Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Regner med at Mist 600W også dualcore holder akkurat til 4870x2 ? :ohmy:

Ikke slik du har overklokket det! Jeg har klart å ta knekken på en 600W OCZ med en 9800GTX, fordi jeg hadde overklokket både CPU, RAM, FSB og GPU.

EDIT:

Jeg ser at du har 2 PSU, og hvis du skal bruke MIST 600w bare på CPU + GPU, da vil det gå, tror jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at Mist 600W også dualcore holder akkurat til 4870x2 ? :ohmy:

Ikke slik du har overklokket det! Jeg har klart å ta knekken på en 600W OCZ med en 9800GTX, fordi jeg hadde overklokket både CPU, RAM, FSB og GPU.

EDIT:

Jeg ser at du har 2 PSU, og hvis du skal bruke MIST 600w bare på CPU + GPU, da vil det gå, tror jeg.

Ja det er bare 2 harddisker på den også, men hørtes skummelt ut og teste det med den erfaringen du nevnte.

Får se om andre klarer å få det stabilt med 600W :)

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Herre... Synes liksom ikke det er lenge siden 500W var mer enn nok selv for de råeste oppsettene. Og nå sitter jeg jammen meg og vurderer om det ikke er like greit å kjøpe Corsair 1000W fremfor 750W først som sist. Greit nok at jeg ikke har planer om X2, men jeg gidder ikke bytte PSU på en god stund!

Er det noen som har lest noen tester av HD4870 1GB kontra 512MB? Kan prisforskjellen forsvares? Tenker da på oppløsninger rundt 1900x1200.

Lenke til kommentar

Jeg er glad gutt :) La med youtube film, med dimensjon. Og bilder Av kortet.

I got My PowerColor HD 4870 today. :D

I included the dimensions on the card aswell. I have googled after this and only got one hit (and the dimension i found wasent 100% correct). So here is the Dimensons that i measured.

Thickness: 3.5 cm / 1.37 inch

Lenght: 24 cm / 9.44 inch

Width: 9.8 cm / 3.85 inch

Hope you enjoy it.

Her er det noen bilder (4870 vs 8800 GT)

PowerColorRadeonHD4870-Front.jpg

PowerColorRadeonHD4870-Back.jpg

8800GTvsATI4870.jpg

8800GTvsATI48708.jpg

8800GTvsATI48707.jpg

8800GTvsATI48706.jpg

8800GTvsATI48705.jpg

8800GTvsATI48704.jpg

8800GTvsATI48703.jpg

8800GTvsATI48702.jpg

Venter bare nå på den nye Strømmforsyningen min! :)

Tips til første post. Legg med dimensjonene på kortene. Det er nok mange som har intresse i å vite hvor store kortene er før de kjøper dem :)

Endret av BloodSpiller
Lenke til kommentar
Pcutstyr.no har 10+ powercolor 4870x2 på lager!!!

Kjøpte et med en gang, men får ikke til å slette den gamle orderen min på et Sapphire kort.

Vet du om du fikk kortet? Mektig irriterende å se dette en liten stund etterpå :(

Har bare fått en ordrebekreftelse. Må sikkert vente til mandag for å se om det blir sendt. Krysser fingrene :ph34r:

Lenke til kommentar
Driver henter du her

Jeg har nå bedre erfaringer med disse

EDIT:

Dukket visst opp en ny build av 8.8BETA driverne på ASUS sine FTP-sider i går, men de ble visst fjernet igjen med engang (?)

Lager MSI egne drivere?

Nei, men de er en av få som har en offisiell link til Catalyst 8.8BETA build 8.526 driveren liggende ute

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg tok meg en nærmere titt på 8.52.6 driveren som ligger på MSI sine nettsider (kjørte fra før av v8.52.2selv)

Det som er litt merkelig er at Catalyst pakken til MSI inneholder en ELDRE Catalyst Control Center versjon enn hva 8.8BETA v8.52.2 pakka mi gjorde (?)

Pluss at den manglet ATI AVIVO?

Og sist men ikke minst, driver 8.52.6 støttes KUN av HD4870X2.

Så jeg har nå brukt litt tid på å sette sammen min egen pakke, hvor jeg har modifisert den nye driveren til å støtte så godt som samtlige (selv vedlig gamle) AMD/ATI skjermkort, jeg har gjort slik at AVIVO og siste utgave av Catalyst Control Center følger med!

Driver å laster opp nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...