Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenge siden det er diskutert; Begge mine HIS 4850 ligger på 80 +/- i idle. Alle viftene i kabinettet er da på svakeste styrke (Se maskinvare i profilen min). Ingen ting er overklokket. System temp på 40 +/-. CPU også på rundt 40.

Er det greie temperaturer?

Jeg hadde ikke kost meg med den temperaturen på skjermkortet, selv om det skal gå greit. Ville justert opp viftehastigheten! :)

Lenke til kommentar

Først kluss med pcutstyr der jeg ikke fikk kortet selv om det stod 20+ når jeg bestilte.

Så bestilte jeg på Navitel.no med VISA, lager status gikk ned og regnet med at jeg var sikkret, men så får jeg e-mail (ikke før jeg har forespurt varen selvsagt)

Her har det dessverre skjedd en feil.

Mulig at vår lagerstatus har vært feil. Vi har ikke hatt dette kortet inne.

Det er bekreftet ankomst 27/08.

Vi beklager selvsagt dette så mye.

-----------------------------------

Hva i helsike er det med meg og higendkort bestillinger(bestandig et eller annet), sitter jeg uten spill pc minst en uke svarte ***** . For holdet meg til komplett...

edit

og 3600kr fattigere.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Gjør nettbutikkene dette bevisst for å lure til seg flere kunder? Kan nesten ikke tro noe annet om de, i og med at du har opplevd det samme 2 ganger Simalarion.

Og var spesiell den med 20+ i lagerbeholdning, greit å gjøre feil men 20 stk feil i beholdning er ikke lite heller.

Lenke til kommentar

Bestilte fra PCutstyr.no først, men da ASUS varianten. Så fant jeg ut at den kom senere, så da fikk jeg byttet til Sapphire varianten. Den ble da sendt på mandag... Må bare vente til ca fredag så regner jeg med at den er her.

Gjør nettbutikkene dette bevisst for å lure til seg flere kunder? Kan nesten ikke tro noe annet om de, i og med at du har opplevd det samme 2 ganger Simalarion.

Og var spesiell den med 20+ i lagerbeholdning, greit å gjøre feil men 20 stk feil i beholdning er ikke lite heller.

Det skyldes nok heller at lagerbeholdningen ikke hos alle oppdateres umiddelbart, men i tidsintervaller. Eneste jeg har sett som har "umiddelbar" oppdatering er Netshop og Komplett.

Lenke til kommentar
Det skyldes nok heller at lagerbeholdningen ikke hos alle oppdateres umiddelbart, men i tidsintervaller. Eneste jeg har sett som har "umiddelbar" oppdatering er Netshop og Komplett.

Hvis Netshop's lagerstatus er å stole på, de har 2 stk. Club3D HD4870X2 på fjernlager (1-3 dager leveringstid) akkurat nå.

EDIT:

Link for de som vil løpe

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Du tenker da på viftene i kabinettet? Det gjør jeg når jeg kjører spill. Da er alt på fullt. Har ikke sett på de temperaturene enda.

:)

frodo mente nok viften som er på skjermkortene dine, siden de kjører meget lavt på stock.

Jepp, mente viftene på skjermkortet! Lag en ny profil i CCC, gå inn og rediger profil-filen i f.eks. notisblokk, sett vifter til manuell innstilling og velg en hastighet!

Mer info: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=192932

hvordan fikse viften på skjermkortet 4850 ?

Lag en ny profil i CCC, gå inn og rediger profil-filen i f.eks. notisblokk, sett vifter til manuell innstilling og velg en hastighet!

Mer info: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=192932

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...