Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sant det med Vista+HD4870/50+DVI=Blackscreen?

Så hvis jeg skal bestille Vista Ultimate, et Sapphire HD 4870, så kan jeg ikke bruke DVI-kable, men VGA og ha dårlig bilde?

Det er slettes ikke sant. Jeg har DVI og kjører fint med Asus VW222U 22 widescreen skjerm.

EDIT: Vista Ultimate 64bit vel å merke.

Det er sant . Og gjelder som jeg har postet tidligere ( ->LINK<- ) for brukere med Sapphire kort 4870/50 , Vista32/64 , Catalyst 8.6/8.7 , og enkelte LCD skjermer tilkoplet m/DVI.

Om det oppstår med anre kort enn Sapphire vet jeg ikke , men jeg tror det siden jeg har reflashet mitt kort til MSI

Selv har jeg 4 skjermer hvorav kun 1 virker.

Det er ikke noe problem med XP , hverken 32bits eller 64 bits versjonen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Så hvis jeg skal bestille Vista Ultimate, et Sapphire HD 4870, så kan jeg ikke bruke DVI-kable, men VGA og ha dårlig bilde?

Det er slettes ikke sant. Jeg har DVI og kjører fint med Asus VW222U 22 widescreen skjerm.

Det er sant . Og gjelder som jeg har postet tidligere ( ->LINK<- ) for brukere med Sapphire kort 4870/50 , Vista32/64 , Catalyst 8.6/8.7 , og enkelte LCD skjermer tilkoplet m/DVI.

Om det oppstår med anre kort enn Sapphire vet jeg ikke , men jeg tror det siden jeg har reflashet mitt kort til MSI

Beklager, så ikke at det var noen tilfeller. Men det er vel ikke så stor andel?

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Om det er f.eks 100stk forhåndsbestillinger, og de får inn 120 stk så legger de jo ikke ut 120 stk i lagerbeholdningen slik folk tror det er så mange de har inne. Synes også at det er for dårlig av Pcutstyr.no

Det skal være den beholdningen som det står. Så klart kan det være visse forsinkelser og lignende som gjør at man ikke får varen.

Lenke til kommentar

PcUtstyr skal trolig fange opp flere kunder. Jeg lurer på om PcUtstyr forstår hvor bittert dette er da noen blir sittendet uten kort selv om lager status er 20+ !.

Det PcUtstyr gjør er å sette Nybestilling, som da trolig betyr at de ikke har behandlet den og kan gjøre hva de vill med den(trolig har de bare gått rett ut til forhåndsbestillinger, kan jo ikke være noe annet. Så prøver de å få inn flere bestillinger ved å sette status på lager). Så i stedenfor å få bekskjed om at det ikke er flere inne så blir man ståendet med ny bestilling og ser antallet i lageret synker uten at man får et kort selv. Så jeg forstod at det var noe muffens, men for sent komplett var tomme også.

Så nå sitter jeg med Ny bestiling status fortsatt og må trolig vente 1 uke med å få brukt pc da jeg har solgt samtlige av mine skjermkort.

Svarer i denne tråden så flere her kan se hvordan pcutstyr tar imot bestillinger så man ved det ved neste highend release. Horibelt!.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Beklager, så ikke at det var noen tilfeller. Men det er vel ikke så stor andel?

Noen tilfeller ?

Det vil ivertfall gjelde alle som har disse skjermene.

Sikkert flere også , med disse er identifisert hos AMD Game Forums

Viewsonic VG2230wm

Viewsonic VG2030wm

Viewsonic vx2035wm

Viewsonic 20.1

Viewsonic vx922

HP 22"

HP w2207

HP w2207h

HP LP2065

Belinea 1980 S2

Belinea 20" 102035W

Hanns-G 223D

hanns g HW223D

Sceptre 20" X20g Naga III

iiyama ProLite E481S PLE481S

philps 150s4

Samsung Syncmaster 2032MW

Sceptre x20g

Gateway FPD2485W

Sony SDM74-E

Edit:

Og det gjelder ikke kun Sapphire kort , men alle.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
<a href="http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7310931" target="_blank">http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7310931</a>

Som jeg tenkte, nå har de null 4879x2 bestillingen min står fortsatt på ny selv om jeg bestilte når de haddet 20 stk inne 13. Nå er seff komplett tomme, orker jeg snart ikke prøve meg på de mindre sjappene, er for ustabilt- PcUtstyr :thumbdown:

Pcutstyr speiler som nevnt Kompletts lager, så om du la inn bestilling i god tid før det ble tomt, vil jeg anta at du fikk et. De bruker ofte en dag ekstra da de først må motta ting fra Kompletts hovedlager, før de så pakker dem selv og sender avgårde fra Sarpsborg. Vent en dag eller to og se hva som skjer, er mitt tips. Tipper ordren går i gjennom i morgen ;)

Edit: Og jeg går ut i fra at en ordre hos Pcutstyr automatisk registreres hos Komplett/Norek, slik at kortet "legges av" til deg. Mange antakelelser her fra min side, men tålmodighet lønner seg svært ofte i slike tilfeller :)

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Svenn-Andre:

Ok, bra du er på sporet. Av ren nysjerrighet, hva er tempen på kortet ditt under last?

Jeg har også den erfaring med PCutstyr at det enkelt nok tar en dag ekstra der. Jeg merker det spesielt under lagerplukket; det tar som regel to dager i den gården.
Dette er naturlig nok fordi de ikke har eget lager og får varen sendt til seg før den sendes til deg. Aldri plaget meg.

Jeg foretrekker faktisk den metoden fremfor Amentio, Stretto ol. hvor man får utallige pakker fra diverse grosister på mange forskjellige måter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker faktisk den metoden fremfor Amentio, Stretto ol. hvor man får utallige pakker fra diverse grosister på mange forskjellige måter.

Jeg er helt enig. Jeg holder meg ganske enkelt unna butikker som Amentio; jeg har en følelse av at sjansen er litt større for at det skjer en feil i systemet når de gjør det så komplisert. I tillegg er jeg en av de som foretrekker å betale på postkontoret, hvor jeg ser at varene ligger klar.

Lenke til kommentar
<a href="http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7310931" target="_blank">http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7310931</a>

Som jeg tenkte, nå har de null 4879x2 bestillingen min står fortsatt på ny selv om jeg bestilte når de haddet 20 stk inne 13. Nå er seff komplett tomme, orker jeg snart ikke prøve meg på de mindre sjappene, er for ustabilt- PcUtstyr :thumbdown:

Pcutstyr speiler som nevnt Kompletts lager, så om du la inn bestilling i god tid før det ble tomt, vil jeg anta at du fikk et. De bruker ofte en dag ekstra da de først må motta ting fra Kompletts hovedlager, før de så pakker dem selv og sender avgårde fra Sarpsborg. Vent en dag eller to og se hva som skjer, er mitt tips. Tipper ordren går i gjennom i morgen ;)

Edit: Og jeg går ut i fra at en ordre hos Pcutstyr automatisk registreres hos Komplett/Norek, slik at kortet "legges av" til deg. Mange antakelelser her fra min side, men tålmodighet lønner seg svært ofte i slike tilfeller :)

Nææ da haddet de nok byttet status til godkjent ordre som er pcutstyrs neste status(står på ny bestilling), håper uansett at de ikke sender, for de har ikke en slett odre funksjon og nå har jeg bestilt kortet enda billigere hos navitel.no og der gikk statusen ned når jeg bestilte så der er jeg trygg.

Blir artig og teste, tall viser 360w samt 95 grader på load så ganske ekstremt. Lite romm til klokking har jeg også sett men ytelsen er det jo ingenting å si på. Bortsett fra Crysis som jeg ble skuffet over. Også artig å se om jeg merker mye forkjell kontra det gammle 280gtx kortet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...