Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

ok, du er siker på det? Har q6600, 4x 1gb ram, 6x hd + div annet. Hvis hx620 klarer kortet, så tror jeg at jeg bestiller et x2 kort, trenger å få kjørt 2 skjermer, noe gx2 ikke klarer pr idag i sli modus.

btw: kan noen av dere som har 3870x2 / 4870x2 bekrefte at det går fint å bruke 2 skjermer, selv når cf er aktivert?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg fått x2 kortet mitt :whistle:

Nnngh! Kom hjem til Trondheim i dag og regnet med at kortet kunne hentes på postkontoret i morgen (torsdag), men neida. Står sannelig fortsatt "Innlevert postterminal Sarpsborg" på min. Helt utrolig hvor treige Posten kan være :(

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Jeg jobber til 16.00 og kortet er sendt, da får jeg i alle fall kort til Helgen (mulig i dag). Var jo nesten Både pcutstyr og Navitel klarte å ruinere hele helgen når dem ikke har kortene på lager selv om websiden forteller noe annet. Heldigvis fikk Netcom inn tidligere en antatt og pakken er på vei.

Noen som vet bundelen på club 3d 4870x2?

edit

Hehe Netshop muligens. Tja vant med at Club 3d har litt bundle jeg, sapphire har vært gjerrig men de sender jo nå ut Vantage nøkkel, kunne jeg tenkt meg :cry:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Heldigvis fikk Netcom inn tidligere en antatt og pakken er på vei.
:D

Bundelen på alle Club3D-kort er minimal. Derfor selges de veldig ofte billigere enn andre.

Billigere enn andre? i følge priseguide Club3D HD4870X2 er dyreste av alle hos alle butikkene, jo.

Jeg vet ikke hva slags bundle denne har, men prisen antyder at den kan ha noe ekstra, kanskje spill?

Lenke til kommentar

I går satte jeg inn 2x Gigabyte HD 4850 512MB kort i min maskin i CrossFire oppsett.

Jeg kjører i dag Windows Vista Ultimate x64.

Kjører i dag på 8-7_vista64_dd_ccc_wdm_enu_66000 driverne da

8-8_vista64_dd_ccc_wdm_enu_67981 gir blåskjerm under installasjonen og driverne ikke fungerer skikkelig.

OG for de som evt. skal gå til anskaffelse av slike kort så vil jeg anbefale og kjøpe inn 3.parts kjølere med en gang.

Kjørte først opp kortene med stock kjøler for å sjekke at alt fungerte sånn det skulle.

I idle run under Vista lå temperaturen på 65-70C.

Byttet fort over til den nye kjøleren jeg kjøpte til hvert av kortene, som er Zalman VF900-CU og temperaturen gikk ned til 45-48C Idle og rusler smått opp mot 59C under spilling.

Det nye kortet klart for å få seg en ny bestevenn:

post-169475-1219315392_thumb.jpg

Husk å sette på kjølere på alle områder som dekkes av den orginale kjøleren:

post-169475-1219315406_thumb.jpg

Nye bestevennen er på plass:

post-169475-1219315416_thumb.jpg

Hele byttet av stock kjøleren gikk smertefritt, men da jeg tok av kjøleren så jeg at de har vært glade i å bruke kjølepasta på core.

Det kan bli en del søl av å fjerne dette.

All in All så er jeg ganske fornøyd med å bytte ut mitt gamle sliten XFX GeForce 8800 GTS 320MB med 2x Gigabyte HD 4850 512MB i CrossFire.

Prisen på dette fra komplett endte på 3130,-.

Vil også si at kortene ikke trekker på langt nær så mye strøm jeg hadde trodd.

Hele maskinen trekker nå 360W på det meste med 8 HDD, en Intel E6850 @ 3,6Ghz (1,4V) og Mushkin PC2-6400 (4-4-4-12) på 400Mhz Dual-Channel.

Mot at det gamle kortet dro 340W fordelt på hele maskinen.

Age Of Conan kjøres i 1920x1200 @ High med 4xMAA, FPS ligger mellom 45 og 120 (avhenger av store og små områder).

I 3dMark gikk scoren min fra 18K til 22,5K uten at kortene er overklokket, så nå skal moroa starte.

PS! Zalman kjølerne er de tomme for på Komplett da jeg kjøpte de 4 siste pakkene i går!

Endret av Trineba
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt et Asus 4850 kort. Dette skulle jo være stillegående.

Fra før har jeg et Asus 8800GTS som definitivt er mye mer stillegående.

Jeg snakker her om drift i vanlig windows bruk under svært liten til ingen last.

Jeg har oppdatert til siste driverne av ATI Catalyst, uten at det forandret noe.

Hvordan kan jeg få det til å støye litt mindre. Trenger vifta å gå så fort under så lav last? Går det ikke ann å stille inn vifta til å spinne opp når det trengs og så ned igjen når det ikke trengs?

Jeg kjører bare en skjerm, 24" oppløsning 1900x1200 60Hz, standard (default instillinger)

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...