SvennAndre Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Å slette VLC kommer ikke til å hjelpe en støyt. Problemet ligger i Vista, som ati selv forklarer på linken ovenfor. Har vært kjent siden februar så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Gamer77 Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Gleder meg til de nye kortene kommer, spesielt HD 4850x2, siste kort i pc var 2 stk. HD 3870 i Crossfire, dette fungerte ikke helt smertefritt i Vista 32 men det har vist blitt gjort fremskritt på den fronten i den nye serien. For min del tror jeg et kort holder, spørs litt på kabinettet, det nederste kortet hadde en tendens til å bli endel varmere enn det andre siden det var klemt helt ned til strømforsyningen i et Antec nine hundred. Kommer utelukkende å bli kjøpt til Diablo 3. Kult at de skal bundle spillpakken med AMD kort. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...re_4870x2/7.htm Må finnes bedre tall på Crysis en dette?, får flere reviews på kortet og håper sterkt på bedre resulatat i Crysis en linken over. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Det har vell å gjøre med at nVIDIA har vært ute med lommeboka igjen, Crysis er jo et "nVIDIA, the way it's meant to be played" spill. Så de har vell slengt inn noen kroner for å få spillet optimalisert for sine egne kort, og gjort slik at Crossfire støtten er helt elendig. Ser jo hvor dårlig skalering det er på Crossfire i Crysis, er vell der problemet ligger for HD4870X2 også, den siste kjernen blir ikke brukt? Typisk nVIDIA taktikk, kan du ikke slå motstanderen, så ødelegger du heller for dem.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Finn noe annet enn Crysis å gå utifra...syns jeg ihvertfall=) Grunner er det nok av...er jo bare å skumme igjenom tråden så ser man hvorfor. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Joda har lest en del om 4870x2 alt men fikk et lite sjokk på Crysis delen Typisk nVIDIA taktikk, kan du ikke slå motstanderen, så ødelegger du heller for dem.. Så du mener dette er unikt for nvidia (selv om du ikke peker til noe spesifikt når du skriver "ødlegger for motstanderen"?. Business er Business uansett om de heter ATI, nvidia eller Mils... Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 19. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Prøvde nå viftejusteringen for første gang (den som er linket til i første post). Dog på et 3870x2 kort (så det er litt off-topic da ). Kjørte gjennom 3DMark06 på standard viftehastighet, og kortet gikk på 82 grader på det meste. Justerte den til manuell, og på 35%. Kjørte gjennom 3DMark. 55 grader! Så, når jeg får kortet mitt de nærmeste dagene, skal jeg lage et bittelite program som man veldig enkelt kan endre viftehastigheten med. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Business er Business uansett om de heter ATI, nvidia eller Mils... Bad business spør du nå meg. Anyways har du sett denne ang crysis resultatene, nå venter jeg bare på att han skal teste med ett til i crossfire. Endret 19. august 2008 av AllColor Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Dual fan 4870: expreview Endret 19. august 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...re_4870x2/7.htm Må finnes bedre tall på Crysis en dette?, får flere reviews på kortet og håper sterkt på bedre resulatat i Crysis en linken over. Kanskje cpu var flaskehals for ATI 4870x2 i testen? Fant en annen test der 4870x2 er på topp i Crysis, cpuen de brukte er Core 2 Extreme QX9650. Test her. Lenke til kommentar
kvams Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Kvams: Har du satt i den 6 pin strømkontakten som skjermkortet må ha ? Det er ofte slike ting folk glemmer da de setter inn nytt skjermkort. Det er jo også mulig du har fått et slags virus. Skjer det bare under spillingen, eller er pc'en laggete/hakkete hele tiden? EDIT: Ser at du sier mirc lagger også. Tyder jo på at det må være noe annet enn skjermkortet som har gått i stå. Ta en virusscan du Jeg har jo instalert pcen på nytt 2 ganger :/ Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Joda har lest en del om 4870x2 alt men fikk et lite sjokk på Crysis delen Typisk nVIDIA taktikk, kan du ikke slå motstanderen, så ødelegger du heller for dem.. Så du mener dette er unikt for nvidia (selv om du ikke peker til noe spesifikt når du skriver "ødlegger for motstanderen"?. Business er Business uansett om de heter ATI, nvidia eller Mils... Hva med Assassin's Creed? Tror du virkelig det er tilfeldig at så mange "The Way it's meant to be played" spill har såpass begredelig Crossfire skalering? Nei jeg tror ikke det.. Og det der er så typisk nVIDIA, har du noen gang sett AMD/ATI gjøre noe slikt? AMD lar jo gjerne konkurenter benytte seg av sine teknologier om det er for det felles beste? Hvert fall helt klart det jeg har fått inntrykk av, akkurat som at de nå hele veien har gitt ut gratis Crossfire til dem som måtte ønske det. Klart de vinner jo litt på det selv, men har aldri opplevd at AMD/ATI har bevisst gått inn for å ødelegge noe for andre, mens nVIDIA faktisk (spesielt med Assassin's Creed) går inn å presser utviklerne fordi spillet yter for godt på AMD/ATI kort sammenlignet med deres egne kort? Greit nok at business er business, men det er forskjell på god business og dårlig business. Kanskje god business for nVIDIA, men kvalmende i mine øyne og ikke minst ødeleggende for oss som forbrukere som da ikke får like godt utbytte av f.eks HD4870X2 som vi kunne ha hatt Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Er det sant det med Vista+HD4870/50+DVI=Blackscreen? Så hvis jeg skal bestille Vista Ultimate, et Sapphire HD 4870, så kan jeg ikke bruke DVI-kable, men VGA og ha dårlig bilde? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Tja ramguy, jeg ser hva du skriver men tror du bare skal legge deg nøytral. Ikke noe poeng i og heie på den eller eller andre. Mange anklagelser for driver "juks" til ATI også, fra 3dmark, Quake3 og et pr steam spill etc. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Er det sant det med Vista+HD4870/50+DVI=Blackscreen? Så hvis jeg skal bestille Vista Ultimate, et Sapphire HD 4870, så kan jeg ikke bruke DVI-kable, men VGA og ha dårlig bilde? Det er slettes ikke sant. Jeg har DVI og kjører fint med Asus VW222U 22 widescreen skjerm. EDIT: Vista Ultimate 64bit vel å merke. Endret 19. august 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Jeg kjører 2 x HIS 4850 (CrossFire), DVI, Samsung 225UW + Vista 64bit. Helt trygt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Bestilte 4870x2 på pcutstyr ca 13 i dag men står fortsatt på ny bestilling, da haddet de 20 stk inne. Nå har de 5 igjen og det står fortsatt ny bestilling. Noen som vet hvordan de oppererer?. Nå er det 1 igjen på komplett, sikkert skrapet innen jeg er ferdig med innlegget. Trolig får jeg nå igjen smekk for å skulle spare hundrelapper i steden for å bestille på komplett med en gang. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Likte denne videoen fra youtube Se filmen hos Youtube Han som review'er er selfølgelig litt useriøs og tar ikke med alt viktig som skal tas med i et fullt review. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) <a href="http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7310931" target="_blank">http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=7310931</a> Som jeg tenkte, nå har de null 4879x2 bestillingen min står fortsatt på ny selv om jeg bestilte når de haddet 20 stk inne 13. Nå er seff komplett tomme, orker jeg snart ikke prøve meg på de mindre sjappene, er for ustabilt- PcUtstyr Endret 19. august 2008 av simalarion Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Det kan hende de har hentet kortet, det er jo lov og håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå