amiga600 Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Fikk mitt 4870 her om dagen og fikk montert vannkjøling i dag. Kortet koser seg på rundt 35-37 idle og ca 50c under load. Med stock kjøling lå det på 80 idle og 85-87 load... Fikk klokket opp til 790Mhz på gpu og 1000Mhz på minne. jeg kjører luft og klokket rett opp til max i ccc. 790gpu og 1100minne. Noen som har en bios som er trygg å flashe med? Det kan sikkert jeg og;) Har bare ikke prøvd enda. Noen som vet om en måte å få klokket høyere enn det som er max i catalyst? Lenke til kommentar
Otern Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) fant en asus TOP bios. nå kjører jeg 820gpu og 1100minne. skal se om jeg får presset mere ut av kortet. ligger på 56c load Endret 1. august 2008 av Otern Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Fikk mitt 4870 her om dagen og fikk montert vannkjøling i dag. Kortet koser seg på rundt 35-37 idle og ca 50c under load. Med stock kjøling lå det på 80 idle og 85-87 load... Fikk klokket opp til 790Mhz på gpu og 1000Mhz på minne. jeg kjører luft og klokket rett opp til max i ccc. 790gpu og 1100minne. Noen som har en bios som er trygg å flashe med? Det kan sikkert jeg og;) Har bare ikke prøvd enda. Noen som vet om en måte å få klokket høyere enn det som er max i catalyst? Det er vel linket til AMD GPU Clock Tool tidligere i tråden, denne klokker høyere enn CCC tillater... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11536752 Endret 1. august 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Otern Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Fikk mitt 4870 her om dagen og fikk montert vannkjøling i dag. Kortet koser seg på rundt 35-37 idle og ca 50c under load. Med stock kjøling lå det på 80 idle og 85-87 load... Fikk klokket opp til 790Mhz på gpu og 1000Mhz på minne. jeg kjører luft og klokket rett opp til max i ccc. 790gpu og 1100minne. Noen som har en bios som er trygg å flashe med? Det kan sikkert jeg og;) Har bare ikke prøvd enda. Noen som vet om en måte å få klokket høyere enn det som er max i catalyst? Det er vel linket til AMD GPU Clock Tool tidligere i tråden, denne klokker høyere enn CCC tillater... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11536752 det er helt rett det, men med en asus Top bios så kan man klokke helt opp til 900mhz på gpu rett i CCC. ekstremt enkelt va det og:) Lenke til kommentar
Otern Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 link til bios for de som vil prøve http://www.mvktech.net/index.php?option=co...;filecatid=2733 link til winflash http://www.techpowerup.com/downloads/1122/...sh_2.0.1.2.html man må bruke komandolinje når man flasher men det man skriver er: atiwinflash -f -p 0 4870.rom jeg annbefaler alle som har tenkt og prøve dette og først ta backup av den gamle biosen først, noe du kan enkelt gjøre med atiwinflash. start programmet som vanlig i vista/xp og velg save. Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Kortet blir vel mye fortere slitt hvis de varierer i temp hele tiden(idle til load). ATI har gjort sånn at kortet har en høy temperatur under idle og samme temp under load, ingen(eller minimal) endring på temperaturen. Synes det en god logikk av ATI. Men er enig at det er ubehagelig med så høye temperaturer. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Kortet blir vel mye fortere slitt hvis de varierer i temp hele tiden(idle til load). ATI har gjort sånn at kortet har en høy temperatur under idle og samme temp under load, ingen(eller minimal) endring på temperaturen. Synes det en god logikk av ATI. Men er enig at det er ubehagelig med så høye temperaturer. Har svart utfyllende på dette for noen poster siden. Så lenge tempratur reduksjonen skjer som følge av reduserte frekvenser og spenning, altså Powerplay, så tjener man heller livslengde og litt på strømregninga. ATI's Powerplay har på HD4870 akkurat nå "3D performance" på 750/900 full spenning, "Low 3D mode" 500/900 (usikker på minne)uten spenningsreduksjon, mens "2D mode" på 300/100 og høy spenningsreduksjon mangler. Har aldri sett noen offisielle svar fra ATI at dette er slik det skal være, det de har sagt er at Powerplay virker med Cat 8.7 og at den klokker ned til 500mhz Core, så litt er implementert og regner med at "2D mode" snart er på plass. At ATI sier at denne idle tempen ikke er noe problem, er nok rett, men det er nok en mangefull Powerplay enn så lenge.. Endret 1. august 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Fikk mitt 4870 her om dagen og fikk montert vannkjøling i dag. Kortet koser seg på rundt 35-37 idle og ca 50c under load. Med stock kjøling lå det på 80 idle og 85-87 load... Fikk klokket opp til 790Mhz på gpu og 1000Mhz på minne. jeg kjører luft og klokket rett opp til max i ccc. 790gpu og 1100minne. Noen som har en bios som er trygg å flashe med? Det kan sikkert jeg og;) Har bare ikke prøvd enda. Noen som vet om en måte å få klokket høyere enn det som er max i catalyst? Det er vel linket til AMD GPU Clock Tool tidligere i tråden, denne klokker høyere enn CCC tillater... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11536752 takk:) Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Sittet å klokket mitt 4870 nå og kjører så langt stabilt på 840 gpu og 1110 på mem. Skal teste litt mer senere om jeg får tid:) Temp har enda ikke gått over 55c Endret 1. august 2008 av amiga600 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Lol? Har klokket mitt 4850 også nå, med gpu-z,radeon bios editor og atiflash (dos). Satt det til 700/1100, 1.2v og klokket ned på 2d moduser 250/500. Har ikke benchet noe enda, men spilt i halvannen times tid og så langt er alt bra. Men trenger en reinstall ettersom catalyst center ikke likte å ble avinstallert/reinstallert åpenbart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Det er snakk om tempvariasjon fra 50(worst case idle)-80(load)C med lav vifteprofil i idle. Kortet har ikke vondt av dette i det hele tatt. Forstår ikke at det er så mye å male om. ATI har ikke utalt seg direkte på dette men aktører i folding@home forumet som jobber mot ATI. Det har aldri vært snakk om å holde samme temp i idle og load, Snakk om å male samme katta med nye fjær hele tiden. Endret 1. august 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) At kortet ikke har vondt av det er vel en ting, men det er vel en del som er negative til de høye tempraturen pga varmeoverføring til resten av systemet. Kan jo ha en del å si for de som overklokker eller har trange/tette kabinett. Kunne ikke ATI gitt ut to-tre forskjellige versjoner av driverene sine, feks en støysvak og en kjøligere, og evt. en "medium"? Edit: Så nå at det var tempraturendringene du skrev om og ikke høye temps... Endret 1. august 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Talk to them about it. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 En ny HD 4850 med 2GB GDDR3 review 2GB RAM er ikke så interessant med dette, og testen fastslår at den gir nesten samme ytelse. Men den har en ny kjøler som kjører 45/68 Idle/Load. "Idle temps are roughly 45 Degrees C, yet when the GPU is fully utilized we measured 68 Degrees C, which is much better than the reference cooler." Lenke til kommentar
SVD Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 (endret) LOL 2gb!! bare for og lure forbrukere, noen kunne sikkert ha godt på at et 7300gt med 4gb minne ville vært berdre en dette og? uansett 1gb kan man kanskje ha bruk for? iallefall i crossfire da. Endret 1. august 2008 av SVD Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 Litt surt å ha 2GB minne på GPU for de som sitter med 32-bit OS også... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. august 2008 Rapporter Del Skrevet 1. august 2008 32bit er SÅ 1999 =) Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 jeg har akkurat montert min pc sammen med ett 4870 kort, men når jeg prøver å starte den så kommer det bare opp "no signal" på skjermen min. Jeg har prøvd DVI og VGA kontakt, men det virker som at begge gir samme ressultatet. noen som vet hvor problemet ligger? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 Litt surt å ha 2GB minne på GPU for de som sitter med 32-bit OS også... Faktisk et godt poeng . Jeg har forlengst oppgradert til 8GB og 64bit både hjemme og på kontoret. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. august 2008 Rapporter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) jeg har akkurat montert min pc sammen med ett 4870 kort, men når jeg prøver å starte den så kommer det bare opp "no signal" på skjermen min. Jeg har prøvd DVI og VGA kontakt, men det virker som at begge gir samme ressultatet. noen som vet hvor problemet ligger? Jeg fikk tilsvarende (nesten) problem med 4850 og Vista 64bit , XP Pro funker. Med DVI kabel og 8.7 driverene installert på Vista64 blir det no-signal etter reboot etter at Vista load baren forvinner. Samme skjer med to forskjellige DVI LCD skjermer. Analog VGA kabel funker dog , men gir jo dritt bilde kontra DVI. Kjører med XP Pro med 8.7 drivere og DVI kabel (dual boot) inntil videre , da det funker der. * Irriterende * , men venter med å prøve igjen til Catalyst august utgaven dukker opp. Likner på dette : http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=26586 Edit: Er der noen som har hatt tilsvarende problem og løst det , hør gjerne fra dere. Endret 2. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå