Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Noen med P182-kabinett og HD4870 som har fått plass til viften som man kan feste på den øverste 3,5"-skuffen?

Jepp! Det funkar heilt fint. :)

Over til noko anna:

Eg ser i Everest at skjermkortet mitt ligg på rundt 80 grader celcius idle.

I alle fall for meg virkar dette litt i overkant varmt. Nokon forslag til kva eg kan gjere?

Lenke til kommentar
Noen med P182-kabinett og HD4870 som har fått plass til viften som man kan feste på den øverste 3,5"-skuffen?

Jepp! Det funkar heilt fint. :)

Over til noko anna:

Eg ser i Everest at skjermkortet mitt ligg på rundt 80 grader celcius idle.

I alle fall for meg virkar dette litt i overkant varmt. Nokon forslag til kva eg kan gjere?

skaffe deg vannkjøling :D

Endret av Submit
Lenke til kommentar

bah de haddet 20+ status når jeg bestilte kortet så fikk jeg ikke noe mens lageret tømte seg, når jeg fikk greie på at jeg ikke fikk det så var det tomt hos komplett.

Samme gjordet navitel.no mot meg (men der måtte jeg betale med kort, lager status gikk også ned, men fikk jeg kortet - Nei)

Takk og pris for Netshop (og komplett), skal konsekvent holdet meg til dem fremmover (har stort sett gjort det også)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Er det idet hele tatt noen "ordentlige" (les: med lager) som har det enkle 4870 kortet inne. Finner ingenting jeg. Ble drit skuffa da komplett flytta lager datoen fra idag til 5 september:( har venta i flere dager. Har slengt fra meg tanken på et X2 kort. Blir litt for dyrt. Vil heller ha litt mindre ytelese å kjøpe et neste gang det kommer no nytt å:) Men det egentlige spørsmålet var jo om noen ordentlige nettbutikker har det inne til en akseptabel pris? ( rundt 1900)

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt 4870X2 fra PCUtstyr som har fått kortet?

Jepp, fikk mitt Sapphire-kort i dag. Ble sendt på mandag.

Da vil vi se og høre om det, ta gjerne en tur innom "kan du kjøre crysis very high 2.0" tråden og post en benchmark.

SIMALARION: Syntes å huske du nevnte du tapte 3600 kroner til pcutstyr en gang tidligere i tråden, hvordan kunne det skje ?

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

nææ.. men det var to webshopper som surret med det samme (haddet kort når jeg bestilte men jeg fikk aldrig noe kort), navitel.no måtte jeg betale med kort så de sitterm ed ca 3600kr nå, de setter dem nok tilbake ).

ytelse, tester og bilder er også hjertlig velkommen i 4870x2 tråden ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=997565&hl=

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
bah de haddet 20+ status når jeg bestilte kortet så fikk jeg ikke noe mens lageret tømte seg, når jeg fikk greie på at jeg ikke fikk det så var det tomt hos komplett.

Samme gjordet navitel.no mot meg (men der måtte jeg betale med kort, lager status gikk også ned, men fikk jeg kortet - Nei)

Takk og pris for Netshop (og komplett), skal konsekvent holdet meg til dem fremmover (har stort sett gjort det også)

Må huske at noen butikker har prioritet foran andre, slik som Datakjeden har vell første prioritet på Norek sitt lager, etter Komplett?

Så om 10stk bestiller fra Datakjeden, og 10stk fra PCUtstyr så blir automatisk de fra Datakjeden prioritert foran de fra PCUtstyr, kanskje derfor det er så mye krudd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ha ha ha. :)

Men seriøst, kan minnast å ha lest noko i denne tråden kor folk skreiv at kortet deiras idla på 30-40 grader med stock kjølar.

Gløm det. Google er min ven. :wee:

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hva "--" i spenningsfeltet i RBE betyr?

Står i FAQ at det er driver kontrollert volt level .

Nice! Tusen takk. Hmmm... Jeg er interessert i å finne ut hva de standard nivåer for volten er, i forhold til kortet's bios, om det da ikke kun er driver bestemt, noe som virker litt rart. Jeg så man fant ut dette for 4870 kort, f.eks at det var ikke vits å sette volt lavere enn circa 1.0x volt. Men så var det ikke 4870 men 4850 jeg er interessert i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...