Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokker! Jeg hadde forhåndsbestilt et Sapphire kort fra pcutstyr, men bestilte et Powercolor isteden når jeg så det stod 10+ på lager.

Kommer hjem fra jobb til denne mailen:

"Hei,

Viser til din ordre. Dessverre så er ikke varenr: 253739 PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP på lager.

Forventet leveringsdato til oss er 01.10.08 (merk at dette er en ubekreftet leveringsdato som dessverre kan endre seg).

Vi beklager dette."

Lenke til kommentar

Sitter å vurderer å bytte fra 9800gx2 til 4870x2, men lurer på om det er noe vits overhode. GX2 kortet blir utrolig varmt og jeg tipper at x2 ikke er noe bedre. Noen som kjører CF med flere skjermer her og kan si noe om hvordan dette fungerer?

GX2 kortet støyer også en del, hvordan er støy nivået til x2?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Noen som kan anbefale et hovedkort som passer overens med HD 4870 og E8400? Det bør ikke koste over 1000 kr og jeg trenger ikke mange innstillingsmuligheter da jeg tviler på at jeg kommer til å klokke noe. Crossfire-støtte er ikke et must, men det skader ikke.

Vel, no har ikkje eg endå hatt første boot, men så langt er eg godt nøgd med Asus P5Q-Pro. :p

Andre må berre føle for å sei meg i mot. :)

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale et hovedkort som passer overens med HD 4870 og E8400? Det bør ikke koste over 1000 kr og jeg trenger ikke mange innstillingsmuligheter da jeg tviler på at jeg kommer til å klokke noe. Crossfire-støtte er ikke et must, men det skader ikke.

Både Asus og Gigabyte har noen fine Intel P45-baserte kort i den prisklassen :)

Lenke til kommentar

Hei, har veldig lyst til å kjøpe meg 4870X2 men det kommer jo aldri på lager. Er det like greitt å kjøpe et eller to 4870 å slenge dem i crossfire. Eneste jeg vil er å ha mest mulig ytelse i Far Cry 2 når det kommer. Får kanskje begge 4870 for 3000 kr om jeg velger det og samme med 4870X2. hva er best, vente på 4870X2 eller en eller to 4870 nå?

Lenke til kommentar
Hei, har veldig lyst til å kjøpe meg 4870X2 men det kommer jo aldri på lager. Er det like greitt å kjøpe et eller to 4870 å slenge dem i crossfire. Eneste jeg vil er å ha mest mulig ytelse i Far Cry 2 når det kommer. Får kanskje begge 4870 for 3000 kr om jeg velger det og samme med 4870X2. hva er best, vente på 4870X2 eller en eller to 4870 nå?

Kommer ann på om du vil vente eller ei. 4870x2 er littegrann bedre, men med 2 stk 4870 er leveringsklar NÅ :p

Er du sulten, kjøp nå. Er du ikkje sulten, vent...

Lenke til kommentar
Etter at man kan styre vifta på 48xx serien så har den null varmeproblemer, så og sitte å rope ut at de sliter osv. blir bare tull.

Jeg sitter med et 4870( stock kjøler) som idler på 41 og litt over på load.

Så nei...de som har problemer er de som ikke gidder å lete etter løsninger.

kloke ord... men du har vel et ok lydnivå da :p

hvor mange % kjører du vifta på?

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg har nok "trøkk" i maskina til å få fult utbytte av x2 kortet som er på veg i posten :hmm:

Noen som har synspunkter?

Sitter med en E6600 CPU, ASUS commando HK og 6GB 800MHZ DDR2 RAM

Kan jo nevne at jeg oppgraderte en råtten Hiper 580w til Corsair 1000w i samme bestilling.

Burde gå an å overklokke den setupen et stykke, hvertfall. Mulig 2.4Ghz blir NOE snaut, men går den opp på rundt 3.6 vil du ha bra utbytte, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...