Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Målet mitt er 4,0 stabilt med min q6600 G0 som forøvrig er dritgod...bare for å skryte litt. Men er enig i at å kjøre den på 2,4 blir lite og de nyeste skjermkortene er glad i høy fart på cpuene. Tenkte på å gå over til E8500\8600, men min klokker såpass bra at det ikke hadde vært noe poeng=) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hva synes dere om at ATI har bestemt seg for å deaktivere "side port memory" på HD4870X2 få dager før lanseringen? Hvis jeg har forstått det riktige, "side port memory" har blitt fullstendig implementert på hardware nivå og er klar til bruk,, men foreløpig er deaktivert på software/driver nivå. Jeg synes at hele lukter litt "rart", fordi ATI hadde lagt inn veldige mye PR og prestisje i dette, men plutselig gikk fra den. Alle pratet om den "nye intern koblingen" og forventet at det skulle føre til store ytelsesøkinger, men det endelige produktet ble "bare" som 2 stk. 4870 i Crossfire. Jeg har en mistanke at ATI har gjemt dette bort for å overraske Nvidia, og kommer til å aktivere den samtidig med Nvidia's neste kort. Hva synes dere om det? Endret 14. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 R700 launch Belgrade: Side port memory is hidden AMD has a secret weapon called side port memory. We wrote about it before and it's the memory that will up the internal chip bandwidth from 6.8 to 22GB/s. This is not enabled at launch but it will be at later date. A cool manager called Ian McNaughton said to the world that this performance will only be visible at synthetic benchmarks and not in games. AMD also showed a demo where Radeon HD 4870 X2 beats Geforce 280 GTX OC edition in Call of Duty, 3D Vantage and Lost planet by more than 10 to 20 percent. With two Radeon HD 4870 X2 can get you slightly above 30FPS in Crysis while two Nvidia Geforce GTX 280 gets you roughly 10 to 11 FPS. This is quite an achievement. The only bad point is that Radeon HD 4870 X2 is more expensive than GTX 280. http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...1&Itemid=65 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Hvis det stemmer så er det ren PR...altså fremdeles er de konge..Nvidia kommer med et kort som kanskje begynner å presse litt og så åpner de "side port memory" på 4870x2 og vips så yter det litt bedre. Jeg liker det ihvertfall ikke, for vi taper på det. ¨Man vet jo ikke hvor mye, men uansett............ Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 om går får lang tid før amd opner det, vil altid noen andre gjøre Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) R700 launch Belgrade: Side port memory is hidden AMD has a secret weapon called side port memory. We wrote about it before and it's the memory that will up the internal chip bandwidth from 6.8 to 22GB/s. This is not enabled at launch but it will be at later date. A cool manager called Ian McNaughton said to the world that this performance will only be visible at synthetic benchmarks and not in games. AMD also showed a demo where Radeon HD 4870 X2 beats Geforce 280 GTX OC edition in Call of Duty, 3D Vantage and Lost planet by more than 10 to 20 percent. With two Radeon HD 4870 X2 can get you slightly above 30FPS in Crysis while two Nvidia Geforce GTX 280 gets you roughly 10 to 11 FPS. This is quite an achievement. The only bad point is that Radeon HD 4870 X2 is more expensive than GTX 280. http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...1&Itemid=65 Jeg leste denne også, og den har mange viktige poeng. Mine mistanker ble sterkere da jeg leste dette tidligere idag . Endret 14. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 6.8 to 22GB/s.er betydelig O.o Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Det er vel ikke rart at de venter med dette til nVidia har lansert sine "neste" kort for å spare på "trumf" som man sier i kortspill. Ved å vente unngår de at nvidia engineers kan dissikere dette med sideport og utnytte kunnskapen om dette i sine egne nære kommende lanseringer. Lenke til kommentar
hamtidamti Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 et lite spm. kommer jeg til og få noen problemer vis jeg kjører et 4870x2 på mitt 780i sli hk? eller skal jeg holde meg til nvidia? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Sideport høres noe "oppskrytt" ut. Blir som å si at PCI-E 2.0 skal revolusjonere, eller at det er en nøkkelfunksjon. Det hjelper litt på ytelse i visse applikasjoner/situasjoner, og blir litt større etterhvert som vi får kraftigere skjermkort. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 R700 launch Belgrade: Side port memory is hidden AMD has a secret weapon called side port memory. We wrote about it before and it's the memory that will up the internal chip bandwidth from 6.8 to 22GB/s. This is not enabled at launch but it will be at later date. A cool manager called Ian McNaughton said to the world that this performance will only be visible at synthetic benchmarks and not in games. AMD also showed a demo where Radeon HD 4870 X2 beats Geforce 280 GTX OC edition in Call of Duty, 3D Vantage and Lost planet by more than 10 to 20 percent. With two Radeon HD 4870 X2 can get you slightly above 30FPS in Crysis while two Nvidia Geforce GTX 280 gets you roughly 10 to 11 FPS. This is quite an achievement. The only bad point is that Radeon HD 4870 X2 is more expensive than GTX 280. http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...1&Itemid=65 Leste også dette her, bare syntetisk hmm hva er da vitsen tenkte jeg, men fikk noen mistanker da om at kanskje det er mer enn de viser til hehe, håper det. Btw for noen helt ut på gjorde blåste fps de nevener der, fra hva slags verden dimensjon får 280 sli bare 10-11 fps ! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Trodde mye av poenget med SidePort skulle være å få bra skalering selv i "nVIDIA brandet spill? (Som logisk nok har temmelig ræva crossfire skalering etter at nVIDIA har vært ute med lommeboka, ref Assassin's Creed) Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 et lite spm. kommer jeg til og få noen problemer vis jeg kjører et 4870x2 på mitt 780i sli hk? eller skal jeg holde meg til nvidia? ja du kan fin kjøre 1x 4870x2 på sli hk Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Btw for noen helt ut på gjorde blåste fps de nevener der, fra hva slags verden dimensjon får 280 sli bare 10-11 fps ! Kanskje en 2560x1600 og 16xAA elns? XD Ikke vet jeg hva de har røyka. Endret 14. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Trodde mye av poenget med SidePort skulle være å få bra skalering selv i "nVIDIA brandet spill? (Som logisk nok har temmelig ræva crossfire skalering etter at nVIDIA har vært ute med lommeboka, ref Assassin's Creed) The Way it’s meant to be p(l)ayed Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Tvert i mot, sideport er en kjempefin ting for oss som liker ideen med å ha bra grafikk ytelse integrert på hovedkortet. De tester jeg har lest så øker dette ytelsen med god margin 10-30%. Og i dette ytelses-sjiktet teller hver prosent betraktelig. Lenke til kommentar
CrossfireX Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe en eller to stk 4870X2. Men er det egentlig en gigantisk "overkill" mtp at jeg bare har en 1920x1200 skjerm (Samsung Syncmaster T260 25,5")? Har to ledige PCI Express 2.0x16 slots så slik sett så skulle det være gret mtp maksimal ytelse i et CrossfireX-oppsett. Men det er vel kanskje bare i Crysis at jeg kan komme i nærheten av å få utnyttet potensiale i 2 stk 4870X2. Innspill og synspunkter mottas med takk! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg (personlig) hadde gått for 1x HD4870X2, det å kjøre 2x HD4870X2 skaper vell microstuttering? Og som du selv nevner så er det vell utelukkende i Crysis egentlig hvor du vil få noe utbytte av det, spill som ikke har spesielt god crossfire støtte, har jo så godt som ingen CrossfireX støtte, og spill som skalerer godt med 4x GPU-er gir deg så god ytelse med 1x HD4870X2 at det blir fullstendig overkill.. Hadde heller brukt pengene på noe annet, eller spart de til neste generasjon eller noe, du får mer igjen for det vil jeg tro. EDIT: Du kan jo eventuelt skaffe et GeForce kort ved siden av for fysikk (PhysX)? Det er vell mulig å ha 1x 9800GT for utelukkende PhysX, og 1x HD4870X2 som skjermkort, er det ikke det? Trenger vell ikke noe kraftigere enn 9800GT til PhysX, det blir vell bare tull? Endret 14. august 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Ennå går det ikke å bruke Ati-kort, men det blir vist jobbet med på den ene eller andre kanten etter det jeg har lest=) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe en eller to stk 4870X2. Men er det egentlig en gigantisk "overkill" mtp at jeg bare har en 1920x1200 skjerm (Samsung Syncmaster T260 25,5")? Har to ledige PCI Express 2.0x16 slots så slik sett så skulle det være gret mtp maksimal ytelse i et CrossfireX-oppsett. Men det er vel kanskje bare i Crysis at jeg kan komme i nærheten av å få utnyttet potensiale i 2 stk 4870X2. Innspill og synspunkter mottas med takk! Annndtech konkludere med at hvis du kjører 2560x1600 (30"), da kan du gå for 2 x 4870X2, ellers ville det være bortkastet penger i lavere oppløsning. "It is very important to note that 4-way CrossFire was not the fastest solution at lower than 2560x1600 in as many cases. This is generally because there is more overhead associated with 4-way CrossFire which can become the major bottle neck in performance at lower resolution. It isn't that the 4870 X2 in CrossFire is unplayable at lower resolutions, it's just a waste of money. " _ Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå