Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kan by på ett par utfordringer. :p

Det vil ikke bare sprenge hva enn PSU du putter i maskinene, men vil ta knekken på sikringsskapet også.

Du kan også kvitte deg med alt som heter varmeovn i huset, det kommer til å å varme opp hele huset, selv midt i norsk vinter.

No shit :p

Nja, jeg kan jo stappe inn to 1,7kW vannkjølte, eller to 1,2kW beQuiet - det burde fungere.

Sånn er det allerede, så det gjør meg og far fint lite.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha fire stk 4870x2 i en maskin :/

Det vil ikke bare sprenge hva enn PSU du putter i maskinene, men vil ta knekken på sikringsskapet også.

Du kan også kvitte deg med alt som heter varmeovn i huset, det kommer til å å varme opp hele huset, selv midt i norsk vinter.

no shit :p

sitter på min 850W atm, med begge skjermkortene mine på 95C+ konstant.

det er så forbaska varm på rommet, at det nesten er ubehagelig lol. Ovn er oppskrytt :p

Lenke til kommentar
Jeg vil ha fire stk 4870x2 i en maskin :/

no shit :p

sitter på min 850W atm, med begge skjermkortene mine på 95C+ konstant.

det er så forbaska varm på rommet, at det nesten er ubehagelig lol. Ovn er oppskrytt :p

hmm... da har du en fin grill :D

Lenke til kommentar
Har ikke holdt meg oppdatert ang hvor fleksibelt crossfire kan vær, men var det sånn at man kan kjøre et x2 sammen med ett 4870 i cf ?

Er jo litt billigere løsning i så fall en 2stk x2 for dem som bare vil ha litt mer kraft èn stk x2, spør siden jeg nettopp så en video på youtube som hevdet han gjorde det.

Og ang nvidia sitt svar mot x2, er det ikke temlig usannsynelig at de vil lansere 280gx2, tenker siden hvis de viste at det er hva de kommer til og gjøre snart så burde de jo ha ropt ut om det for og melke pr og hindre kjøp av x2 allerede, bare noe som slo meg siden det virker jo som den logiske tingen og gjør hvis man var dem.

Var forresten fryktlig mye ram du hadde i systemet ditt wheelman, tenker jeg vil ha HIS jeg med skrujern+integrert lommelykt og stilig design uten diverse bilder på. :cool:

Klør infernalsk bare av å se på kjøp knappen nå, systemet mitt trenger en skikkelig boost.

p.s hvordan får man en som i En til, altså med ett sånt lite tegn over e'en ? Skjønner hva jeg mente håper jeg. edit:glem det tullet fant ut av det jo.

Edit: hvis dette tri-fire funker, vet dere om det er blitt testet ennå, så jeg kan se skaleringen sammen med x2 ?

1. du får è over een ved å holde skift trykk på den også trykke e :p

2. alienware har en liten test med nVidia kort og ATI og et fett intervju der du ser at du tar en stresstest med 1 stykk 4070X2 :o se her: http://www.alienware.com/microsite/ati/ati...800-series.aspx

se nederst :)

3.crossfire støtter opp til 4 GPUer :) (altså 2 4870X2 eller 4 4870 :p hvis noen kommer til å trenge det :)

på den alienware siden, er det bare meg, eller lukter det litt fishy med den crysis benchmarken? 4870x2 CF, 65fps ved 1920x1200 med 4xAA? alle de testene jeg har sett så langt, har samme eller mindre fps med 0 AA

kan det være at de har løget på noen fps? :p

edit: leif

kan vel ikke ha noe med resten av utstyret: Alienware does not guarantee performance numbers. Performance will vary depending upon configuration. All performance tests run on an Alienware ALX: Intel Core 2 Extreme QX9770 @ 4.0GHz, 4GB DDR3 Memory @ 1600MHz, Dual ATI Radeon HD 4870 X2.

Lenke til kommentar
Ingen som ahr sett speil egg gpu steiker'en på youtube.

Edit: Lette etter link men fant det ikke igjen.

Se filmen hos Youtube

:w00t:

EDIT: Det skal nevnes at jeg har prøvd dette selv, og det fungerer utmerket. Jeg brukte dog et 8800GTX uten kjøler (MacGyver-mekka meg noe greier så jeg fikk satt ei stekepanne på :p)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Nice, stakkars fyr som kjøper det brukt etterpå, merker bare at når han spiller så lukter det svidd egg, og etter nærmere ettersyn finner (what the "¤%&!) masse størknet egge masse inni kortet.

Etter å ha sett videoen så tenker jeg wow, må jo sette varsels trekanter på pc'ene nå til dags. Caution: Do Not Touch.....extreme heat.....high voltage, trespassing on own responsibility !

Leif: edit såklart

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Blah, ser ut som denne error 134 ikke var harddisken allikevel, har nå fullstendig formatert, opprettet raid på nytt osv..

Men får den igjen..

Alle som har problemer med denne etter patch 2.4.3 ser ut til å kjøre AMD/ATI skjermkort, så ser ut som Blizzard virkelig har fucket det til for oss :thumbdown:

Ironisk at første gang i mitt liv at jeg kjører AMD/ATI skjermkort på den stasjonære og ikke nVIDIA, så kommer de med en så katastrofal patch som dette.. Plugget inn et gammel GeForce6800 kort jeg hadde liggende, problemet er borte.

Forklarer også hvorfor det ikke klikket på min MSI Wind (som har NØYAKTIG de samme filene som min stasjonære da jeg bare kopierte filene over)

Lenke til kommentar
Ingen som ahr sett speil egg gpu steiker'en på youtube.

Edit: Lette etter link men fant det ikke igjen.

Se filmen hos Youtube

:w00t:

EDIT: Det skal nevnes at jeg har prøvd dette selv, og det fungerer utmerket. Jeg brukte dog et 8800GTX uten kjøler (MacGyver-mekka meg noe greier så jeg fikk satt ei stekepanne på :p)

Nå har jeg aldri prøvd et 9800GX2 selv, men hvordan i alle dager kan man få nok varme fra siden av kortet? Synes det lukter forvarmet stekepanne her...

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Ok... da stikker jeg på ferie. Tilbake neste søndag.

Hadde satt pris på om dere som bestiller dere 4870x2 nevner litt om hvordan den er...om den lever opp til forventningene.

Har som nevnt tenkt å investere i ny maskin temmelig snart...og den 4870x2'ern er en temmelig sterk kandidat :yes:

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri prøvd et 9800GX2 selv, men hvordan i alle dager kan man få nok varme fra siden av kortet? Synes det lukter forvarmet stekepanne her...

Det som er spesielt med 9800 GX2 er at kjøleren sitter mellom to kort, og store deler av den varme luften går ut på siden av skjermkortet. Så om man skal steke ett egg på 9800 GX2, så er nok ikke siden noe dårlig valg nei. Kunne jo hende de også hadde senket viftehastigheten ett hakk også. bare for å få det ekstra varmt.

Men husk, det kreves vel ikke SÅ forferdelig med varme for å få eggehviten til å stive og slik vel? :)

Lenke til kommentar

Lurer på om 4870 1gb kommer att bruke allt minne? Är det noen vitts att vente på det kortet, føre spill kommer ut som bruker allt har sikkert en ny teknologi tagit øver så man behøver bytte uansett?

Om det är liten vits med 1gb tänkte jag gå før ett billigt brukt 4870 512mb kort..men då kan jag väl ha 1gb kortet i crossfire med 512mb? Det kommer väl driver så de kan brukes som Physix?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...