perien Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Tror dere at prisen vil gå ned på 4870x2 innen 2 uker? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=148059 ps har for 3924 kr prisen går garantert ned med 400/500 kr hvorfor? flere butikker og flere produsenter får ut kortene lagt til flere tester på roundup i signaturen min Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Komplett tar 379x,- Men Pcutstyr er de eneste som har "sikker" levering 19/8 så langt. Lenke til kommentar
perien Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Hva er egentlig forskjellen på kortene fra MSI, Sapphire, Gigabyte, Asus og PowerColor? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Merkelappene, som alltid på referansedesign utgaver. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Går det ikke også i medfølgende utstyr? Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Komplett tar 379x,- Men Pcutstyr er de eneste som har "sikker" levering 19/8 så langt. Pcutstyr speiler Kompletts lager, så Komplett og Pcutstyr får nok disse inn samtidig. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 da er en splitter ny PC bestillt, med 2stk 4870X2 gleder meg SYKT til jeg får den Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 da er en splitter ny PC bestillt, med 2stk 4870X2 gleder meg SYKT til jeg får den Såpass jah, Quadfire er ikke dårlig. Håper prisen synker til 3000, litt over, kjapt. Nok en ønsketenking Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) 4870x2 CFX gir nesten ingen mening i 2560x1600 engang!! http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-48...iew-crossfire/1 Radeon HD 4870 X2 (R700) Crossfire 740 Watt. Full load på systemet i guru3d testen. Det vil si at med mitt system og 2 stk 4870x2 er jeg over 1000w ved load Lykke til å få en stille pc da Endret 12. august 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Jeg er mest spent på hva som vil gi best "bang for buck" i highend og mest ytelse per watt i alle situasjoner. Det kortet er det jeg kommer til å velge. Komplett tar 379x,- Men Pcutstyr er de eneste som har "sikker" levering 19/8 så langt. Pcutstyr speiler Kompletts lager, så Komplett og Pcutstyr får nok disse inn samtidig. Det er korrekt at Pcutstyr eies av Komplett og dermed speiler Noreks lager. Men jeg har nå alikevel opplevd at Pcutstyr har varer Komplett ikke har. Muligens et bevisst skille for ikke å være for like. Endret 12. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) noen andre buttiker en komplett så selger asus 4870x2? Endret 12. august 2008 av Agrop Lenke til kommentar
Rakken Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Viser til et spørsmål jeg la ut i en annen tråd tidligere. Spør her siden det virker som om diskusjonen mellom nvidia og ati går sin gang. link til posten min: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11774722 Noen som vet? har et 3870x2 jeg liker veldig godt, og det hadde vert knall om jeg kunne blande med et 4870-kort. Lenke til kommentar
perien Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Hva er egentlig forskjellen på kortene fra MSI, Sapphire, Gigabyte, Asus og PowerColor? Går det ikke også i medfølgende utstyr? Er det noen av de som er kjent for dårlig service? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Viser til et spørsmål jeg la ut i en annen tråd tidligere. Spør her siden det virker som om diskusjonen mellom nvidia og ati går sin gang. link til posten min: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11774722 Noen som vet? har et 3870x2 jeg liker veldig godt, og det hadde vert knall om jeg kunne blande med et 4870-kort. Det går ikke=( Var snakk om det i starten, men det var ikke sånn alikevel...desverre. Lenke til kommentar
Rakken Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Æsj Da blir det lagt på is litt til fram til jeg får bestemt meg Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Det er korrekt at Pcutstyr eies av Komplett og dermed speiler Noreks lager. Men jeg har nå alikevel opplevd at Pcutstyr har varer Komplett ikke har. Muligens et bevisst skille for ikke å være for like. Meg bekjent eies ikke Pcutstyr av Komplett, men av Tvete-gruppen. Det er nå så. Hvis du sammenligner X2-sortimentet til Pcutstyr og Komplett, vil du se at det er helt likt. Legg også merke til at de bekreftede datoene er helt like. Jeg finner det svært tvilsomt at Pcutstyr importerer disse selv da Komplett har distribuert de fleste av disse merkene i en årrekke. Men men, nå sporer vi av her. Jeg bruker Pcutstyr flittig selv, og vil helt sikkert bruke dem igjen når X2-kortet skal i hus. Betraktelig billigere en Komplett her! Endret 12. august 2008 av Pennywise Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Hva er egentlig forskjellen på kortene fra MSI, Sapphire, Gigabyte, Asus og PowerColor? Går det ikke også i medfølgende utstyr? Er det noen av de som er kjent for dårlig service? Spørsmålet er om dette har noe å si i Norge? I Norge mottar vi service/reklamasjon gjennom utsalgssted, mao nettbutikken du bestiller dem i. I så måte er vi heldige. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 Det som er litt morsomt er jo at HD4870X2 faktisk i de fleste tilfeller slår 2x GTX280 i SLi, så nå er jo virkelig nVIDIA ute på viddene. Nå har de verken kortet som yter best, de har ikke kortet til best pris/ytelse, så hva har de egentlig nå? Syntes også Catalyst kontrollsenteret overgår nVIDIA kontrollpanel, for ikke å snakke om at AMD/ATI ser ut til å gjøre god progresjon med driverne sine, mens den siste 177.xx serien til nVIDIA gav meg en god del flere bluescreen's enn jeg foretrekker. Og siden prisforskjellen på GTX280 og HD4870X2 er såpass liten, og vil bli mindre så er jo GTX280 mer eller mindre begravet bare der, selv folk med nForce brikkesett gjør jo nærmest et bedre kjøp ved å anskaffe HD4870X2 fremfor 2x GTX280 i SLi, og 3x GTX280 er jo temmelig meningsløst, for ikke å snakke om beskjeden skalering.. Når det gjelder gode kort til pris/ytelse så er jo da også HD4870X2 det beste High-End kortet, du får jo ikke noe bedre til 3'500kroner, du har GTX280 til bittelitt mindre, men yter såpass mange prosent dårligere at den høyere prisen veier opp for HD4870X2. Har du råd til GTX280, så har du gjerne råd til HD4870X2, har du ikke råd til noen av dem så er jo HD4870 og HD4850 nokså overlegene i sine klasser, for ikke å nevne hvor himla godt de overklokker selv med standard kjøling som gjør de enda mer attraktive, dette gjelder vell forsåvidt også HD4870X2 vil jeg tro? Skal du ha et enda billigere skjermkort enn HD4850 så er det ikke noen "gaming" maskin du er ute etter, og da er jo HD3xxx serien det beste valget med tanke på bedre video/filmavspilling osv.. Syntes også 2x HD4870 i Crossfire imponerer veldig, det er jo gjerne bedre enn 2x GTX280 i SLi det også.. For meg ser crossfire ut til å rett og slett skalere bedre enn SLi, eneste er jo at så mange spill er endel av nVIDIA sin "The way it's meant to be played" og det resulterer fort i dårlig crossfire støtte (tilfeldig? neppe..) Med HD4870X2 derimot ser dette ut til å ikke lengre være noe større problem, den nye interconnecten ser ut til å gjøre jobben sin så til de grader! Microsuttering er jo minimal nå også! Og sist men ikke minst, du slipper problematiske nForce-kort om du ønsker å kjøre flere skjermkort for å få god nok ytelse, nå trenger du faktisk ikke crossfire eller sli støtte, for du skal ha temmelig sære behov om du trenger mer ytelse enn det HD4870X2 kan gi deg Uansett så er jo crossfire og 2x HD4870 / HD4850 et langt bedre valg enn noe SLi-oppsett uansett, så ting ser ikke så alt for lyst ut for nVIDIA nå? Ender vell med at de presser ut et eller annet blodtrimmet kort, som koker og knapt er stabilt, som du hvert fall kan glemme å klokke noe lengre selv som yter omlag det samme som HD4870X2, kanskje 5% bedre for så å prise det godt over 4'000kroner? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. august 2008 Rapporter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Meg bekjent eies ikke Pcutstyr av Komplett, men av Tvete-gruppen.Det er jeg fullstendig klar over. Hvis du sammenligner X2-sortimentet til Pcutstyr og Komplett, vil du se at det er helt likt. Legg også merke til at de bekreftede datoene er helt like. Jeg finner det svært tvilsomt at Pcutstyr importerer disse selv da Komplett har distribuert de fleste av disse merkene i en årrekke.X2 sortiment? Det er vel enten at alt er identisk eller at det finnes unntak. Endret 12. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå