Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La inn en PhysX-driver som jegl este i noen forumet funket på ATI-kortene.....jeg la de inn, men som det sto i forumet så blir det stående No Acceleration...men demoene funker helt fint=)

Så betyr det at det funker?

Her er linken til drivern: http://www.toomanydownloads.com/index.php?...3&Itemid=54

This latest driver from nvidia allows ati owners to have physx run by the cpu which is clear where you can play the demos which is not available in previous version as 8.06.12 you can download from here (49.3mb)

Prøv den og la oss høre=)

Gpu-loaden går ihvertfall opp og hvis det ikke hadde funket så hadde vel ikke demoene gjort det heller...eller?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
har noen sett priser av 4850x2?

Jeg tror det sliter med å få ut det de skulle pga. gddr5-minnet :hmm:

Det antydes retail pris på 400$ for HD-4850x2.

Med 549$ for 4870x2 vil det si ca. 73% av prisen til denne.

Med kr.3750,- i regnestykket for 4870x2 vil 4850x2 da ligge rundt 2750,-

Edit:

Med 4870x2 baserte priser mellom 3500-3800 og 73%

vil vi antagelig se 4850x2 ligge et sted mellom: 2550,- til 2750,-

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Litt off-topic, men hvordan vil 4870x2 oppføre seg sammen med 3GB systemram og XP 32-bit? Syntes å høre snakk om at 4870x2 har 2GB, men at det egentlig bare blir 1GB eller noe..?

Der ER 2gb ram i et 4870, men kun 1GB per kjerne, et problem som du kommer til å komme over med ditt 32-bit system, er at skjermkortet ditt spiser opp en del av RAM plassen, slik at du bare vil kunne kjøre 2GB ram i tilleg til skjermkortet.

Edit: Og nå har endelig første 4870X2 kortet dukket opp i prisguiden :)

Endret av leo123
Lenke til kommentar
La inn en PhysX-driver som jegl este i noen forumet funket på ATI-kortene.....jeg la de inn, men som det sto i forumet så blir det stående No Acceleration...men demoene funker helt fint=)

Så betyr det at det funker?

Her er linken til drivern: http://www.toomanydownloads.com/index.php?...3&Itemid=54

This latest driver from nvidia allows ati owners to have physx run by the cpu which is clear where you can play the demos which is not available in previous version as 8.06.12 you can download from here (49.3mb)

Prøv den og la oss høre=)

Gpu-loaden går ihvertfall opp og hvis det ikke hadde funket så hadde vel ikke demoene gjort det heller...eller?

Nei, den funker ikke. Funker den står det "Radeon physics" ca.

Støtten ble forøvrig kun gitt ut til 3850 og 3870 som jeg kan huske.

Firmaet fikk ikke nok informasjon om 48xx-serien av AMD/ATi til å lage støtte for den også.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg den drivern sammen med UT3 pakken( der du får med det karte osv.)..valgte fysikk i menyen til UT3.

Og det funket=)

Men anbefaler ikke å spille med alt på maks for det hakket med 4870, men mye bedre fysikk..JA

Men det kan godt hende det funker uansett, jeg prøvde ikke kartet der før jeg la inn PhysX-driver.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt PC deler for å bygges. Må nok benytte meg av 14 dagers angrefrist på grafikkkortet :p Hvordan funker det? Kan man levere tilbake skjermkortet for det om det er brukt litt, men i full stand?

Hvilken produsent anbefales egentlig? (MSI, PowerColor osv)

Endret av perien
Lenke til kommentar
Der ER 2gb ram i et 4870, men kun 1GB per kjerne, et problem som du kommer til å komme over med ditt 32-bit system, er at skjermkortet ditt spiser opp en del av RAM plassen, slik at du bare vil kunne kjøre 2GB ram i tilleg til skjermkortet.

Var det jeg var redd for ja.. Hadde et lite håp om at det kanskje ble oppdaget 1GB på 4870x2-kortet i xp x86, men da får jeg prøve å få tak i xp 64-bit. eller bite i det sure eplet å kjøre vista. :(

Lenke til kommentar
Eller du laster ned Server 2008 som er gratis i 280 dager så slipper du å kjøpe Vista=)

hmm.. jo, men blir nok xp 64. vil ha noe som jeg kan ha så lenge jeg vil! og er ikke noe styr å kjøpe vista, men etter mange forsøk på å venne meg til det, så liker jeg det ennå ikke! :(

Lenke til kommentar
De reviewene jeg har sett på foreløpig (Guru3D og Anandtech) viser at interconnecten antakeligvis var litt for mye oppskrytt :(

Men antakeligvis kan drivere gjøre litt med ytelsen på HD 4870x2, me stort sett yter 2x HD 4870 512MB GDDR5 i CrossFire like bra.

Ryktes at SidePorten enda ikke er enablet.

Regner med det blir en del forbedringer i drivere framover. :)

Lenke til kommentar
Ryktes at SidePorten enda ikke er enablet.

Regner med det blir en del forbedringer i drivere framover. :)

hadde vært litt tøft. ATI slipper disse kortene, nVidia kommer med et kort som yter øøørlitte granne mer, og ATI slipper en driver som gjør at ATI knuser nVidia igjen! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...