytter til 4 MB Mushkin minne (enten 800MHz eller 1000MHz), en 750GB Western digital disk m/32MB cache (istedenfor 16MB), Vista 64bit. Det er vel det viktigste.

Hadde tenkt å la hovedkortet stå, Fox+ X38A Digital Life DDR2/DDR3.

Men så er spørsmålet om skjermkort. I Netshop dinside pc'en står det et Club3D HD4870 OC 512MB GS800 MHz kort.

1.) Ser at det finnes et Club3D HD4870 1024MB GS750 MHz kort.

- Hva er fordelen/ulempen med evt. bytte til dette? Ser at jeg får 1024MB da, men mister MHz. Denne er heller ikke OC (betyr det overklokket?), i motsetning til det som står i "dinside-pc'en". Den koster 100,- mer på Netshop, så prisen spiller ingen rolle. Er det et bedre eller dårligere kort? Hvilket av disse to bør jeg kjøpe?

2.) 4870x2 tror jeg blir litt for dyrt til mitt behov akkurat nå. Prisen er vel rundt 3.700?

Men la oss si om 1/2 - 1 år, når prisene sikkert er mye bedre. Kan jeg da kjøpe og sette inn et 4870x2 kort ved siden av mitt eksisterende 4870-kort, kjøre de i crossfire og da i prinsippet få 3x4870?? Eller må jeg ta ut mitt 4870 og "kaste det"?

Lenke til kommentar

Trodde du kunne sette in ett 4870x2 seinere ja i tillegg og i praksis ha 3stk 4870, blir vel rettet på hvis jeg tar feil. Edit: ja du kan det.

Ang prisen på x2 så er den laveste prisen jeg har sett i prisguiden 3490kr, men self så har jo nesten ingen kortet inne for tida.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Ikke kjøp et 4870 kort med 512 minne hvis du har lyst til og kjøre CF med et 4870X2 senere, da blir det bare effektivt 512mb minnie på 3x4870 for du kutter ut det minne som blir til overs på 4870x2, og det bir igjen for lite til at det er hverd det, så få tak i 1gig versonen.

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Tror jeg kommer til å merke forskjell fra mine 2 1650xt i crossfire

Nå kan GTA4 og andre spill bare komme fortløpende hehe

Siden jeg sitter på en 19" skjerm med 1280*1024 oppløsning skulle vel selv de mest krevende spill gå smertefritt med 4870?

Du hadde klart deg med 4850 helt fint. 4850 er ikke så "dårlig" som det nester virker som det blir framstilt som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...