Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

ramguy: som 6800 ultra golden sample, synes jeg da.

Jeg synes i det store og det hele amd har ett veldig bra oppsett nå.

Jeg liker ideen med å ha samme komponenter fra samme produsent, om vi kan si det slik, på det meste. Optimalisering.

Personlig ble jeg forelska i ati driveren da jeg testet den på onboard grafikk på x1250, det var en fryd å stille inn på ting, og var faktisk det som først fikk meg til å se etter hva slags skjermkort ati hadde, og det førte da til 4850 kortet, som jeg har overklokket 12% på gpu/minne og stilt inn til lydløst vifte innstillinger via radeon bios editor.

Nå gleder jeg meg til 45nm amd cpu, 40nm ati skjermkort, og hva nå enn nm'rn blir på nye amd hovedkortene med ddr3 på nyåret.

Si 40+45+40/3 så blir det 41,666667 som jeg runder av til 42.

Sier ikke mer.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mitt 4870 kort i posten nå, og har fått installert det. Men når jeg starter opp får jeg svart skjerm. Har en Hiper 550W strømforsyning, 2 GB ram og Conroe E6600 (2 kjerner). Har prøvd med 1 seks pin og en fem pin i samtidig, men funker ikke. Er PSUen for dårlig?

Lenke til kommentar
Fikk mitt 4870 kort i posten nå, og har fått installert det. Men når jeg starter opp får jeg svart skjerm. Har en Hiper 550W strømforsyning, 2 GB ram og Conroe E6600 (2 kjerner). Har prøvd med 1 seks pin og en fem pin i samtidig, men funker ikke. Er PSUen for dårlig?

Jeg forstår ikke helt, 1 6pin og 1 5pin? Du må bruke 2 6pin på skjermkortet for å få det til å kjøre...

Lenke til kommentar

Har testet med vga ja. Med 5 pin så mener jeg en en kontakt med samme form som en 6 pin, bare at den kun har 5 metallkontakter inni, og altså med ett tomt hull. Med mitt kort fulgte det bare med én 5 pin, så synes det høres rart ut ...

Vifta på kortet går, men veldig sakte.

Endret av Micern
Lenke til kommentar

Nei, nei . Det er en 6-pin PCI-E adapter, men den ene av dem er altså tom. Dette er helt normalt, og er det alle slike adaptere er. Har man et slikt adapter selv, så er det bare å studere det litt mer nøye, og så vil du se at den siste pinnen er ledig.

(gjelder kun adaptere)

Ser att 4870x2 yter litt bedre än 2 styck 4870 i Crysis...men i Call of duty 4 og Comp. of heroes mer eller mindre likt..men är single 4870 kortare i längen än 4870x2?

Jepp.

Har ikke lengden til 4870 i hodet, men 4870X2 er ca. 27cm langt, rundt det samme som f.eks 3870X2, 9800GX2, GTX 280 og 8800GTX.

Og jeg kan tydelig se at HD 4870 er "betydelig" kortere enn 9800 GX2, GTX 280 og 8800 GTX.

Tipper det er snakk om ca 2-3 cm kortere. Altså en 24-25cm langt.

Lenke til kommentar
ja den vil pass fin til 1x 4870x2 (har den selv)

Men den vil ikke passe til to fordi???

Ikke at jeg tror det blir særlig aktuelt med det første... i allefall ikke hvis jeg skal i det hele tatt stole på testene av 4870x2 kortet... har 22", maks 1600+1050 oppløsning.

Edit: Takk for raskt svar forresten :yes:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...