Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale et hovedkort som passer overens med HD 4870 og E8400? Det bør ikke koste over 1000 kr og jeg trenger ikke mange innstillingsmuligheter da jeg tviler på at jeg kommer til å klokke noe. Crossfire-støtte er ikke et must, men det skader ikke.

Vel, no har ikkje eg endå hatt første boot, men så langt er eg godt nøgd med Asus P5Q-Pro. :p

Andre må berre føle for å sei meg i mot. :)

Vil ikke si deg imot på det! :) Har E8400 og nøyaktig samme kort selv, og tar jeg ikke feil, ligger det et lite stykke under 1000-lappen. Veldig fornøyd så langt, venter bare på at PowerColor 4870 PCS'en skal dukke opp på døra mi nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min tid med 4850 er jeg ikke så veldig glad :/

Jeg kan ikke spille noe uten at det lagger :(

Har lastet ned den nyseste driveren, men det lagger. Jeg har fikkset viften på den.

Noen som vet hvorfor ting lagger??

Lagger også på Mirc når jeg scroller oppover :/

Hva er gale????

Lenke til kommentar

Kvams: Har du satt i den 6 pin strømkontakten som skjermkortet må ha ? Det er ofte slike ting folk glemmer da de setter inn nytt skjermkort. Det er jo også mulig du har fått et slags virus.

Skjer det bare under spillingen, eller er pc'en laggete/hakkete hele tiden?

EDIT: Ser at du sier mirc lagger også. Tyder jo på at det må være noe annet enn skjermkortet som har gått i stå. Ta en virusscan du ;)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale et hovedkort som passer overens med HD 4870 og E8400? Det bør ikke koste over 1000 kr og jeg trenger ikke mange innstillingsmuligheter da jeg tviler på at jeg kommer til å klokke noe. Crossfire-støtte er ikke et must, men det skader ikke.

Vel, no har ikkje eg endå hatt første boot, men så langt er eg godt nøgd med Asus P5Q-Pro. :p

Andre må berre føle for å sei meg i mot. :)

Vil ikke si deg imot på det! :) Har E8400 og nøyaktig samme kort selv, og tar jeg ikke feil, ligger det et lite stykke under 1000-lappen. Veldig fornøyd så langt, venter bare på at PowerColor 4870 PCS'en skal dukke opp på døra mi nå!

Takk for tipset! Hva er forskjellen på P5Q Pro vs vanlig?

Lenke til kommentar
Etter at man kan styre vifta på 48xx serien så har den null varmeproblemer, så og sitte å rope ut at de sliter osv. blir bare tull.

Jeg sitter med et 4870( stock kjøler) som idler på 41 og litt over på load.

Så nei...de som har problemer er de som ikke gidder å lete etter løsninger.

kloke ord... men du har vel et ok lydnivå da :p

hvor mange % kjører du vifta på?

40%-46%(O.o)

Hører vifta litt,men ikke mye..pcen står på stua og damen hadde sagt ifra hvis den bråkte så man ble plaget ja:P

Utensidedør vel og merke.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg har nok "trøkk" i maskina til å få fult utbytte av x2 kortet som er på veg i posten :hmm:

Noen som har synspunkter?

Sitter med en E6600 CPU, ASUS commando HK og 6GB 800MHZ DDR2 RAM

Kan jo nevne at jeg oppgraderte en råtten Hiper 580w til Corsair 1000w i samme bestilling.

Burde gå an å overklokke den setupen et stykke, hvertfall. Mulig 2.4Ghz blir NOE snaut, men går den opp på rundt 3.6 vil du ha bra utbytte, tror jeg.

Dentro, om jeg var deg så ville jeg overklokket prossessoren til minst 3ghz, pga du vil nok få en flaskehals med prosessoren på stock.

Ja, jeg har pusha den til 3,4ghz før. Så den tåler sikkert å rusle på over 3ghz hvertfall... Får vel begynne å legge inn noen spill, så jeg er klar :!: Begynner å merke spenningen nå som utstyret er sendt :dribble:

Er litt spent på varmeutviklingen, x2 kortet skal være grisevarmt etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Hei, har veldig lyst til å kjøpe meg 4870X2 men det kommer jo aldri på lager. Er det like greitt å kjøpe et eller to 4870 å slenge dem i crossfire. Eneste jeg vil er å ha mest mulig ytelse i Far Cry 2 når det kommer. Får kanskje begge 4870 for 3000 kr om jeg velger det og samme med 4870X2. hva er best, vente på 4870X2 eller en eller to 4870 nå?

Kommer ann på om du vil vente eller ei. 4870x2 er littegrann bedre, men med 2 stk 4870 er leveringsklar NÅ :p

Er du sulten, kjøp nå. Er du ikkje sulten, vent...

Er veldig sulten på 4870X2 NÅ:p er det som er problemet, men kan vel klare å vente noen uker om det er det det tar før det kommer. Hva er tidsanslaget til det blir tilgjengelig (lagervare) hos feks netshop eller en annen sjappe der man kan hente det et sted?

Lenke til kommentar
Hei, har veldig lyst til å kjøpe meg 4870X2 men det kommer jo aldri på lager. Er det like greitt å kjøpe et eller to 4870 å slenge dem i crossfire. Eneste jeg vil er å ha mest mulig ytelse i Far Cry 2 når det kommer. Får kanskje begge 4870 for 3000 kr om jeg velger det og samme med 4870X2. hva er best, vente på 4870X2 eller en eller to 4870 nå?

Kommer ann på om du vil vente eller ei. 4870x2 er littegrann bedre, men med 2 stk 4870 er leveringsklar NÅ :p

Er veldig sulten på 4870X2 NÅ:p er det som er problemet, men kan vel klare å vente noen uker om det er det det tar før det kommer. Hva er tidsanslaget til det blir tilgjengelig (lagervare) hos feks netshop eller en annen sjappe der man kan hente det et sted?

Hvorfor ikke bestille? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Både Komplett og PSdata har bekreftet dato 20.08.2008 (mao onsdag) på henholdsvis Sapphire- og Asus-kort. Løp og kjøp :)

Edit: Oi oi, disse gikk fort. Ser ut som kortene som kommer inn denne uka allerede er utsolgt hos begge to!

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Har litt problemer for tiden, desverre.

Av og til blinker skjermen(e) svart i 2-3 sekunder gjentatte ganger(3-4) og tilslutt vises skjermen og vista sier at ATI driveren har feilet, men har successfully recovered, men så får jeg blåskjerm og mer nevning av Ati driveren, og restart.

Er dette et kjent problem, hvis ikke hva kan det være?

Har 2stk PowerColor 4850's.

Edit: Sist det skjedde satt jeg og så på film, ikke noe spesiell belastning.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Har litt problemer for tiden, desverre.

Av og til blinker skjermen(e) svart i 2-3 sekunder gjentatte ganger(3-4) og tilslutt vises skjermen og vista sier at ATI driveren har feilet, men har successfully recovered, men så får jeg blåskjerm og mer nevning av Ati driveren, og restart.

Er dette et kjent problem, hvis ikke hva kan det være?

Har 2stk PowerColor 4850's.

Edit: Sist det skjedde satt jeg og så på film, ikke noe spesiell belastning.

Og du har prøvd å innstallere driveren på nytt?

Lenke til kommentar
When running games or full screen video, some users may be shown a message stating ATIKMDAG has stopped responding but was successfully recovered. In some cases, the system will continue to work as normal. Alternately, this error message may not result in the system being recovered and the system may need to be reset.

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...MVIEWTMP=Linear

Ser ut til at det er mer et problem med Vista enn med driveren/kortene.

Og det stemmer jo, skjedde sist mens jeg så fullscreen film med VLC.

Lenke til kommentar

SvennAndre: Du kan slette vlc og prøve ut vista codec pack, som du finner ved å google. Det er godt mulig noe sånn smågreier fikser dine problem.

Ser de har inne 4870x2 på komplett nå ja, selv venter jeg til prisen synker litt mer mot 3000kr.

EDIT: Gadd ikke sjekke ut linken ;) Da ser det litt verre ut for din del. Mulig microsoft kommer med en fiks etterhvert.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...