Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen som har gått fra nVidia til ATI sine kort nå i dag fortele meg hvordan ytelsen er i forhold til hverandre.

Jeg byttet fra ATI til nVidia for noen år siden, å ble stortsett fornøyd da. :) Men, det frister litt å gå tilbake til ATI nå som HD kortene har en forholdsvis grei pris.

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Kan noen som har gått fra nVidia til ATI sine kort fortele meg hvordan ytelsen er i forhold til hverandre.

Jeg byttet fra ATI til nVidia for noen år siden, å ble stortsett fornøyd da. :) Men, det frister litt å gå tilbake til ATI nå som HD kortene har en forholdsvis grei pris.

HD 4870 er absolutt å vurdere dersom du vil øke ytelsen et hakk fra 8800GTX :)

Lenke til kommentar
Kan noen som har gått fra nVidia til ATI sine kort nå i dag fortele meg hvordan ytelsen er i forhold til hverandre.

Jeg har nVidia 9800gx2, ATI 3870x2 og 2 stk 4870. Er en grunn for at jeg bruker 2stk 4870 i crossfire :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på HD 4870 ja :) Tenkte å kjøre crossfire, det hadde blitt digg. Men, generelt er jeg fornøyd med 8800GTX etter jeg klokket det å ikke minst skaffet meg nytt kabinett med mye bedre kjøling :)

Antec Nine Hundred anbefalt på det varmeste, men pcen blir det motsatte :)

Da får vi se hva jeg kommer frem til, oppgraderer sikkert hele PCen til slutt :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde 8800gts320 før, trodde seriøst ikke at jeg ville få SÅ mye bedre ytelse med 4870, men der tok jeg feil. Bedre kvalitet på videoavspilling ble det også ;)

Lenke til kommentar
Phø :grin2: Jeg storkoser meg med HD4870! Eneste jeg kunne tenkt meg HD4870x2 i var Crysis, men det ser ikke ut til å gi noe spesiell økning fra CrossFire HD4870 der...

Mener du at angrerett perioden din er over? HD4870 yter bra, men med en slik pris (£ 306.99. ) og denne overlegne ytelsen, blir det litt vanskelig å være helt fornøyd med HD4870. Det er nok litt etter smak og behag, 4870 kan være grei for noen også, men jeg ville ha gått for HD4870X2.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Phø :grin2: Jeg storkoser meg med HD4870! Eneste jeg kunne tenkt meg HD4870x2 i var Crysis, men det ser ikke ut til å gi noe spesiell økning fra CrossFire HD4870 der...

Mener du at angrerett perioden din er over? HD4870 yter bra, men med en slik pris (£ 306.99. ) og denne overlegne ytelsen, blir det litt vanskelig å være helt fornøyd med HD4870. Det er nok litt etter smak og behag, 4870 kan være grei for noen også.

Jeg vil da ikke tro angreretten er ute enda, men jeg er ikke interresert i å vite det heller :p HD4870 er absolutt ikke noe dårlig valg dersom man kjører etter budjsett, noe andre kanskje ikke gjør.

Men det frister selvfølgelig å kjøre X2. Men hvis det skal bli noe kjøp her i huset blir det nok enda et HD4870 så får jeg ihvertfall nesten smaken av X2 ytelse :p

EDIT: HVis det skulle ha seg slik at jeg vant i lotto (4000kr) ville jeg få noe ut av å kjøre HD4870x2 + HD4870? Hva skjer med interconnect løsningen og vil det da bli nøyaktig samme som 3x HD4870? 1GB vs 512MB?

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

2 X HD4870x2 skriker for varmkjøling, særlig hvis ATI skal gjenta samme tabben ... som det er best å ikke nevne det i denne tråden!

Jeg vurdere vannkjøling sterkt også, men utelukker ikke at vi kan få flere HD4870X2 med vannkjøling allerede ved lansering eller kort tid etter. Fordi flere nyheter antyder at selskaper står mye friere for å velge sine egne løsninger på HD4870X2 enn det som ATI har tillatt for HD4870. Jeg håper at det kommer en hel pakkeløsning med 2 X 4870x2 med drevmontert pumpe. Slike pakker finnes allerede for andre kort og da er det lov å håpe.

Lenke til kommentar

Mener du at angrerett perioden din er over? HD4870 yter bra, men med en slik pris (£ 306.99. ) og denne overlegne ytelsen, blir det litt vanskelig å være helt fornøyd med HD4870. Det er nok litt etter smak og behag, 4870 kan være grei for noen også, men jeg ville ha gått for HD4870X2.

Nei tror jeg, jeg angrer ikke et sekund...hvis man ikke har råd til de ekstra 1500 så har man det ikke.

Og det kommer til å koste mer enn 3100 i Norge( fort omregnet ) tenker jeg.

Er bare å vente på de brukte 4870 nå, men jeg venter fremdeles på 4850x2=)

4870x2 hadde blitt overkill også hos meg siden jeg spiller på 1200x1024.........

ser det er bare Asus,Gigabyte og Msi som har 3 år, VisionTek har livstid. Og resten har enten 1 eller 2 år...noe jeg syns er for dårlig..

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...