Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel nå har jo ikke jeg vista inne her, men jeg har skrevet ned en del tweaks jeg gjorde i vista med notepad. Men om jeg forteller deg dette her er det mulig du kan midlertidig rote til ting å tape lyd f.eks, jeg brukte ultimate versjonen, og det er mulig ting ikke blir helt kompatible. Kort sagt, jeg vet ikke om jeg tør stole på at du klarer å ordne ting hvis det går ad undas =)

Iallefall, jeg tar ikke noe ansvar =)

Først sjekk at du finner ting i registeret og blant services.

Vet ikke om din vista versjon har støtte for det en gang.

* ta backup av register delen du gjør forandringer i først !*

edit: om du bruker noe slags miljø/rom filter på lyd utgangen eller så ville jeg ikke fjernet w.a.e.b., i første omgang. mmcs er rimelig trygt å fjerne for folk flest.

I windows registeret kan du gå til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Audiosrv\DependOnService

Og FJERNE hele linjen hvor MMCS og evt.også windows audio endpoint builder står på.

Deretter kan du gå til services.msc og deaktivere multimedia class scheduler og w.a.e.b.

Jeg hadde også gjort en søk igjennom hele registert etter Audiosrv, og evt også repetert prosessen.

Jeg gjorde dette selv på vista ultimate og fant ut av de ting selv, og fortalte dette så på msfn forum sine sider og det var iallefall 1 annen kar der som innrømte at han fikk det også til slik som jeg beskrev det der, som var kanskje mer nøyaktig.

hmm:) får se hva jeg gidder å styre med. ER jo bare crysis der det er problemer. Men takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

hei. dette står garantert i løpet av de 155 sidene foran, og jeg beklager for at jeg ikke gidder å lese gjennom de.

Spørsmålet er som følger:

jeg skal kjøpe 4870, men er det noen særlig forskjell på de ulike kortene? (gigabyte, sapphire, powercolor osv) er vel bare kjølingen som er forskjellig? Er det noen som anbefales foran andre? Eller er det et must å kjøpe en selvstendig vifte?

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Et lite bilde som viser str forskjellen på gpu fra 90nm til 55nm. Øverst 4870 nederst 2900pro

010820081727bt2.th.jpg

Dette er ikke samme GPU på forskjellig produksjons prosess størrelse. RV770 har ~33% flere transistorere enn R600.

Tenkte meg noen kom til å kommentere det;) Så er fullt klar over at det ikke kan sammenlignes helt. Men det blir jo en del mindre uansett.

Lenke til kommentar
hei. dette står garantert i løpet av de 155 sidene foran, og jeg beklager for at jeg ikke gidder å lese gjennom de.

jeg skal kjøpe 4870, men er det noen særlig forskjell på de ulike kortene? (gigabyte, sapphire, powercolor osv) er vel bare kjølingen som er forskjellig? Er det noen som anbefales foran andre? Eller er det et must å kjøpe en selvstendig vifte?

takk på forhånd

Forskjellen på de forskjellige utgiverene er kun klistermerkene og programvare\spill\annet som følger med i boksene. Jeg ville gått for det billigste uannsett.

Angående viften så trenger du absolutt ikke bytte denne da den kjøler veldig godt.

Lenke til kommentar

takk på forhånd

Det er ingen forskjell på kjøleløsningen, men klistremerkene som følger med.

Den store forskjellen ligger i bundelen, men med mindre du ikke MÅ ha noe av det som følger med de dyre kortene, så gå for det billigste.

Endret av leo123
Lenke til kommentar
jeg har akkurat montert min pc sammen med ett 4870 kort, men når jeg prøver å starte den så kommer det bare opp "no signal" på skjermen min. Jeg har prøvd DVI og VGA kontakt, men det virker som at begge gir samme ressultatet.

noen som vet hvor problemet ligger?

Jeg fikk tilsvarende (nesten) problem med 4850 og Vista 64bit , XP Pro funker.

Med DVI kabel og 8.7 driverene installert på Vista64 blir det no-signal etter reboot etter at Vista load baren forvinner.

Samme skjer med to forskjellige DVI LCD skjermer. Analog VGA kabel funker dog , men gir jo dritt bilde kontra DVI.

Kjører med XP Pro med 8.7 drivere og DVI kabel (dual boot) inntil videre , da det funker der.

* Irriterende * , men venter med å prøve igjen til Catalyst august utgaven dukker opp.

Likner på dette :

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=26586

Edit:

Er der noen som har hatt tilsvarende problem og løst det , hør gjerne fra dere.

fant ut at det var hovedkortet :p

måtte oppdatere biosen så det kunne støtte phenom 9950.

SÅ nå funker det som bare det :thumbup:

Lenke til kommentar
Forslag til flere overklokkingsprogram til HD 4870?

Ettersom ATI Overdrive kun gir deg en minimal overklokk. Og Rivatuner fungerer jo heller ikke.

Overklokk ved å bruke radeon bios editor. Da kommer du over *800mhz* på gpu om du vil. Jeg har 4850 da, tror 800 var grensa for 4870?

Jeg satt min til 700 uansett, tenker slik at jeg får se hvordan det går en stund. Så langt helt stabilt.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...