Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror 3500kr for de billigste er en grei pris å anta. :)

Kanskje synke ned mot 3000 kr etter en stund, men tror nok ikke den dropper så altfor raskt.

Den baserer seg på to HD 4870, og vil nok droppe like raskt i pris.

Med tanke på at den da blir det beste skjermkortet, så kan det nok ta litt tid før Nvidia kommer med et svar som får ATI til å senke prisen.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Theck1: Du er nok ikke den eneste som lurer på det med lyd, men slik som jeg forstår det så er det hovedkortet/lydkortet som står for lyden, og så går lyden gjennom PCI porten inn i skjermkortet og ut HDMI kontakten.

Hvis noen mener at dette er feil, så rett meg gjerne :)

Lenke til kommentar
Oi. Kjem det til å synke i pris, tru?

Jeg tipper at den begynner på 3500 ved lansering, og vil synke under 3000 etter par uker. Men dette kan variere litt avhengig av hvordan Nvidia klarer å levere et billig og bra kort.

Flere rykter antyder at Nvidia har planer for å ta opp kampen, og kommer til å lansere et nytt kort ganske umiddelbart. Prisen på HD4870X2 vil være direkte avhengig av pris og ytelse av dette kortet (GTX 280+/x2/?? eller hva de måtte finne på). Det blir spennende å se hvordan denne historiske konkurransen vil bidra til bedre og billigere GPU for oss alle.

Lenke til kommentar
Theck1: Du er nok ikke den eneste som lurer på det med lyd, men slik som jeg forstår det så er det hovedkortet/lydkortet som står for lyden, og så går lyden gjennom PCI porten inn i skjermkortet og ut HDMI kontakten.

Takk for svar :) Får google videre og vente på at folk får seg det og tester.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Får google videre og vente på at folk får seg det og tester.

ATI har egen HD lydkontroller integrert på grafikk kortet , man trenger således ikke "lyd på hovedkortet" til motsetning fra nvidias gfx kort.

Lenke til kommentar
ATI har egen HD lydkontroller integrert på grafikk kortet , man trenger således ikke "lyd på hovedkortet" til motsetning fra nvidias gfx kort.

Allright! Så støtter lydkontrolleren Dolby TrueHD og sender det som lossless lyd over dvi til hdmi eller sender den all info rett til reciever slik at reciever dekoder?

Interessert i mer detaljert info om hva som støttes av lydformater, og gjerne hvordan det foregår.

Lenke til kommentar

Har fått 4970 kortet mitt nå, men har ikke fått den strømforsyninga jeg har bestilt.

Er det farlig å ikke sette inn de 2 strømkontaktene som jeg skal sette inn på skjermkortet? Har kanskje 1 slik utgang på min 400W nåværende strømforsyning.

Trenger svar ASAP.. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...