Andrull Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Tror man fint kan bruke XperTool på andre skjermkort. Husker jeg gjorde det før ivhertfall. Kan nedlastes fra Gainward sine sider. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Noen som kjenner til problemet med Powercolor sitt 4870 PCS kort? Hvordan utarter dette seg i praksis ved normal spillbruk. Hvordan er sjangsene for at dette blir fikset gjennom en biosoppdatering eller noe? Planen var å bestille et slikt kort fra Komplett i morgen, men nå ble jeg usikker. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Det er alltid et eller annet tull med Powercolor. På 3870 hadde de en bra kjøler, men uten mulighet for å stille viftehastigheten. Mitt levde også bare 3mnd uklokket :!: Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 17. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Woops!! Dette hadde ikke jeg lest om.. Så.. Anbefales det å kansellere bestillingen her? Nå ja, blir det feil med det, er det jo bare å sende inn! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Expertool er et Gainward produkt og jeg har brukt det på Vista 64bit med 9800GTX, og den har funket bra i alle hastigheter hos meg. Vi snakker om 4870, ikkje noe annet vas Vi snakker om Expertool, om du ikke har forstått det enda. Det det snakkes om er "ikke" Expertool 6.4 , men Expertool 4.0 for ATI 4850/4870 som er en helt egen versjon , ikke den du har brukt , så de kan ikke sammenliknes. Det er snakk om Expertool kan kjører på 64bit eller ikke, og begge disse versjonene kjører på 64bit Vista. hva er problemet ditt da? Problemet mitt er "deg" , som kverulerer og vrir på alt folk sier. Det virker ikke som du har fått med deg at Gainward har laget en dedikert Expertool for HD-4850/HD4870 (som ikke heller kan lastes ned fra dems sider). Endret 17. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Sånn driver Sam_Oslo på med hele tiden! Han lager alltid dårlig stemning her på forumet Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Ey, Let Sammy Boy Be alone Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Lol der sa du det. Bedre å bare overklokke via radeon bios editor'n, der kan du jo sette vifte hastigheter også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Lol der sa du det. Bedre å bare overklokke via radeon bios editor'n, der kan du jo sette vifte hastigheter også. Akkurat det jeg selv har gjort (vifte profil i RBE). Idle (2D) er 47°. Så en ikke fungerende "expertool for ATI" bekymrer meg null. Men melder ifra til info for andre at den krasjer under XP 64bits. Endret 17. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Her er nyeste beta av Everest, som støtter 4870x2 temperaturer. http://www.lavalys.com:8081/beta/everestul...bd1sqxfx5vw.zip Ja Everest er det beste Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Takker Nizzen..."testeteste" Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 Vil det oppstå (f.eks.) driverproblemer hvis jeg kjører 4870X2 sammen med 3870? Nei, jeg snakker ikke om at kortene skal være i Crossfire eller på noen annen måte være koblet til hverandre. Vil det oppstå (f.eks.) driverproblemer hvis jeg kjører 4870X2 sammen med 3870? Nei, jeg snakker ikke om at kortene skal være i Crossfire eller på noen annen måte være koblet til hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 skulle gå fint det Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Sånn driver Sam_Oslo på med hele tiden! Han lager alltid dårlig stemning her på forumet Flere har fått seg en het HD4870 og klarer ikke å fikse det, men den kroniske desperasjonen har blitt så mye at de blir sure på alt og alle. Når jeg advarte mot varmeutvikling på HD4870/50, samme gjengen rottet seg sammen og nektet alt. Heiet sitt "fotaballag" blind og villedet flere til tro at alt er i orden, men samme gjengen er nå desperat for å finne en løsning på det. For hver mislykket forsøket på å fikse "ikke problemet", skaper de anda mer "hyggelig" stemning i forumet. Endret 17. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. august 2008 Rapporter Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Hvem trenger vel TV når vi har slikt kveldsdrama på nett. Endret 17. august 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Vi har ikke TV så det passer perfekt for meg! Jeg tror at HD 4850x2 kan bli en mye bedre prisytelsebombe enn 4870x2. Du ser jo fra før av hvor bra HD 4850 skalerer iforhold til HD 4870 i CrossFire! Med mindre det blir like nedprioritert som HD 3850x2 da... får håpe vi får se flere enn en utgiver! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Sånn driver Sam_Oslo på med hele tiden! Han lager alltid dårlig stemning her på forumet Flere har fått seg en het HD4870 og klarer ikke å fikse det, men den kroniske desperasjonen har blitt så mye at de blir sure på alt og alle. Når jeg advarte mot varmeutvikling på HD4870/50, samme gjengen rottet seg sammen og nektet alt. Heiet sitt "fotaballag" blind og villedet flere til tro at alt er i orden, men samme gjengen er nå desperat for å finne en løsning på det. For hver mislykket forsøket på å fikse "ikke problemet", skaper de anda mer "hyggelig" stemning i forumet. Fullstendig vås fra ende til annen sam_oslo. Ingen villedet, alle aksepterte problemet fullt ut og forsøkte å komme med konstruktive løsninger siden første test av referansedesignet til RV770 kortene, og fant mange. Du derimot holdt kun på med en "fy faen for noe dritt assa" opplegg, for du til slutt tok på deg rollen alle andre hadde fra før av som "problemløser". Så det hadde vært fint om vi slapp å høre mer løgnaktig piss om den situasjonen du har diktet opp. Forsvar deg gjerne mot personkritikk, det skal jeg ikke nekte deg, men hold deg rett ift. saken. Endret 18. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Kjøp 4870 eller 4870X2 bedre ytelse og pris går det ikke an å få. Skal skaffe 4870X2 når det kommer i butikkene nå. 2GB ramm sykt Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Sånn driver Sam_Oslo på med hele tiden! Han lager alltid dårlig stemning her på forumet Flere har fått seg en het HD4870 og klarer ikke å fikse det, men den kroniske desperasjonen har blitt så mye at de blir sure på alt og alle. Når jeg advarte mot varmeutvikling på HD4870/50, samme gjengen rottet seg sammen og nektet alt. Heiet sitt "fotaballag" blind og villedet flere til tro at alt er i orden, men samme gjengen er nå desperat for å finne en løsning på det. For hver mislykket forsøket på å fikse "ikke problemet", skaper de anda mer "hyggelig" stemning i forumet. Fullstendig vås fra ende til annen sam_oslo. Ingen villedet, alle aksepterte problemet fullt ut og forsøkte å komme med konstruktive løsninger siden første test av referansedesignet til RV770 kortene, og fant mange. Du derimot holdt kun på med en "fy faen for noe dritt assa" opplegg, for du til slutt tok på deg rollen alle andre hadde fra før av som "problemløser". Så det hadde vært fint om vi slapp å høre mer løgnaktig piss om den situasjonen du har diktet opp. Forsvar deg gjerne mot personkritikk, det skal jeg ikke nekte deg, men hold deg rett ift. saken. Vel, løgnaktig piss er noe som du har spredd rundt. Først sa du at en driver vil løse problemene med varmeutvikling på HD4870/50. Når det ikke skjedde, sa du "jevn godt og varmt" er bedre enn et kjølig system. Flere poster i denne tråden beviser at flere er på desperat jakt etter løsninger på varmeutvikling på HD4870/50, og det i seg selv er bevis på dine løgnaktig piss (hvis du har evne til å forstå det). Du bør være forsiktige med å pisse i motvind, fordi det kan fort komme tilbake til deg selv. Endret 18. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Vel, løgnaktig piss er noe som du har spredd rundt. Først sa du at en driver vil løse problemene med varmeutvikling på HD4870/50. Når det ikke skjedde, sa du "jevn godt og varmt" er bedre enn et kjølig system. Flere poster i denne tråden beviser at flere er på desperat jakt etter løsninger på varmeutvikling på HD4870/50, og det i seg selv er bevis på dine løgnaktig piss (hvis du har evne til å forstå det). Som vanlig tullprat fra ende til annen fra deg sam_oslo. La oss ta dette for ethundreogfirogtredevte gang? Shall we? Først og fremst, der du er mest forvirret: - ATI har sagt at de ønsker å kjøre kortet så stille som mulig og at varme ikke skader kortet. De forespeielt seg 50-80C, ikke jevnt over 88C som ble tilfellet pga. andre feil og mangler. Andre diskusjoner om store temperaturforandringer(30-90C) er noe vi har diskutert utfra et generellt elektroteknisk grunnlag. Deretter: - Viftestyringen hadde problemer og fungerte ikke som den skulle og bidro til økt varme. - Powerplay virket heller ikke og bidro til ennå mer idle varme. - Referansedesign kjølerne hadde dårlig goop og dårlig implementasjon som bidro til økt varme. - Powerplay har blitt fikset i driver nå, slik vi spådde helt fra start. - Viftestyringen har vært avhjulpet med XML profiler. Dette er fakta vi har diskutert helt fra start og at du snart ikke blir lei av dine faktavridninger om hva som er sagt og ikke forstår jeg virkelig ikke. Men en ting er jeg helt sikker, jeg er lei klovneriet på dette. Det jeg er i tvil om er din evne til å forstå og oppfatte noe som helst. Endret 18. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå