Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Gode nyheter for Crysis spillere:

Ny 8.8beta drivere gir 2FPS bedre på High 1680x1050 :)

8.7 = 34.32FPS

8.8b = 36.30FPS

Jeg får 34 fps på samme instillinger og oppløsning med mitt 2 år gamle 8800GTX kort. Ikke bra Ati, ikke bra :no::no:

Men så har du også en mye raskere CPU for Crysis. Jeg får 28FPS med 8800GTX og E6600. På GPU siden tester også denne default flyby testen hovedsaklig texture ytelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8.7 = 34.32FPS

8.8b = 36.30FPS

Jeg får 34 fps på samme instillinger og oppløsning med mitt 2 år gamle 8800GTX kort. Ikke bra Ati, ikke bra :no::no:

Men så har du også en mye raskere CPU for Crysis. Jeg får 28FPS med 8800GTX og E6600. På GPU siden tester også denne default flyby testen hovedsaklig texture ytelsen.

Det er ingen tvil at HD4870 yter mye bedre enn 8800GTX uansett CPU, eller andre oppsett.

Lenke til kommentar

8.7 = 34.32FPS

8.8b = 36.30FPS

Hey slapp av nVidia folks! alle vet at HD 4870 er mye bedre enn både 8800GT og GTX. Jeg sa jo at jeg fikk 40.66FPS men mer overklokk på CPU og ram + GPU. Hadde jeg ikke klokket gpu ville jeg fått 39.xx FPS noe som er veldig konfortablet å spille med. Det va CPU (ram?) som var mest flaskehals ved kun 2.8GHz... derfor kun 36fps...

EDIT: ser andre kom meg i forkjøpet...

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny PC, burde jeg vente til 4870X2 kommer, i stedet for å gå for 4870? Hva blir prisforskjellen?

Du bør uansett velge til 4870X2 har kommet før du kjøper GPU.

Helt enig, snart kommer vi til å få flere bedre og rimeligere GPU som får dagens GPU til å både blekne og falle i pris også. Det er lurt å vente til lansering av HD4870X2 uansett hva du ønsker å kjøpe, mener jeg.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny PC, burde jeg vente til 4870X2 kommer, i stedet for å gå for 4870? Hva blir prisforskjellen?

Helt enig, snart kommer vi til å få flere bedre og rimeligere GPU som får dagens GPU til å både blekne og falle i pris også. Det er lurt å vente til lansering av HD4870X2 uansett hva du ønsker å kjøpe, mener jeg.

Personlig er jeg veldig usikker! 4870 koster 2000,-, og hvis X2-utgaven havner på 4000,- blir det ikke aktuelt. Koster den derimot 3000,- blir det et kjøp...

Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig usikker! 4870 koster 2000,-, og hvis X2-utgaven havner på 4000,- blir det ikke aktuelt. Koster den derimot 3000,- blir det et kjøp...

Er enig her, enten 4870 til 2000kr eller 280 til 3000kr som er max grensen jeg legger på 3dfx card. 4000 blir for mye etter fornuft, lommeboken merker det ikke litt engang :)

Lenke til kommentar
Er det særlig hørbart på 40%? Hvordan er støyen på HD4870 ift. 8800GTS kortene?

Det kommer jo ann på hva du stiller den på, men kjører du fabrikkauto så hører du absolutt ikke noen ting. Stiller du derimot opp til 35% begynner du så smått å høre viften. Dette er med 2x 12mm og 1x92mm på et Thermaltake Xaser Tsunami kabinett...

Alt over 40% er, etter min mening bare bråk. 100% er jeg redd for å ta på om natten for å vekke foreldre og søsken xD

Lenke til kommentar
Er det særlig hørbart på 40%? Hvordan er støyen på HD4870 ift. 8800GTS kortene?

Det kommer jo ann på hva du stiller den på, men kjører du fabrikkauto så hører du absolutt ikke noen ting. Stiller du derimot opp til 35% begynner du så smått å høre viften. Dette er med 2x 12mm og 1x92mm på et Thermaltake Xaser Tsunami kabinett...

Alt over 40% er, etter min mening bare bråk. 100% er jeg redd for å ta på om natten for å vekke foreldre og søsken xD

Støy er en veldig subjektiv sak, jeg for min del har alltid hatt maskiner som har laget litt støy, og for meg har aldri en datamaskin vært noe lydløst, og derfor har jeg aldri stilt noe stort krav til at ting skal være fullstendig lydløst, men det finnes selvsagt grenser, og den terskelen er en så individuell sak at det er umulig å komme med noen fasit..

Når jeg sitter på min stasjonere sitter jeg uansett stasjonert på mitt eget rom og spiller eller hører på musikk, og da ignorerer jeg fullstendig støyen fra maskinen uansett.. Derimot min bærbare som jeg benytter i stua og litt andre omgivelser, og som jeg bedriver skolearbeid og slike ting på ønsker jeg at skal være mer eller mindre lydløs.

Når det gjelder den stasjonere så ser jeg ikke noe behov for å ha den lydløs, klart det skader ikke å ha den lydløs men du har gjerne da et valg, du kan gjerne overklokke litt å få en raskere og kraftigere maskin som høres.eller du kan kjøpe standard å få en tilnærmet lydløs opplevelse, og jeg faller alltid på førstnevnte.

Om du ønsker en lydløs maskin så er det jo bare å sette viftene dine på et tilnærmet lydløst nivå og om noe blir skremmende varmt kan du klokke de komponetene ned, og da sitter du med et lydløst system, men da også et svakere system. For å få ting lydløst må du nesten alltid inngå visse kompromisser.

Jeg for min del velger å overklokke min HD4870 så langt jeg klarte, og kjører nå vifta på 60% som selv i overklokket tilstand holder kortet mer enn kaldt nok. Og jeg syntes at støynivået er helt akseptabelt, mitt gamle MSI GeForce 8800GTS OC bråket mer default enn hva mitt nye HiS HD4870 gjør med vifta på 60%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...